Nowe lokalizacje zwiększą łączną liczbę sklepów Primark w kraju do 10. Powierzchnia handlowa Primark w Polsce powiększy się tym samym o ponad 25 proc. - trzy nowe sklepy Primark zaoferują bowiem niemal 8 tys. m kw. dodatkowej powierzchni. Sieć w komunikacie prasowym podkreśla też, iż z otwarciem nowych placówek wiąże się utworzenie choćby 400 miejsc pracy.
Gdzie powstaną nowe sklepy Primark w Polsce?
Planowane nowe sklepy Primark powstaną w centrum handlowym Atrium Felicity w Lublinie, centrum handlowym Atrium Biała w Białymstoku oraz w centrum handlowym Atrium Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.Reklama
"Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie cztery lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Maciej Podwojski, szef Primarka na Europę Środkowo-Wschodnią.
Primark stawia na Europę Środkowo-Wschodnią
Primark zadebiutował w Polsce cztery lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie (w sierpniu 2020 r.). Spółka posiada również sklepy w sześciu innych polskich miastach - Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Na koniec 2024 roku Primark miał 16 sklepów na sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep), Słowenii (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep). Na całym świecie Primark posiada w tej chwili 450 sklepów.
Marka Primark powstała w 1969 roku w Dublinie. Firma jest znana z polityki niskich cen. Pierwsze sklepy poza Wyspami Brytyjskimi otworzyła w Hiszpanii w 2006 roku. Następnie zdecydowała się na wejście do Niemiec, Francji, Portugalii, Austrii, Holandii, Belgii i Włoch, a także do USA.