Lista zmian wprowadzonych w iPersonel w wersji 1.49

13 godzin temu

Najważniejsze zmiany

  1. (IP-9040) Nowy interfejs dla kompleksowej obsługi deklaracji PIT-11, od etapu wygenerowania danych dla deklaracji, poprzez ich weryfikację, wysyłkę e-Deklaracji, odbiór UPO, aż do ostatecznego wydruku i przekazania na Portal Pracownika.
    Nowe rozwiązanie:
    – Prezentuje status całego procesu w rozbiciu na poszczególne kroki.
    – Pozwala wygenerować i zweryfikować poprawność danych przed rozpoczęciem procesu.
    – Raportuje błędy na każdym etapie bez blokowania procesu dla danych poprawnych.
    – Generuje wydruki w tle, co pozwala na równoległą pracę w systemie.
    – Posiada przebudowany i zoptymalizowany mechanizmu wydruków zbiorczych, który pozwala w szybki sposób pobrać i wydrukować dokumenty dla dowolnej grupy pracowników.
  2. (IP-15329) Zmiana założeń dotyczących pobierania wartości do podstawy zasiłku chorobowego z bilansu otwarcia. W przypadku wprowadzenia wartości miesięcznej w BO, a także naliczenia listy płac za ten sam okres, system do podstawy zasiłku pobierze obie wartości. Do tej pory w opisanym scenariuszu wartości z BO były pomijane.
  3. (IP-15490) Poprawa rozliczania składników płacowych z ustawieniem Naliczaj gdy – Umowy cywilnoprawne na Definicji składników płacowych. W przypadku, gdy składnik przypisany jest do Danych płacowych pracownika, a pracownik posiada jednocześnie umowę o pracę i umowę zlecenie, składnik z takim ustawieniem zostanie rozliczony w ramach przychodu z umów cywilnoprawnych. Do tej pory w takim scenariuszu system traktował umowę o pracę jako priorytetową do rozliczenia składnika pochodzącego z Danych płacowych.
  4. (IP-15677) Dodanie możliwości pobrania pliku CSV dla sprawozdania GUS Z-12, który następnie można wczytać do aplikacji GUS.
  5. (IP-15712) Zapamiętanie ustawień i wartości wprowadzonych przez użytkownika osobno dla każdej bazy w wersji desktopowej rozwiązania. Dzięki temu informacje, takie jak filtry czy parametry wyszukiwania, wprowadzone w jednej bazie nie będą widoczne po zalogowaniu do innych baz.
  6. (IP-15790) Dodanie do zakładki Raportów PIT raportu Dane z bilansów otwarcia. Można na nim wyświetlić zestawienie wartości pól deklaracji PIT-11, pochodzących z BO na wybrany rok i dla wybranych pracowników.
  7. (IP-15936) Rozbudowa algorytmu ubruttowienia składników płacowych o możliwość pominięcia składek PPE podczas obliczania wartości netto. Przy włączonym ustawieniu system ubruttowi składniki wynagrodzenia o wartość podatku i składek społecznych, a składki PPE obliczy po zakończonym procesie ubruttowienia.
  8. (IP-15796) Dodanie opcji Brak załącznika w oknie Dodawania/edycji dokumentu, umożliwiającej zapisanie dokumentu bez załącznika. Funkcja pozwala na śledzenie braków w Dokumentacji pracowniczej w Zestawieniu dokumentacji pracowniczej.

