
Cześć!
Może samej nazwy jeszcze nie kojarzycie, ale zapewniamy, iż już dobrze nas znacie. Z początkiem grudnia 2024 roku z działającego ponad 20 lat na rynku Ultimo przekształciliśmy się w B2 Impact. Już dwa razy braliśmy udział w inicjatywie „Friendly Workplace” jako Ultimo, a w tym roku po raz pierwszy przedstawiamy się Wam jako B2 Impact. Połączyliśmy się w jeden brand z innymi spółkami europejskiej grupy finansowej B2 Impact z siedzibą w Oslo, która jest B2 Icon naszym właścicielem.
Zmiana nazwy oraz identyfikacji wizualnej to tylko zewnętrzny wymiar naszego rebrandingu. Nasze najważniejsze wartości – zwinność, spójność, doskonałość, różnorodność i odpowiedzialność – pozostają fundamentem naszej organizacji. Z pasją kontynuujemy budowanie środowiska pracy, które opiera się na otwartości, wzajemnym szacunku, zaufaniu oraz priorytetowym traktowaniu dobra naszych pracowników. Jesteśmy dumni z kultury, którą pielęgnujemy i z tego, jak nasze wartości przekładają się na codzienną współpracę.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
Dialog, wswpółpraca i energia – B2 Impact pokazuje, jak się tworzy Friendly Workplace!
Gratulacje dla B2 Impact S.A. kolejnego wyróżnienia w ramach programu „Friendly Workplace”. Z satysfakcją dostrzegamy konsekwencję z jaką firma kontynuuje oraz rozwija programy zainicjowane w latach ubiegłych, jak np. program LEADERSHIP czy webinary „B2People”. B2 Impact to organizacja, która tętni życiem. Znajdujemy tu wiele interesujących i angażujących zespół wydarzeń, takich jak „Customer Experience Day”, „B2 Icon” czy cykl „Dni Specjalnych”, które wzmacniają relacje i integrują z firmą.
Wyrazy uznania za aktywność w kreowaniu kolejnych inicjatyw dedykowanych pracownikom. W szczególności mamy tu na myśli pomysł cyklu „DEBATY Z ZARZĄDEM” czy szkolenie „Zadbaj o swój głos”. Z przyjemnością obserwujemy otwartość, z jaką firma podchodzi do oczekiwań pracowników, co widać na przykładzie realizowanego projektu badania kultury organizacyjnej, jak również rozwoju oferty benefitowej w oparciu o sugestie zespołu.
Warto również docenić B2 Impact za zaangażowanie w działania Koalicji firm „Razem przeciw mobbingowi”, jak również wspieranie i rozwijanie działań o charakterze prospołecznym (CSR Team).
Gratulujemy otrzymanego certyfikatu i życzymy B2 Impact SA dalszych sukcesów w rozwijaniu kultury przyjaznego środowiska pracy!
Przegląd działań pracodawcy
INICJATYWY I PROGRAMY ZAPOCZĄTKOWANE WCZEŚNIEJ I KONTYNUOWANE.
- Leadership – program rozwojowy dla menedżerów: W dalszym ciągu kontynuujemy program Leadership, który rozpoczęliśmy w 2019 roku. Jest to program skierowany do wszystkich menadżerów. Główną ideą programu jest hasło “menadżer uważny, interesujący i odważny”, dostrzegający potrzeby Pracowników. W 2024 oraz w 2025 stawiamy na wybór szkoleń przez menadżerów, dopasowanych do ich własnych potrzeb.
- Budowanie kultury feedbacku – warsztaty i webinar dla Pracowników: Od 2023 budujemy kulturę feedbacku w organizacji. Zaczęliśmy od tematycznego webinaru, następnie przeszkoliliśmy wszystkich menadżerów w programie Leadership. W 2024 roku rozpoczęliśmy cykl szkoleń z feedbacku dla Pracowników, które kontynuujemy również w 2025 roku – na dziś 75% z nich jest przeszkolonych z tematyki dawania oraz przyjmowania informacji zwrotnej.
