Kreatywny świat rozwoju. Publicis Groupe po raz drugi z nagrodą „Friendly Workplace”

10 miesięcy temu

Tegoroczną nagrodę przyznajemy, przede wszystkim, za obszar rozwojowy, który w naszej ocenie stanowi mocną stronę PUBLICIS GROUPE. Zauważamy tu różnorodność środków zdobywania wiedzy oraz poszerzania kompetencji. Naszą uwagę zwróciła propagowana, w ramach całej Grupy, kultura wymiany wiedzy i doświadczeń. Wśród wielu programów szczególnie interesująca wydała nam się idea programu „Ask me anything”, jak również nowa, interesująca inicjatywa związana z rozwojem umiejętności budowania profesjonalnych relacji z Klientem, tworzona pod hasłem „Consulting Mindset”. Jako bardzo wartościowy oceniamy także projekt #embraceequity, wychodzący naprzeciw zawodowym i rozwojowym potrzebom i aspiracjom kobiet. Pragniemy przy tym zaznaczyć, iż kompleksowo doceniamy innowacyjne, prorozwojowe podejście wykorzystujące potencjał kreatywny i wiedzę ludzi Publicis Groupe, które odzwierciedla inspirująca #kultura ciekawości#. Skalę możliwości rozwojowych Publicis Groupe podkreśla imponująca lista branżowych nagród, otrzymanych przez agencje będące częścią Grupy. Tak kreatywne środowisko zdecydowanie sprzyja efektywnemu spełnianiu ambicji rozwojowych! Gratulujemy!

Co nowego w PUBLICIS GROUPE?

Rozwój pracowników

Nie przestajemy działać w kwestii rozwoju naszych pracowników. Kontynuujemy rozmowy na temat kariery i rozwoju każdego z nas zgodnie z założeniami Career Conversations. Wszyscy pracownicy niezmiennie mają możliwość korzystania z bogatej oferty szkoleń e-learningowych na naszej platformie Marcel Classes. Ale nie tylko. przez cały czas szkolimy się poza platformą w kompetencji twardych oraz miękkich zarówno na poziomie polskim jak i międzynarodowym. Cały czas nasi pracownicy zdobywają nowe certyfikaty.

Nową inicjatywą szkoleniową, dedykowaną naszym pracownikom jest Consulting Mindset. Jest to framework szkoleniowy wspierający Pracowników w budowaniu bardziej partnerskich, opartych na wiedzy, wzajemnym szacunku oraz zaufaniu relacji z Klientami.
Koncentruje się na kompetencjach sprzedażowych zgodnie z ideą Value Based Selling
Zakres oparty jest na 3 filarach: Postawa, Umiejętności, Wiedza
Uzupełniający się content jest stworzony z myślą o całym procesie współpracy z klientem
Program stworzony jest dla wszystkich pracowników Publicis Groupe i przekazany w atrakcyjnej formule: materiały audio video, podcasty.

Kontynuujemy również program szkoleniowy „Think Data”, który skierowany do wszystkich Agencji Publicis Groupe w Polsce. Program powstał w wyniku konsultacji i we współpracy pomiędzy agencjami, Capability Team i YOTTA (agencja doradczo wdrożeniowa z obszaru danych i technologii). Adresuje on potrzeby szkoleniowe wskazane przez Agencje w szeroko rozumianym obszarze agencji YOTTA. Think Data jest elementem kultury Data &Technology@Heart. Oto obszary szkoleniowe: podstawy badań i analityki; dane, ich interpretacja i prezentacja; narzędzia; Google i technologia; wiedza z zakresu MS Excel; jak rozwiązywać problemy Klientów przy pomocy danych.

Bardzo dobrze nam się sprawdza zainicjowana w zeszłym roku inicjatywa Ask me anything, która jest przestrzenią spotkań pracowników się z ekspertami Publicis Groupe Polska. To cotygodniowe, 60 minutowe spotkania na MS Teams z ekspertami Publicis Groupe Polska.
Podczas spotkań istnieje możliwość zadania pytania ekspertowi przed spotkaniem jak również możliwość zaproponowania tematów spotkania oraz wystąpienia w roli prelegenta.
Wszystkie spotkania są nagrywane i umieszczane na platformie e- learningowej Marcel Classes.