Moduł Kadry

  1. (IP-15019) Poprawa sposobu oznaczania skróconych okresów rozliczeniowych. Dotychczas zamykanie okresu rozliczeniowego w ostatnim dniu jego trwania powodowało, iż system oznaczał taki okres rozliczeniowy jako skrócony.
  2. (IP-15303) Wprowadzenie możliwości oznaczania Sposobów rozwiązania umowy jako nieaktywnych. Wpisy oznaczone jako nieaktywne będą domyślnie ukrywane z listy dostępnych sposobów rozwiązania umowy lub aneksu.
  3. (IP-15303) Zmiana kodów dla wbudowanych sposobów rozwiązania umowy. Nowe wartości kodów stanowią skróconą wersję opisu dla danego sposobu, co ma ułatwić ich identyfikację np. w systemach zewnętrznych, integrujących się z systemem iPersonel.
  4. (IP-15325) Umożliwienie wprowadzenia pokrywających się okresów badań lekarskich oraz szkoleń BHP.
  5. (IP-15351) Wprowadzono rozszerzone podsumowanie dni kalendarzowych i dni pracy na ekranie Danych czasu pracy pracownika w zakładce Urlopy. jeżeli urlop został wprowadzony w godzinach – w podsumowaniu również będą wyświetlane godziny.
  6. (IP-15378) Dodanie funkcjonalności pozwalającej na zapisanie w dokumentacji pracowniczej dokumentu ZZA wygenerowanego w ostatnim kroku Danych pracownika.
  7. (IP-15648) Uwzględnienie w Deklaracji RCA do ZUS wynagrodzenia wypłaconego po ustaniu zatrudnienia oraz poprawne wykazanie pracownika ponownie zatrudnionego w krótkim odstępie czasu z adekwatnymi kodami tytułu ubezpieczenia.
  8. (IP-15677) Dodanie możliwości pobrania pliku CSV dla sprawozdania GUS Z-12, który następnie można wczytać do aplikacji GUS.
  9. (IP-15678) Poprawiono dane prezentowane w kolumnie Wymiar czasu pracy dla pracownika medycznego na liście okresów rozliczeniowych.
  10. (IP-15688) Wprowadzenie możliwości oznaczenia składnika płacowego do raportowania na Deklaracji GUS DG-1 w module Płac na ekranie Definicji składnika płacowego w zakładce Raportowanie.
  11. (IP-15710) Poprawiono naliczanie wymiaru urlopu dla osób z niepełnosprawnościami. Zakończenie orzeczenia o niepełnosprawności lub zmiana stopnia na lekki w trakcie roku nie będzie powodować proporcjonalnego przeliczania wymiaru urlopu. Pracownikowi przez cały czas przysługuje 10 dodatkowych dni urlopu do końca danego roku kalendarzowego.
  12. (IP-15719) Dodanie informacji o eksporcie dokumentacji pracowniczej do Logu aktywności w systemie.
  13. (IP-15749) Wprowadzono zabezpieczenie uniemożliwiające kopiowanie składników płacowych w widokach aneksów i umów przez użytkowników bez uprawnień do modyfikacji danych płacowych.