- Webinary „For B2People”: Organizujemy tematyczne webinary online dla naszych Pracowników, prowadzone przez ekspertów z różnych branż. Poruszamy tematy takie jak zdrowie fizyczne oraz psychiczne, higiena pracy, zarządzanie finansami czy sztuczna inteligencja. Dla tych, którzy nie mogą uczestniczyć w spotkaniu na żywo, udostępniamy nagrania, by każdy mógł skorzystać z wiedzy w dogodnym dla siebie czasie.
- Szkolenia zewnętrzne wspierające zespoły: Zorganizowaliśmy serię szkoleń wewnętrznych dla zespołów współpracujących bezpośrednio z osobami zadłużonymi, które pozwoliły wspierać ich bieżącą pracę z zakresu negocjacji i emocji. Szkolenie obejmowało zakres trudnych negocjacji oraz inteligencji emocjonalnej i zostały uszyte na miarę przez zewnętrznych trenerów.
- Harmonia: Wszystkim pracownikom obsługi klienta w zespołach Contact Center zapewniliśmy dodatkowy benefit. Mogą skorzystać ze wsparcia specjalisty czy porady psychologicznej poprzez platformę MyBenefit w produkcie Centrum Wsparcia Psychologicznego Online, na którym można umówić konsultację z wybranym przez siebie praktykiem i odbyć ją w bezpiecznym środowisku online.
- Projekty w ramach Grupy B2 Impact: W coraz większej liczbie projektów międzynarodowych biorą czynny udział nasi Pracownicy reprezentujący Polskę. Jest to ogromna szansa na rozwój zawodowy oraz na podniesienie kwalifikacji z języka angielskiego. Projekt rebrandingu w 2024 roku był największym jak dotychczas, międzynarodowym projektem, który realizowało wielu naszych pracowników z każdego obszaru firmy.
- E-Tutor: Każdy Pracownik może korzystać z platformy do nauki języków obcych, ma możliwość również zaprosić do skorzystania z niej jedną osobę towarzyszącą spoza organizacji. W 2025 roku do: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego dołączyliśmy również opcję nauki języka francuskiego.
- B2 Icon: Pracownicy B2 Impact, którzy w danym roku wnieśli istotny wkład w realizację celów firmy oraz Grupy, otrzymują prestiżową nagrodę B2 Icon. Do tej pory nagroda nosiła nazwę Ultimeusze, jednak w związku z rebrandingiem zmieniliśmy jej nazwę. Nazwa powstała dzięki zaangażowaniu i pomysłowości samych pracowników, co doskonale odzwierciedla naszą kulturę współpracy i kreatywności. Od tego roku laureaci nagrody stają się Ikonami B2 Impact.
Nagrody B2 Icon przyznawane są na podstawie nominacji zgłoszonych przez koleżanki i kolegów z zespołów, a następnie zatwierdzonych przez menedżera zespołu/Heada. Nominowani to osoby, które wyróżniają się nie tylko osiągnięciami, ale również postawą zgodną z naszymi kluczowymi wartościami: zwinnością, spójnością, różnorodnością, doskonałością i odpowiedzialnością. To osoby, które dążą do realizacji jak najlepszych wyników, wdrażają nowe rozwiązania, projekty, działania rozwojowe i w szczególny sposób wyróżniają się. Co roku laureaci B2 Icon otrzymują unikalną szklaną statuetkę, premię pieniężną, zaproszenie na kolację z Zarządem oraz wartościowe badanie talentów Gallupa, wraz z analizą i omówieniem wyników.
- Customer Experience Day: Co roku cała firma z zespołem CX ten dzień świętuje wspólnie w biurze. W ramach wydarzenia organizowane są różne aktywności w zakresie dzielenia się wiedzą i konkursy z nagrodami, które mają na celu szerzenie w organizacji wiedzy o tym, jak dbać o doświadczenia Klientów B2 Impact.
- Dni specjalne: Świętujemy nietypowe wydarzenia wspólnie w biurze poprzez organizację Dni Specjalnych. Z okazji różnych świąt, takich jak Dzień Śniadania, Dzień Pizzy czy Dzień Arbuza, przygotowujemy specjalne przekąski i smakołyki, aby wspólnie celebrować te okazje. Standardem w naszym biurze są dostarczane do biura w wybrane dni tygodnia świeże owoce, warzywa, jogurty oraz soki owocowo-warzywne.
