To był trudny rok dla osób poszukujących pracy. Ostatnią rzeczą, jakiej chcieli, było przypomnienie w stylu Spotify Wrapped. I tak je dostali, gdy LinkedIn uruchomił inauguracyjny Year in Review.
Podsumowania informowały użytkowników m.in. o tym, ile dni spędzili na platformie, ile nowych kontaktów nawiązali i ilu z nich znalazło nowe oferty pracy. LinkedIn nie miał idealnego momentu. Stopa bezrobocia w kraju osiągnęła właśnie najwyższy poziom od czterech lat, ponieważ wzrosła liczba zwolnień, a pracodawcy zatrudniali mniej nowych pracowników. Na początku tego roku liczba osób poszukujących pracy po raz pierwszy od czterech lat przekroczyła liczbę dostępnych miejsc pracy. Zważywszy na to, iż do publikacji pozostał jedynie grudniowy raport o zatrudnieniu, rok 2025 jest na dobrej drodze, aby okazać się najsłabszym rokiem pod względem zatrudnienia od 2020 roku.
Jeden z użytkowników udostępnił zrzut ekranu swojego podsumowania roku na X, na którym widać, iż 865 jego znajomych rozpoczęło nowe prace. „Ach. LinkedIn przypomniał mi, iż byłem najlepszym kandydatem na 28 388 338 ofert pracy… i nie dostałem żadnej w tym roku” – napisał użytkownik. „Woohoo. Dzięki, LinkedIn Wrapped”.
„LinkedIn Wrapped wygląda tak (…) Gratulacje, jesteś bezrobotny i nikt teraz nie zatrudnia!” napisał ktoś inny na X. „Wiemy, iż dla wielu osób poszukujących pracy ten rok był trudny, a na rynku panowała szczególna niepewność w przypadku osób przechodzących przez okres przejściowy lub poszukujących nowych możliwości” – powiedział Dan Roth, redaktor naczelny LinkedIn, w oświadczeniu dla CNN.
„Rok w przeglądzie ma odzwierciedlać pełny obraz tego, jak ludzie wykazali się profesjonalizmem w tym roku – nie tylko szukając pracy, ale także zdobywając nowe umiejętności, budując sieci kontaktów, dzieląc się pomysłami i wspierając się nawzajem w obliczu zmian” – powiedział Roth. W serwisie LinkedIn reakcje użytkowników na podsumowanie roku były bardziej optymistyczne.
Wielu chwaliło się nowymi znajomościami i czasem spędzonym na poszerzaniu kontaktów zawodowych. Niektórzy opisali również kontakt, z którym mieli najwięcej interakcji. LinkedIn należy do rosnącej grupy firm, które starają się upamiętniać osiągnięcia użytkowników. Wielu konsumentów wolałoby jednak, żeby sobie tym nie zawracali głowy.

17 godzin temu