  14. (IP-15757) Dodanie kolumn Imię oraz Nazwisko do Raportu Zestawienia dokumentacji pracowniczej. Kolumny są domyślnie ukryte.
  15. (IP-15784) Umożliwienie wprowadzania urlopów rodzicielskich w niepełnych tygodniach. od dzisiaj można wskazać dowolny zakres dni, na który ma przypadać urlop, bez konieczności spełniania wymogu długości absencji w pełnych tygodniach.
  16. (IP-15796) Dodanie opcji Brak załącznika w oknie Dodawania/edycji dokumentu, umożliwiającej zapisanie dokumentu bez załącznika. Funkcja pozwala na śledzenie braków w Dokumentacji pracowniczej w zestawieniu dokumentacji pracowniczej.
  17. (IP-15797) Dodanie możliwości filtrowania i sortowania Dokumentacji pracowniczej według nazwy dokumentu w widoku Danych kadrowych pracownika.
  18. (IP-15801) Dodanie możliwości uwzględnienia dokumentów, które nie są przypisane do Dokumentacji pracownika w Raporcie Zestawienie dokumentacji pracowniczej.
  19. (IP-15802) Zmiana sposobu prezentacji wykorzystanego i dostępnego urlopu w dymkach ze szczegółowymi informacjami w Danych czasu pracy pracownika. Wartości godzinowe ułamkowe są teraz wyświetlane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  20. (IP-15807) Uzupełnienie listy typów dokumentów dostępnych podczas dodawania i edycji plików w Dokumentacji pracowniczej oraz Danych zatrudnienia, np. Rozwiązanie umowy, Świadectwo pracy, PPK itd.
  21. (IP-15815) Optymalizacja ładowania danych na ekran Danych zatrudnienia. Poprawa sposobu pobierania danych o Przełożonych.
  22. (IP-15955) Poprawa zliczania pracowników w raporcie GUS DG-1. Wykluczenie z raportu pracowników, którzy przebywają na urlopach wychowawczych i bezpłatnych przez okres dłuższy niż 3 miesiące nieprzerwanie. Dotychczas wykluczani byli jedynie pracownicy, którzy na koniec raportowanego miesiąca mieli trzymiesięczny urlop, bez uwzględnienia zaplanowanego urlopu.
  23. (IP-15985) Dodanie ustawienia kadrowego Brak pełnej historii zatrudnienia. Ustawienie to umożliwia zaimportowanie i zablokowanie daty zatrudnienia pracownika bez konieczności wprowadzania pełnej historii jego umów o pracę.
  24. (IP-15985) Dodanie informacji o zablokowanej dacie zatrudnienia pracownika. o ile data zatrudnienia została zablokowana w wyniku importu, w Danych zatrudnienia pracownika obok omawianej daty wyświetli się ikona kłódki. Kliknięcie ikony pozwala zdjąć blokadę, co spowoduje automatyczne przeliczenie daty zatrudnienia na podstawie aktualnych umów o pracę.
  25. (IP-16016) Poprawa błędu uniemożliwiającego wybranie przełożonego dla Podmiotu zewnętrznego.

