Make Your Impact :) B2 Impact S.A. z certyfikacją i godłem „Friendly Workplace” na rok 2025!

1 tydzień temu

Cześć!

Może samej nazwy jeszcze nie kojarzycie, ale zapewniamy, iż już dobrze nas znacie. Z początkiem grudnia 2024 roku z działającego ponad 20 lat na rynku Ultimo przekształciliśmy się w B2 Impact. Już dwa razy braliśmy udział w inicjatywie „Friendly Workplace” jako Ultimo, a w tym roku po raz pierwszy przedstawiamy się Wam jako B2 Impact. Połączyliśmy się w jeden brand z innymi spółkami europejskiej grupy finansowej B2 Impact z siedzibą w Oslo, która jest B2 Icon naszym właścicielem.

Zmiana nazwy oraz identyfikacji wizualnej to tylko zewnętrzny wymiar naszego rebrandingu. Nasze najważniejsze wartości – zwinność, spójność, doskonałość, różnorodność i odpowiedzialność – pozostają fundamentem naszej organizacji. Z pasją kontynuujemy budowanie środowiska pracy, które opiera się na otwartości, wzajemnym szacunku, zaufaniu oraz priorytetowym traktowaniu dobra naszych pracowników. Jesteśmy dumni z kultury, którą pielęgnujemy i z tego, jak nasze wartości przekładają się na codzienną współpracę.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

Dialog, wswpółpraca i energia – B2 Impact pokazuje, jak się tworzy Friendly Workplace!

Gratulacje dla B2 Impact S.A. kolejnego wyróżnienia w ramach programu „Friendly Workplace”. Z satysfakcją dostrzegamy konsekwencję z jaką firma kontynuuje oraz rozwija programy zainicjowane w latach ubiegłych, jak np. program LEADERSHIP czy webinary „B2People”. B2 Impact to organizacja, która tętni życiem. Znajdujemy tu wiele interesujących i angażujących zespół wydarzeń, takich jak „Customer Experience Day”, „B2 Icon” czy cykl „Dni Specjalnych”, które wzmacniają relacje i integrują z firmą.

Wyrazy uznania za aktywność w kreowaniu kolejnych inicjatyw dedykowanych pracownikom. W szczególności mamy tu na myśli pomysł cyklu „DEBATY Z ZARZĄDEM” czy szkolenie „Zadbaj o swój głos”. Z przyjemnością obserwujemy otwartość, z jaką firma podchodzi do oczekiwań pracowników, co widać na przykładzie realizowanego projektu badania kultury organizacyjnej, jak również rozwoju oferty benefitowej w oparciu o sugestie zespołu.

Warto również docenić B2 Impact za zaangażowanie w działania Koalicji firm „Razem przeciw mobbingowi”, jak również wspieranie i rozwijanie działań o charakterze prospołecznym (CSR Team).

Gratulujemy otrzymanego certyfikatu i życzymy B2 Impact SA dalszych sukcesów w rozwijaniu kultury przyjaznego środowiska pracy!

Przegląd działań pracodawcy

INICJATYWY I PROGRAMY ZAPOCZĄTKOWANE WCZEŚNIEJ I KONTYNUOWANE.