#Kulturaciekawości– od lat budujemy wspólną #kulturę ciekawości, którą określamy jako „system operacyjny niezbędny w innowacyjnym myśleniu”. Założeniem się, aby wykorzystywać mądrość, kreatywność talentów Publicis Groupe przy ciągłym zasilaniu ich inspiracjami, wiedzą o innowacjach i zmieniającym się (nie tylko reklamowym) świecie.

Programy dla pracowników

2 godziny dla rodziny – to kilkuletni już zwyczaj w naszej organizacji, który polega na skróceniu dnia pracy 1 czerwca o 2 godziny, aby nasi pracownicy mogli spędzić ten czas w gronie najbliższych.

#PrideMonth – od kilku lat organizujemy różne aktywności związane z celebracją miesiąca dumy. Urządzamy dyskusje, spotkania i szkolenia z ekspertami, zajmującymi się tematyką równościową. W tym roku rozszerzyliśmy formułę o konkurs artystyczny, w którym zaprosiliśmy pracowników do stworzenia kreatywnej interpretacji hasła Egalite (równość). Egalite to też nazwa naszej globalnej społeczności koncentrującej się wokół działań na rzecz walki ze wszystkimi nierównościami i uprzedzeniami, szczególnie kierowanymi w stosunku do osób LGBTQ+. W ramach konkursu otrzymaliśmy 56 różnych prac artystycznych w formie grafik, obrazów, video i w demokratycznych głosowaniu wszystkich pracowników wyłoniliśmy 10 najlepiej ocenionych prac. Finał konkursu zakończył się wernisażem i dyskusją.

Zdrowe i Bezpieczne Środowisko Pracy

Halo Oddech – możliwość indywidualnych, bezpłatnych konsultacji z psychologiem, dla wszystkich pracowników Grupy. Program został uruchomiony podczas pandemii jako działanie wspierające zdrowie psychiczne naszych pracowników w obliczu kryzysu spowodowanego przez Covid. Zachęceni przychylnymi komentarzami i pozytywnymi efektami konsultacji, postanowiliśmy kontynuować program po dziś.

Grupa biegowa – zachęcamy naszych pracowników do aktywności ruchowej, prowadzimy grupę na FB i wspieramy naszych biegaczy sponsorując im stroje i pakiety startowe na imprezach sportowych. Grupa została reaktywowana w tym roku, po okresie zawieszenia spowodowanego pandemią.

Przystanek ProZdrowie – Nowa lokalna inicjatywa, zwiększająca świadomości na temat profilaktyki chorób nowotworowych. Podczas Przystanku PROzdrowie przeprowadziliśmy webinary, dotyczące czynników warunkujących ryzyko wystąpienia raka, znaczenie badań profilaktycznych i zdrowego odżywiania. Planujemy jeszcze akcje komunikacyjne na różowy październik i movember.

Working with cancer – Nowa globalna inicjatywa Grupy, w której aktywnie uczestniczymy. Polega ona na edukacji i walki z uprzedzaniami w miejscu pracy w stosunku do osób dotkniętych choroba nowotworową. Zapraszamy współpracujące z nami firmy do podpisania swojego zobowiązania wobec pracowników, gwarantując im bezpieczeństwo miejsca pracy. Publicis Groupe Polska zobowiązało się do:

  • Zapewnienia pracownikowi choremu na nowotwór bezpieczeństwa zatrudnienia oraz wynagrodzenia, na poziomie nie niższym niż dotychczas, przez co najmniej kolejnych 12 miesięcy, liczonych od momentu poinformowania o chorobie.
  • Dostępu do wewnętrznej społeczności WorkingWithCancer stworzonej na naszym wewnetrzym portalu wymiany wiedzy.
  • Przed powrotem pracownika do pracy wspólnego wypracowania najlepszych możliwych warunków i zasad powrotu.
  • W przypadku choroby członka najbliższej rodziny, wypracowania z pracownikiem najlepszego możliwego wsparcia, umożliwiającego mu godzenie pracy zawodowej z rolą opiekuna.