Moduł Płace

  1. (IP-10123) Poprawa błędu umożliwiającego wykonanie wielokrotnego storna pojedynczej listy płac.
  2. (IP-14465) Dodanie opcji Nie naliczaj – Bezpłatne absencje w ustawieniach Generowania listy płac. Mając tę opcję zaznaczoną na danej liście płac nie zostanie obliczona redukcja za zaległe absencje bezpłatne.
  3. (IP-14556) Poprawa naliczania składek społecznych od nieopodatkowanego przychodu dla pracownika z wynagrodzeniem chorobowym w miesiącu przekroczenia limitu ulgi PIT-0. Poprawa dotyczy scenariusza wypłacania więcej niż jednej listy płac w tym samym miesiącu.
  4. (IP-14691) Poprawa naliczania listy płac ze składnikiem wyrównania zasiłku macierzyńskiego wypłacanego dla pracownicy korzystającej z ulgi PIT-0 dla młodych. System zsumuje standardowe składniki zasiłków macierzyńskich wraz z wyrównaniami i łączną wartość wykaże w jednej komórce na PIT-11.
  5. (IP-15329) Zmiana założeń dotyczących pobierania wartości do podstawy zasiłku chorobowego z Bilansu otwarcia. W przypadku wprowadzenia wartości miesięcznej w BO, a także naliczenia listy płac za ten sam okres, system do podstawy zasiłku pobierze obie wartości. Do tej pory w opisanym scenariuszu wartości z BO były pomijane.
  6. (IP-15490) Poprawa rozliczania składników płacowych z ustawieniem Naliczaj gdy – Umowy cywilnoprawne w Definicji składników płacowych. W przypadku, gdy składnik przypisany jest do Danych płacowych pracownika, a pracownik posiada jednocześnie umowę o pracę i umowę zlecenia, składnik z takim ustawieniem zostanie rozliczony w ramach przychodu z umów cywilnoprawnych. Do tej pory w takim scenariuszu system traktował umowę o pracę jako priorytetową do rozliczenia składnika pochodzącego z Danych płacowych.
  7. (IP-15701) Poprawa wyliczania podstawy zasiłku chorobowego ze składników wielomiesięcznych po zmianie wymiaru etatu. Składniki wielomiesięczne zostaną przeliczone na nowy wymiar etatu, jeżeli zmiana nastąpiła po ich wypłaceniu lub w trakcie okresu, za który składnik jest należny. Do tej pory w przypadku zmiany wymiaru etatu premie za okresy wielomiesięczne były pobierane do podstawy, ale nie były przeliczane na nowy wymiar.
  8. (IP-15781) Dodanie opcji pominięcia pracowników na raporcie Karty wynagrodzeń, którzy nie mieli żadnych wypłat w okresie raportowania. Domyślnie system dla takich pracowników drukuje pustą kartę.
  9. (IP-15786) Naprawa błędu uniemożliwiającego dodanie depozytu do potrącenia.
  10. (IP-15788) Poprawa wykazywania zsumowanego wymiaru etatu na deklaracji RCA dla pracownika z umową o pracę i równoległym dodatkowym etatem.
  11. (IP-15790) Dodanie do zakładki raportów PIT raportu Dane z bilansów otwarcia. Można na nim wyświetlić zestawienie wartości pól deklaracji PIT-11, pochodzących z BO na wybrany rok i dla wybranych pracowników.
  12. (IP-15808) Poprawa formatu daty w nazwach plików przelewów bankowych. Data będzie zapisywana w formacie „rok_miesiąc_dzień”.
  13. (IP-15813) Poprawa ładowania listy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej z listy źródłowej podczas kopiowania ustawień listy płac. Dotychczas system nie podpowiadał możliwości wyboru takich pracowników.
  14. (IP-15863) Poprawa sposobu generowania deklaracji PIT-11 dla pracownika z przekroczeniem ulgi dla młodych i miesięcznym przesunięciem opodatkowania składek PPK, kiedy dane do deklaracji PIT-11 częściowo pochodzą z Bilansu otwarcia.
  15. (IP-15872) Poprawa naliczania list płac z włączonym filtrem Umowy powołania. Dotychczas w przypadku włączonego filtra system pomijał przychód z umów powołania dla prokurenta.
  16. (IP-15884) Możliwość dodania kodu Obszaru płacowego jako opcjonalnego elementu automatycznie generowanej nazwy listy płac. W przypadku firm, dla których w ogólnych ustawieniach systemu włączone jest filtrowanie według obszarów płacowych, w ustawieniach nazewnictwa list płac dostępny jest nowy znacznik [KodObszaruPlacowego], który w przypadku generowania listy dla wybranego obszaru płacowego zostanie zastąpiony jego kodem.
  17. (IP-15901) Poprawa ograniczania liczby dni rozliczanej choroby na pierwszej liście płac w systemie, jeżeli choroba rozpoczyna się przed datą ewidencji chorób i trwa ponad miesiąc.
  18. (IP-15913) Poprawa pobierania składników do podstawy zasiłku chorobowego w momencie rozliczania choroby z poprzedniego miesiąca, w którym nastąpiła zmiana wymiaru etatu.
  19. (IP-15916) Poprawa naliczania Redukcji o urlopy godzinowe w ostatnim dniu rozliczanego okresu.
  20. (IP-15936) Rozbudowa algorytmu ubruttowienia składników płacowych o możliwość pominięcia składek PPE podczas obliczania wartości netto. Przy włączonym ustawieniu system ubruttowi składniki wynagrodzenia o wartość podatku i składek społecznych, a składki PPE obliczy po zakończonym procesie ubruttowienia.
  21. (IP-15939) Zaktualizowanie danych dotyczących kwot ustawowych na rok 2025.