- Masaże w biurze – od ponad roku, raz w tygodniu w naszym biurze na Pracowników czeka fizjoterapeutka, która dla chętnych osób przeprowadza 15 minutowe masaże, a także służy doradztwem.
- 2 Godziny dla Zdrowia: Jest to akcja zachęcająca do wykonania badań profilaktycznych wśród naszych Pracowników, która pozwala wykorzystać dwie godziny czasu pracy na badania. Co roku, w październiku i listopadzie, Pracownicy mogą wykorzystać 2 godziny z dnia pracy i przeznaczyć je na badania profilaktyczne, by zadbać o swoje zdrowie.
- 2 Godziny dla Rodziny: W Międzynarodowym Dniu Rodziny (15 maja) bierzemy co roku udział w akcji Instytutu Humanites #2GodzinydlaRodziny. Pracownicy mogą zakończyć pracę dwie godziny wcześniej, aby móc spędzić ten czas z najbliższymi
- 2 Godziny na Urodziny: Pracownicy mogą w dzień swoich urodzin rozpocząć później pracę lub wyjść wcześniej, aby móc świętować swój urodzinowy dzień.
- Grupowe Badanie Zaangażowania Pracowników: co roku przeprowadzamy grupowe badanie zaangażowania w całej grupie B2 Impact. Anonimowe badanie sprawdza poziom zadowolenia i zaangażowania Pracowników na każdej płaszczyźnie. Co roku detalicznie analizujemy wyniki i na ich podstawie planujemy działania, aby wyniki z roku na rok były coraz lepsze.
- Feminatywy w nazwach stanowisk: Kolejny rok z rzędu przy okazji Dnia Kobiet dajemy możliwość skorzystania ze zmiany nazwy stanowiska na formę żeńską. Akcja trwa przez cały marzec, potem następuje formalna zmiana we wszystkich dokumentach. W dalszym ciągu publikujemy również ogłoszenia o pracę w dwóch wersjach- męskiej i żeńskiej.
- Platforma MyBenefit: Wszystkim pracownikom oferujemy kafeterię pozapłacowych benefitów z zakresu: podróże, kultura, rekreacja, lifestyle oraz zakupy. Zebrane punkty można wymieniać je na rzeczy lub usługi z wyżej wymienionych kategorii, według własnych potrzeb i decyzji.
- Dobry Start – letni program stażowy: Za nami już trzy edycje programu Dobry Start. Do programu stażowego zapraszamy studentów różnych kierunków, by odbyli staże w różnych obszarach naszej firmy. Studenci otrzymują niezbędne wsparcie merytoryczne i szereg ciekawych, rozwijających zadań. Dla uczestników programu przygotowujemy atrakcyjne programy stażowe, spotkanie z Anetą Borycką – CEO B2 Impact Polska oraz dwa dedykowane warsztaty pozwalające pokoleniu Z rozwijać się na rynku pracy – szkolenia z budowania marki osobistej na LinkedIn oraz z poruszania się po rynku pracy.
NOWE INICJATYWY / PROGRAMY DLA PRACOWNIKÓW
Badanie benefitów i udogodnień: W lipcu 2024 roku uruchomiliśmy wśród Pracowników badanie preferencji i oczekiwań odnośnie oferowanych w naszej organizacji benefitów i udogodnień. W badaniu przeprowadzonym przez firmę zewnętrzną wzięło udział 82% Pracowników. Na podstawie przeanalizowanych odpowiedzi wprowadziliśmy kilka nowości:
- Dodatkowe dwa dni wolne dla Specjalistów– są to dwa dodatkowe dni płatne i urlopu do wykorzystania.
- Dofinansowanie do posiłków– program dofinansowujący posiłki zamawiane do biura poprzez aplikację SmartLunch.
- Zwiększona ilość punktów na platformie MyBenefit.
- Podniesienie kwoty przelewów świątecznych.
- Zwiększona liczba sesji masaży w biurze.
Debata z Zarządem – 4 razy w roku organizujemy otwarte spotkania na żywo w biurze i transmitowane online dla wszystkich pracowników. Dodatkowo od tego roku organizowane są debaty z Zarządem dedykowane dla menadżerów. Spotkania opierają się na pytaniach, które pracownicy mogą zadawać anonimowo przed debatą i są okazją do bezpośredniej komunikacji Zarządu z pracownikami. Takie inicjatywy pozwalają na jeszcze większą transparentność i otwartość w relacjach z Zarządem.