#embraceequity – Nowa regionalna inicjatywa koncentrująca się na kwestii równości płci. W ramach działań prezentowane były „success stories” naszych koleżanek, zajmujących istotne stanowiska w organizacji, po to aby inspirować kobiety do realizacji ich zawodowych aspiracji. Przeprowadziliśmy badanie wśród pracowników dotyczące wyrównywania szans w naszej organizacji, zachęcaliśmy pracowników do poszerzania swojej wiedzy w tym zakresie, sugerując im tematyczne szkolenia. Przeprowadziliśmy również analizę ”gender pay gap” w naszych agencjach w Polsce.

Informacje dodatkowe

Kontynuujemy nasz program Moments that matter. To badania wśród pracowników sprawdzające ich percepcję różnych tematów pracowniczych. Odpowiedzi są dla nas najważniejsze w dobieraniu, tworzeniu, kontynuowaniu inicjatyw na rzecz pracowników Publicis Groupe.

Eco Month – w maju zorganizowaliśmy szereg aktywności związanych z warsztatami edukacji ekologicznej wśród nich: warsztat z tworzenia ekologicznych opakowań, webinar z eco influencerką dotyczący zero waste. Kolejne aktywności związane ze sprzątaniem ziemi planujemy na wrzesień.

Zaangażowanie na rzecz edukacji

SGH– od dwóch lat współpracujemy z kołem studenckim marketingu Szkoły Głównej Handlowej i jako główny partner współorganizujemy z nimi konferencje marketingowe. W roku akademickim 22/23 mieliśmy 4 wystąpienia naszych ekspertów na różnych eventach i przeprowadziliśmy na życzenie studentów hybrydowe szkolenie dotyczące podstaw SEO.

UW – w roku akademickim 22/23 rozpoczęliśmy współpracę z Wydziałem Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach współpracy zorganizowaliśmy trzy wystąpienia naszych ekspertów dotyczące bieżących trendów w komunikacji marketingowej.

Media Academy – profesjonalny program szkoleniowy skierowany do studentów i absolwentów. W ramach Media Academy szkolimy do pracy w agencji mediowej i pomagamy wyznaczyć ścieżkę rozwoju zawodowego w ramach naszej grupy. Uczestnicy mają także dostęp do unikalnych szkoleń i zasobów wiedzy w organizacji.

Zaangażowanie społeczne pracowników PUBLICIS GROUPE.

“Akcja Mikołaje” – wieloletnia okołoświąteczna tradycja, w której nasi pracownicy kupują prezenty bożonarodzeniowe dzieciom mieszkającym w placówkach opiekuńczych i domach samotnej matki. Każdego roku staramy się objąć akcją ok. 250 dzieci​. Prowadzimy również zbiórkę pieniężną na zabezpieczenie bieżących potrzeb wspieranych przez nas placówek.

Wspomóż doga za hot doga - inicjatywa charytatywna, która od ponad 11 lat angażuje wszystkich pracowników z Publicis Groupe do pomocy potrzebującym zwierzętom. Jest to zbiórka pieniędzy na wybrany w danym roku cel np. pomoc psom staruszkom w schroniskach

Wolontariat dla Schroniska na Paluchu – w marcu ruszyła nasza kampania non-profit dla schroniska na Paluchu, której celem jest znalezienie nowych wolontariuszy, którzy mogliby zaangażować się w długofalową pomoc w schronisku. Nasze agencje przygotowały akcję komunikacyjną na tik toku, zachęcająca do wolontariatu.

KIDS – od kilku lat wspieramy Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, która zmienia szpitale dziecięce w miejsca bardziej przyjazne i nowoczesne.

www.publicisgroupe.pl

Idź do oryginalnego materiału