  • Leadership – program rozwojowy dla menedżerów: W dalszym ciągu kontynuujemy program Leadership, który rozpoczęliśmy w 2019 roku. Jest to program skierowany do wszystkich menadżerów. Główną ideą programu jest hasło “menadżer uważny, interesujący i odważny”, dostrzegający potrzeby Pracowników. W 2024 oraz w 2025 stawiamy na wybór szkoleń przez menadżerów, dopasowanych do ich własnych potrzeb.
  • Budowanie kultury feedbacku – warsztaty i webinar dla Pracowników: Od 2023 budujemy kulturę feedbacku w organizacji. Zaczęliśmy od tematycznego webinaru, następnie przeszkoliliśmy wszystkich menadżerów w programie Leadership. W 2024 roku rozpoczęliśmy cykl szkoleń z feedbacku dla Pracowników, które kontynuujemy również w 2025 roku – na dziś 75% z nich jest przeszkolonych z tematyki dawania oraz przyjmowania informacji zwrotnej.
  • Webinary „For B2People”: Organizujemy tematyczne webinary online dla naszych Pracowników, prowadzone przez ekspertów z różnych branż. Poruszamy tematy takie jak zdrowie fizyczne oraz psychiczne, higiena pracy, zarządzanie finansami czy sztuczna inteligencja. Dla tych, którzy nie mogą uczestniczyć w spotkaniu na żywo, udostępniamy nagrania, by każdy mógł skorzystać z wiedzy w dogodnym dla siebie czasie.
  • Szkolenia zewnętrzne wspierające zespoły: Zorganizowaliśmy serię szkoleń wewnętrznych dla zespołów współpracujących bezpośrednio z osobami zadłużonymi, które pozwoliły wspierać ich bieżącą pracę z zakresu negocjacji i emocji. Szkolenie obejmowało zakres trudnych negocjacji oraz inteligencji emocjonalnej i zostały uszyte na miarę przez zewnętrznych trenerów.
  • Harmonia: Wszystkim pracownikom obsługi klienta w zespołach Contact Center zapewniliśmy dodatkowy benefit. Mogą skorzystać ze wsparcia specjalisty czy porady psychologicznej poprzez platformę MyBenefit w produkcie Centrum Wsparcia Psychologicznego Online, na którym można umówić konsultację z wybranym przez siebie praktykiem i odbyć ją w bezpiecznym środowisku online. 
  • Projekty w ramach Grupy B2 Impact: W coraz większej liczbie projektów międzynarodowych biorą czynny udział nasi Pracownicy reprezentujący Polskę. Jest to ogromna szansa na rozwój zawodowy oraz na podniesienie kwalifikacji z języka angielskiego. Projekt rebrandingu w 2024 roku był największym jak dotychczas, międzynarodowym projektem, który realizowało wielu naszych pracowników z każdego obszaru firmy.
  • E-Tutor: Każdy Pracownik może korzystać z platformy do nauki języków obcych, ma możliwość również zaprosić do skorzystania z niej jedną osobę towarzyszącą spoza organizacji. W 2025 roku do: angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego dołączyliśmy również opcję nauki języka francuskiego.
  • B2 Icon: Pracownicy B2 Impact, którzy w danym roku wnieśli istotny wkład w realizację celów firmy oraz Grupy, otrzymują prestiżową nagrodę B2 Icon. Do tej pory nagroda nosiła nazwę Ultimeusze, jednak w związku z rebrandingiem zmieniliśmy jej nazwę. Nazwa powstała dzięki zaangażowaniu i pomysłowości samych pracowników, co doskonale odzwierciedla naszą kulturę współpracy i kreatywności. Od tego roku laureaci nagrody stają się Ikonami B2 Impact.

Nagrody B2 Icon przyznawane są na podstawie nominacji zgłoszonych przez koleżanki i kolegów z zespołów, a następnie zatwierdzonych przez menedżera zespołu/Heada. Nominowani to osoby, które wyróżniają się nie tylko osiągnięciami, ale również postawą zgodną z naszymi kluczowymi wartościami: zwinnością, spójnością, różnorodnością, doskonałością i odpowiedzialnością. To osoby, które dążą do realizacji jak najlepszych wyników, wdrażają nowe rozwiązania, projekty, działania rozwojowe i w szczególny sposób wyróżniają się. Co roku laureaci B2 Icon otrzymują unikalną szklaną statuetkę, premię pieniężną, zaproszenie na kolację z Zarządem oraz wartościowe badanie talentów Gallupa, wraz z analizą i omówieniem wyników.