Moduł Czas Pracy

  1. (IP-13592) Dodanie ustawienia Pomiń urlopy przedawnione na raporcie Rezerw urlopowych. Ustawienie to umożliwia pominięcie urlopów wypoczynkowych, dla których prawo do ich wykorzystania uległo przedawnieniu zgodnie z przepisami prawa pracy. Przykładowo prawo do urlopu wypoczynkowego za rok 2020 ulegnie przedawnieniu 30 września 2024 roku. Raport wygenerowany po tej dacie nie uwzględni już niewykorzystanego urlopu za 2020 rok.
  2. (IP-15776) Poprawa sposobu wykazywania liczby godzin Normy bez absencji na okresach rozliczeniowych pracownika, w przypadku wystąpienia innych nieobecności godzinowych w miesiącu.
  3. (IP-16053) Poprawa przeliczania nadgodzin do odbioru w okresie rozliczeniowym pracownika. Poprawka dotyczy wprowadzania Wolnego za nadgodziny, przypadającego na ostatni dzień okresu rozliczeniowego.

Moduł Import

  1. (IP-15709) Usprawnienie importu e-ZLA polegające na automatycznym przypisywaniu zwolnień lekarskich nie tylko do głównego etatu pracownika, ale także do jego etatu dodatkowego.

Przelewy

  1. (IP-15958) Dodanie nowego formatu przelewu bankowego dla banku J.P. Morgan.

Inne zmiany

  1. (IP-15712) Zapamiętanie ustawień i wartości wprowadzonych przez użytkownika osobno dla każdej bazy. Dzięki temu informacje, takie jak filtry czy parametry wyszukiwania, wprowadzone w jednej bazie nie będą widoczne po zalogowaniu do innych baz.
  2. (IP-15777) Wprowadzenie sortowania alfabetycznego schematów raportu na Raporcie list płac oraz Raporcie danych kadrowych.
  3. (IP-15886) Poprawa prezentacji ustawień podczas generowania Raportów kadrowych, zawierających możliwość filtrowania po następujących sekcjach: Jednostki organizacyjne, Działy, Obszary płacowe, Grupy pracownicze, Pracownicy.

Wydruki dokumentów

  1. (IP-15752) Poprawa sposobu kwalifikowania opodatkowanego zasiłku macierzyńskiego po przekroczeniu limitu ulgi dla młodych na deklaracji PIT-11.
  2. (IP-15805) Dodanie nowego wzoru PIT-8AR (wersja 14) dla dochodów uzyskanych od dnia 1 stycznia 2024 r.
  3. (IP-15819) Uwzględnienie wartości premii kilkumiesięcznych po przeliczeniu na miesiąc na Raporcie podstaw zasiłkowych.
  4. (IP-15822) Poprawa sposobu generowania Raportu podstaw zasiłkowych dla pracownika wynagradzanego akordowo, który nie przepracował ani jednej godziny w miesiącu.
  5. (IP-15825) Dodanie nowego wzoru IFT-1R wersja 17.
  6. (IP-15792) Dodanie możliwości wydrukowania na umowie/aneksie pracownika takich danych jak: Kod wewnętrzny, Kod obszaru płacowego, Nazwa obszaru płacowego. Odpowiednie znaczniki do modyfikacji wzorów dokumentów znajdują się w dodatku WordAddIn.

Wysyłka mailowa dokumentów

  1. (IP-14863) Ulepszenie procesu wysyłki dokumentów drogą mailową. Wprowadzono możliwość wykorzystania operacji STARTTLS do nawiązywania połączeń.

Nowy moduł PIT-11

Dotychczas generowanie dokumentów oraz sporządzanie i wysyłka e-Deklaracji odbywało się na osobnych ekranach. Dostęp do nowej funkcjonalności jest opcjonalny oraz znajduje się na zakładce Deklaracje PIT dostępnej w menu Płace -> Operacje.