Szkolenie „Zadbaj o swój głos”: W ramach działania BHP w 2025 roku zorganizujemy szkolenie dla Pracowników oraz menadżerów o dbaniu o swoje narzędzie pracy, jakim jest głos. Jest to ważne narzędzie dla nas wszystkich, jednak szczególnie ważne dla Pracowników Contact Center. Szkolenie polepszy komfort pracy tym osobom, których praca w znacznej części opiera się na mówieniu.
Badanie kultury organizacyjnej: W lutym 2025 roku po raz pierwszy uczestniczyliśmy w międzynarodowym badaniu kultury organizacyjnej B2 Impact. Po rebrandingu i połączeniu się w jedną markę, badanie miało na celu zidentyfikowanie i wskazanie postaw i zasad współpracy, którymi każdy z nas powinien się kierować, potrzebnych i docenianych w naszej Grupie. Dzięki badaniu każdy z nas mógł mieć swój wpływ na ten proces.
Koalicja Firm – Razem Przeciw Mobbingowi: W 2024 roku jako pierwsi przystąpiliśmy do Koalicji Firm, która została stworzona przez Dobrą Fundację w ramach I Ogólnopolskiej Antymobbingowej Kampanii Społecznej „Godność ma swoje imię”. Celem Koalicji Firm jest promowanie i pilnowanie etycznych standardów w miejscach pracy, które powinny eliminować wszelkie niepożądane zachowania. Firmy należące do Koalicji są zobowiązane przestrzegać Kodeksu Dobrych Praktyk. W ramach przynależności do Koalicji wspólnie z Dobrą Fundacją organizujemy webinary edukacyjne dla naszych Pracowników o tematyce związanej z godnością, mobbingiem i działaniami niepożądanymi. kooperacja z Dobrą Fundacją pozwala nam pielęgnować naszą Procedurą ds. równego traktowania i ograniczania ryzyka związanego z konfliktami w miejscu pracy „Gramy Fair”.
Team Tailor: Wspólnie z Grupą wdrożyliśmy nowe narzędzie rekrutacyjne. Pracownik w jednym miejscu ma dostęp do wszystkich rekrutacji wewnętrznych, zewnętrznych oraz do modułu rekomendacji. Dla osób prowadzących rekrutację czeka przejrzyste, proste w obsłudze narzędzie do pracy i komunikacji z innymi osobami zaangażowanymi w proces.
Warsztaty ze współpracy międzykulturowej z firmą ETTA dla menadżerów oraz osób pracujących w projektach grupowych.
W związku z rebrandingiem marki oraz zwiększającą się liczbą projektów i współpracy międzynarodowej podjęliśmy dwa działania edukacyjne w zakresie kulturowości. Na początek zaprosiliśmy do uczestnictwa w webinarze osoby, które pracują przy projektach. Następnie odbyły się wyjazdowe warsztaty dla menadżerów. Przy całej inicjatywie wspiera nas zewnętrzna firma ETTA.
STRATEGIA NA PRZYSZŁOŚĆ / PLANOWANE PRZEDSIĘWZIĘCIA I KIERUNKI DZIAŁAŃ
- Podnoszenie wiedzy o AI w ramach programu strategicznego wśród pracowników, szkolenia i wykorzystanie narzędzi AI do codziennej pracy
- Budowanie kultury organizacyjnej międzynarodowej opartej o obietnicę ”Z nami masz wpływ” oraz 3 filary naszego EVP: Naszą siłą jest różnorodność, Stawiamy na Twój rozwój, Łączy nas współpraca.
