Kreatywnie o rozwoju. Publicis Groupe po raz drugi z nagrodą „Friendly Workplace”

10 miesięcy temu

Tegoroczną nagrodę przyznajemy, przede wszystkim, za obszar rozwojowy, który w naszej ocenie stanowi mocną stronę PUBLICIS GROUPE. Zauważamy tu różnorodność środków zdobywania wiedzy oraz poszerzania kompetencji. Naszą uwagę zwróciła propagowana, w ramach całej Grupy, kultura wymiany wiedzy i doświadczeń. Wśród wielu programów szczególnie interesująca wydała nam się idea programu „Ask me anything”, jak również nowa, interesująca inicjatywa związana z rozwojem umiejętności budowania profesjonalnych relacji z Klientem, tworzona pod hasłem „Consulting Mindset”. Jako bardzo wartościowy oceniamy także projekt #embraceequity, wychodzący naprzeciw zawodowym i rozwojowym potrzebom i aspiracjom kobiet. Pragniemy przy tym zaznaczyć, iż kompleksowo doceniamy innowacyjne, prorozwojowe podejście wykorzystujące potencjał kreatywny i wiedzę ludzi Publicis Groupe, które odzwierciedla inspirująca #KulturaCiekawości. Skalę możliwości rozwojowych Publicis Groupe podkreśla imponująca lista branżowych nagród, otrzymanych przez agencje będące częścią Grupy. Tak kreatywne środowisko zdecydowanie sprzyja efektywnemu spełnianiu ambicji rozwojowych! Gratulujemy!

Co nowego w PUBLICIS GROUPE?

Jesteśmy liderem w dziedzinie usług wspierających marketing, sprzedaż i transformację cyfrową. Publicis Groupe Poland tworzą najbardziej znane i doceniane agencje kreatywne, mediowe, influencerskie, commerce’owe i digitalowe, a także firmy analityczne i technologiczne. W skład Grupy wchodzi aż 16 brandów, działających w modelu operacyjnym Power of One, którego istotą jest łączenie naszych kompetencji i wiedzy eksperckiej. Dzięki temu nasi pracownicy mogą korzystać z zasobów Grupy, wymieniać się wiedzą, rozwijać nowe kompetencje i uczestniczyć w multidyscyplinarnych projektach. Jesteśmy organizacją uczącą się, nigdy nie stoimy w miejscu i przykładamy dużą uwagę do rozwoju.

Rozwój pracowników

Działanie na rzecz naszych pracowników to dla nas priorytet. Kontynuujemy rozmowy na temat kariery i rozwoju każdego z nas zgodnie z założeniami Career Conversations. Wszyscy pracownicy niezmiennie mają możliwość korzystania z bogatej oferty szkoleń e-learningowych na naszej platformie Marcel Classes. Ale nie tylko, przez cały czas szkolimy się poza platformą – np. zdobywając nowe certyfikaty, co wewnętrznie wspieramy.

Consulting Mindset, nasza nowa inicjatywa, to framework szkoleniowy wspierający pracowników w budowaniu bardziej partnerskich, opartych na wiedzy, wzajemnym szacunku oraz zaufaniu relacji z Klientami. Koncentruje się na kompetencjach sprzedażowych zgodnie z ideą Value Based Selling i oparty jest na 3 filarach: Postawa, Umiejętności, Wiedza. Kompleksowa zawartość kursu jest stworzona z myślą o całym procesie współpracy z klientem. Zadbaliśmy o to, by forma była jak najbardziej różnorodna i zawierała w sobie zarówno materiały audio, video, jak i podcasty.

Naszą kreatywność i ciekawość świata podsycamy regularnie dzięki inicjatywie AMA: Ask me anything, która jest przestrzenią cotygodniowych spotkań pracowników z ekspertami Publicis Groupe Polska. Przed spotkaniem istnieje możliwość zadania pytania ekspertowi oraz zaproponowania tematu kolejnych wystąpień. Wszystko po to, by AMA jak najlepiej odpowiadała na realne potrzeby naszych pracowników. Spotkania są nagrywane i umieszczane na naszej wewnętrznej platformie e- learningowej Marcel Classes.

Wszystko to prowadzi nas do Kultury Ciekawości, czyli jednego z kluczowych elementów naszej kultury organizacyjnej. To ona sprawia, iż zadajemy pytania, szukamy nowych rozwiązań i dociekamy, jak możemy jeszcze wpłynąć na doświadczenia naszych Klientów oraz naszych pracowników. Na Kulturę Ciekawości składa się wiele działań i inicjatyw, których celem jest wzajemna wymiana wiedzy, pasji, pomysłów i doświadczeń, dzięki którym udaje nam się tworzyć w interdyscyplinarnych grupach innowacyjne pomysły, które pozwalają wychodzić nam naprzeciw potrzebom rynku.

Zdrowe i Bezpieczne Środowisko Pracy

Wiemy, jak istotne jest zdrowie i iż jest podstawą, by udało się wszystko inne – bez niego nie będzie też satysfakcji z pracy. Dlatego właśnie chcemy wspierać naszych pracowników również w tym obszarze. Poniżej skrótowo prezentujemy, jak przekłada się to na nasze działania.