  1. Po wejściu w nowy moduł Obsługi deklaracji PIT-11 wskazujemy pracowników, dla których należy wygenerować deklaracje za dany rok. Klikamy przycisk Załaduj dane. W zakładce Generowania danych pojawią się wpisy dla wszystkich pracownika, prezentujące status z informacją, czy dane dla deklaracji PIT-11 zostały już wygenerowane.
  2. Następnie należy wygenerować dane dla deklaracji PIT-11 poprzez zaznaczenie pracowników i naciśnięcie przycisku Generuj w prawym dolnym rogu ekranu. System wygeneruje dane dla PIT-11, ale bez dokumentu PDF, co miało miejsce w dotychczasowym sposobie generowania.
    Na tym etapie system pobierze dane płacowe, a także zweryfikuje dane osobowe i adresowe pracownika. o ile dane te będą błędne z perspektywy deklaracji PIT-11, wpis dla danego pracownika zostanie oznaczony odpowiednim statusem i komunikatem ze szczegółami błędu. Poprawnie wygenerowane dane dla deklaracji spowodują pojawienie się wpisów na zakładkach Wydruk próbny, a także e-Deklaracje.
  3. Krok Wydruku próbnego nie jest obowiązkowy w procesie przetwarzania deklaracji, jednakże jest zalecany w celu weryfikacji danych. Na zakładce Wydruk próbny wybieramy pracowników i rozpoczynamy operację poprzez naciśnięcie przycisku Wydruk dokumentu w prawym dolnym rogu ekranu. Proces wydruku testowych dokumentów PDF jest przeprowadzany na serwerze, co oznacza, iż użytkownik może w tym samym czasie przejść do innych działań w systemie, a następnie wrócić na omawiany ekran. Status oraz licznik pozostałych do wydruku dokumentów będzie odświeżany na bieżąco. Po wygenerowaniu dokumentów dla wszystkich wybranych pracowników, zostanie odblokowana możliwość pobrania plików w dwóch trybach:
    a) jeden plik PDF zawierający wszystkie dokumenty PIT-11,
    b) archiwum ZIP zawierające pojedyncze (imienne) pliki PDF.
  4. Następnie przechodzimy do zakładki e-Deklaracje i przystępujemy do wysyłki deklaracji do Urzędu Skarbowego, wskazując bramkę testową lub urzędową bramkę produkcyjną, do której wysyłamy zweryfikowane deklaracje PIT-11. Do przeprowadzenia wysyłki potrzebny jest certyfikat podpisu cyfrowego. Po wybraniu odpowiedniego certyfikatu wysyłamy dokument na wskazaną wcześniej bramkę. System w osobnym oknie wskaże stan postępu wysyłania deklaracji wraz z informacją o statusie operacji.
  5. W przypadku pojawienia się błędu odbioru potwierdzeń dla e-Deklaracji możemy wycofać deklarację w zakładce e-Deklaracje, poprawić Dane podatkowe pracownika oraz ponownie wygenerować i wysłać poprawną deklarację.
  6. Po dokonaniu wysyłki przechodzimy na zakładkę Odbiór UPO w celu odebrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Proces odbioru zostanie przeprowadzony w tym samym oknie, co wysyłka e-Deklaracji.
  7. Jeżeli wysłane deklaracje PIT-11 przeszły pozytywnie weryfikację na produkcyjnej bramce Urzędu Skarbowego, przechodzimy do ostatniego kroku – Wydruk ostateczny. Podobnie jak w przypadku wydruku testowego, system zaprezentuje postęp całego procesu w sekcji informacyjnej w kolumnie widocznej po lewej stronie ekranu.
  8. Po zakończonym procesie drukowania, zostaną udostępnione opcje pobrania pliku PDF w postaci archiwum ZIP, a także w postaci jednego pliku wraz z dokumentem UPO załączonym jako dodatkowa strona do deklaracji PIT-11.
  9. Jeżeli posiadają Państwo moduł Podpis Cyfrowy Dokumentów, z poziomu zakładki Wydruk ostateczny możliwe jest wykonanie podpisu wygenerowanych dokumentów PDF. Opcja ta zostanie udostępniona w panelu przycisków widocznych obok tabeli.
  10. Z tego widoku jest także możliwość załączenia wydruku deklaracji PIT-11 do dokumentacji pracowniczej.
Idź do oryginalnego materiału