- Strategia: Milion Klientów do 2030 roku spłaci z nami swój dług – dostosowujemy strategię i wewnętrzne procesy do nowej strategii, która zakłada, iż do 2030 roku pomożemy milionowi Klientów wyjść z problemu zadłużenia. Większość pracowników bierze udział w tych zmianach. Bazą strategii jest kontynuacja działań w ramach programu tworzenia Dobrego Miejsca Pracy.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- Laur Cessio Inwestorów: We wrześniu minionego roku zdobyliśmy 1. miejsce w prestiżowym plebiscycie Laur Cessio Inwestorów, po raz kolejny potwierdzając naszą silną pozycję na rynku. Wyróżnienie to przyznawane jest wierzycielom wtórnym, którzy biorą udział w przetargach na zakup wierzytelności i są doceniani za najwyższe standardy pracy. Otrzymana nagroda jest wynikiem głosowania banków, telekomów i firm pożyczkowych, czyli naszych kluczowych Partnerów Biznesowych. To najważniejsze wyróżnienie w naszej branży, dlatego tym bardziej cenimy je jako potwierdzenie, iż nasza codzienna praca, jakość i zaangażowanie są doceniane przez rynkowych ekspertów.
- Certyfikat Etyczny ZPF: B2 Impact (wcześniej Ultimo) po raz Kolejny otrzymało Certyfikat Etyczny Związku Przedsiębiorstw Finansowych. Certyfikat ten przyznawany jest na podstawie pozytywnego wyniku audytu, który potwierdza zgodność naszych działań z Zasadami Dobrych Praktyk. Otrzymaliśmy go w wyniku skrupulatnej weryfikacji naszych procedur, komunikacji z osobami zadłużonymi, rozpatrywania reklamacji oraz ochrony danych osobowych. Certyfikat Etyczny jest przyznawany firmom, które przestrzegają najwyższych standardów etycznych i działań w branży zarządzania wierzytelnościami.
- Tytuł Ambasadora ZPF: Komisja Etyki Związku Przedsiębiorstw Finansowych corocznie przeprowadza audyt stron internetowych firm windykacyjnych, oceniając jakość i kompleksowość przedstawionych informacji o branży i jej działaniach. W 2024 roku nasza strona internetowa została wyróżniona tytułem „Ambasadora ZPF”, co oznacza, iż znalazła się w piątce najlepszych stron www spośród blisko 100 ocenianych stron członków ZPF. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza naszą transparentność i zaangażowanie w dostarczanie rzetelnych informacji naszym klientom i partnerom.
- Certyfikat „Friendly Workplace” 2022 i 2024: Już w dwukrotnie otrzymaliśmy certyfikat nadawany przez portal MarkaPracodawcy.pl. Nasza wspólna praca nad tworzeniem Dobrego Miejsca Pracy została zauważona i doceniona.
INFORMACJE DODATKOWE
- Koalicja Firm: Artykuł o naszym przystąpieniu KLIK>>
- Od 2017 działa w B2 Impact Polska CSR Team – jako inicjatywa wolontariatu pracowniczego. Budżet CSR Teamu zasilany jest ze sprzedaży wycofanego z użytkowania sprzętu służbowego IT i telefonicznego oraz z akcji pracowniczych typu licytacje produktów DYI czy zbiórki. Wybór celu organizowanych akcji CSR oddajemy w ręce pracowników. Pracownicy aktywnie biorą udział w regularnych inicjatywach CSR-owych takich jak udział w Biegu Firmowym, zbiórki ubrań, świąteczna zbiórka darów dla wrocławskich schronisk dla bezdomnych, licytacje produktów oraz fantów na corocznej imprezie firmowej, czy działania wolontariackie we wrocławskim DPS.
- Imprezy firmowe to doskonała okazja do nawiązywania i pogłębiania relacji oraz tworzenia wspomnień. Chcemy spotykać się z Pracownikami nie tylko w pracy, ale również poza nią. W 2025 roku bawiliśmy się na imprezie na dachu Concordii Wrocław – w towarzystwie fantastycznych ludzi z B2 Impact, przy dobrej muzyce i w świetnej atmosferze. Nie zabrakło strefy chilloutu z pufami i leżakami oraz konkursów z nagrodami. Nieodłącznym elementem naszych wydarzeń jest również akcja charytatywna wspierająca wybrany cel. W 2025 roku zbieraliśmy środki na leczenie brata naszej koleżanki z pracy – wybór celu akcji został dokonany przez samych Pracowników.
- Wspólne posiłki i wyjścia integracyjne poszczególnych zespołów – to również dobry element budowania relacji i współpracy w ramach realizacji zadań zespołu.