Halo Oddech – możliwość indywidualnych, bezpłatnych konsultacji z psychologiem dla wszystkich pracowników Grupy. Program został uruchomiony podczas pandemii jako działanie wspierające zdrowie psychiczne naszych pracowników w obliczu kryzysu spowodowanego przez Covid. Zachęceni przychylnymi komentarzami i pozytywnymi efektami konsultacji postanowiliśmy kontynuować tę inicjatywę – tak trwa do dziś.

Grupa biegowa – zachęcamy naszych pracowników do aktywności ruchowej, prowadzimy grupę na FB i wspieramy naszych biegaczy (sponsorujemy stroje oraz pakiety startowe na niektóre zorganizowane biegi). Grupa została reaktywowana w tym roku po okresie zawieszenia spowodowanego pandemią.

Przystanek ProZdrowie – to nowa lokalna inicjatywa, zwiększająca świadomość na temat profilaktyki chorób nowotworowych. Podczas tegorocznego Przystanku PROzdrowie przeprowadziliśmy webinary dotyczące czynników warunkujących ryzyko wystąpienia raka, znaczenie badań profilaktycznych i zdrowego odżywiania. Tymczasem już planujemy nasze działania związane z kolejnym przystankiem – tym razem na 2024 rok!

Working with cancer – polega na edukacji i walce z uprzedzaniami w miejscu pracy w stosunku do osób dotkniętych choroba nowotworową. Zapraszamy współpracujące z nami firmy do podpisania swojego zobowiązania wobec pracowników, gwarantując im bezpieczeństwo miejsca pracy. Publicis Groupe Polska zobowiązało się do:

  • Zapewnienia pracownikowi choremu na nowotwór bezpieczeństwa zatrudnienia oraz wynagrodzenia, na poziomie nie niższym niż dotychczas, przez co najmniej kolejnych 12 miesięcy, liczonych od momentu poinformowania o chorobie.
  • Dostępu do wewnętrznej społeczności WorkingWithCancer stworzonej na naszym wewnętrznym portalu wymiany wiedzy.
  • Wspólnego wypracowania najlepszych możliwych warunków i zasad powrotu przed powrotem pracownika do organizacji.
  • Wypracowania z pracownikiem najlepszego możliwego wsparcia, umożliwiającego mu godzenie pracy zawodowej z rolą opiekuna (w przypadku choroby członka najbliższej rodziny).

Égalité – chcemy, żeby każdy czuł się w Publicis Groupe dobrze i aby wszyscy mieli pewność, iż może być tu sobą! Różnorodność, równość i inkluzywność to wartości, o które stale dbamy w firmie. Nasza grupa Égalité wspiera budowanie bezpiecznej przestrzeni, przyjaznej społeczności i celebruje równość i różnorodność. W czerwcu świętujemy Pride Month dzieląc się inspiracjami, szkoleniami, wiedzą praktyczną, a choćby wspólnie oglądając tematyczne filmy.

Zaangażowanie na rzecz edukacji

Jesteśmy firmą otwartą na osoby, które są na samym początku swojej ścieżki kariery. Wiemy, iż nic nie zastąpi praktyki – w końcu to wtedy najszybciej się uczymy. Dlatego właśnie na co dzień współpracujemy z uczelniami i wspieramy działalność kół naukowych, a dodatkowo organizujemy naszą szkółkę mediową, która pomaga postawić pierwsze kroki w świecie mediów.

SGH– od dwóch lat współpracujemy z kołem studenckim marketingu Szkoły Głównej Handlowej i jako główny partner współorganizujemy z nimi konferencje marketingowe. W roku akademickim 22/23 odbyły się 4 wystąpienia naszych ekspertów na różnych eventach i przeprowadziliśmy na życzenie studentów hybrydowe szkolenie dotyczące podstaw SEO.

UW – w roku akademickim 22/23 rozpoczęliśmy współpracę z Wydziałem Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach współpracy zorganizowaliśmy 3 wystąpienia naszych ekspertów dotyczące bieżących trendów w komunikacji marketingowej.

Media Academy – profesjonalny program szkoleniowy skierowany do studentów i absolwentów. W ramach Media Academy szkolimy do pracy w agencji mediowej i pomagamy wyznaczyć ścieżkę rozwoju zawodowego w ramach naszej grupy. Uczestnicy mają także dostęp do unikalnych szkoleń i zasobów wiedzy w organizacji. U nas zdobędziesz solidne podstawy.

Działania na rzecz społeczeństwa

Jednoczymy siły, by razem zrobić dla innych coś dobrego. Wiele z tych inicjatyw ma charakter oddolny. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników i pomagamy im w realizacji pomysłów płynących z potrzeby serca.

“Akcja Mikołaje” – wieloletnia okołoświąteczna tradycja, w której nasi pracownicy kupują prezenty bożonarodzeniowe dzieciom mieszkającym w placówkach opiekuńczych i domach samotnej matki. Każdego roku staramy się objąć akcją ok. 250 dzieci​. Prowadzimy również zbiórkę pieniężną na zabezpieczenie bieżących potrzeb wspieranych przez nas placówek.

Wspomóż doga za hot doga - inicjatywa charytatywna, która od ponad 11 lat angażuje wszystkich pracowników z Publicis Groupe do pomocy potrzebującym zwierzętom. Jest to zbiórka pieniędzy na wybrany w danym roku cel np. pomoc psom staruszkom w schroniskach

KIDS – od kilku lat wspieramy Fundację K.I.D.S. czyli Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, która zmienia szpitale dziecięce w miejsca bardziej przyjazne i nowoczesne.

Idź do oryginalnego materiału