  • Customer Experience Day: Co roku cała firma z zespołem CX ten dzień świętuje wspólnie w biurze. W ramach wydarzenia organizowane są różne aktywności w zakresie dzielenia się wiedzą i konkursy z nagrodami, które mają na celu szerzenie w organizacji wiedzy o tym, jak dbać o doświadczenia Klientów B2 Impact.
  • Dni specjalne: Świętujemy nietypowe wydarzenia wspólnie w biurze poprzez organizację Dni Specjalnych. Z okazji różnych świąt, takich jak Dzień Śniadania, Dzień Pizzy czy Dzień Arbuza, przygotowujemy specjalne przekąski i smakołyki, aby wspólnie celebrować te okazje. Standardem w naszym biurze są dostarczane do biura w wybrane dni tygodnia świeże owoce, warzywa, jogurty oraz soki owocowo-warzywne.
  • Masaże w biurze – od ponad roku, raz w tygodniu w naszym biurze na Pracowników czeka fizjoterapeutka, która dla chętnych osób przeprowadza 15 minutowe masaże, a także służy doradztwem.
  • 2 Godziny dla Zdrowia: Jest to akcja zachęcająca do wykonania badań profilaktycznych wśród naszych Pracowników, która pozwala wykorzystać dwie godziny czasu pracy na badania. Co roku, w październiku i listopadzie, Pracownicy mogą wykorzystać 2 godziny z dnia pracy i przeznaczyć je na badania profilaktyczne, by zadbać o swoje zdrowie.
  • 2 Godziny dla Rodziny: W Międzynarodowym Dniu Rodziny (15 maja) bierzemy co roku udział w akcji Instytutu Humanites #2GodzinydlaRodziny. Pracownicy mogą zakończyć pracę dwie godziny wcześniej, aby móc spędzić ten czas z najbliższymi
  • 2 Godziny na Urodziny: Pracownicy mogą w dzień swoich urodzin rozpocząć później pracę lub wyjść wcześniej, aby móc świętować swój urodzinowy dzień.
  • Grupowe Badanie Zaangażowania Pracowników: co roku przeprowadzamy grupowe badanie zaangażowania w całej grupie B2 Impact. Anonimowe badanie sprawdza poziom zadowolenia i zaangażowania Pracowników na każdej płaszczyźnie. Co roku detalicznie analizujemy wyniki i na ich podstawie planujemy działania, aby wyniki z roku na rok były coraz lepsze.
  • Feminatywy w nazwach stanowisk: Kolejny rok z rzędu przy okazji Dnia Kobiet dajemy możliwość skorzystania ze zmiany nazwy stanowiska na formę żeńską. Akcja trwa przez cały marzec, potem następuje formalna zmiana we wszystkich dokumentach. W dalszym ciągu publikujemy również ogłoszenia o pracę w dwóch wersjach- męskiej i żeńskiej.
  • Platforma MyBenefit: Wszystkim pracownikom oferujemy kafeterię pozapłacowych benefitów z zakresu: podróże, kultura, rekreacja, lifestyle oraz zakupy. Zebrane punkty można wymieniać je na rzeczy lub usługi z wyżej wymienionych kategorii, według własnych potrzeb i decyzji.
  • Dobry Start – letni program stażowy: Za nami już trzy edycje programu Dobry Start. Do programu stażowego zapraszamy studentów różnych kierunków, by odbyli staże w różnych obszarach naszej firmy. Studenci otrzymują niezbędne wsparcie merytoryczne i szereg ciekawych, rozwijających zadań. Dla uczestników programu przygotowujemy atrakcyjne programy stażowe, spotkanie z Anetą Borycką – CEO B2 Impact Polska oraz dwa dedykowane warsztaty pozwalające pokoleniu Z rozwijać się na rynku pracy – szkolenia z budowania marki osobistej na LinkedIn oraz z poruszania się po rynku pracy.

NOWE INICJATYWY / PROGRAMY DLA PRACOWNIKÓW

Badanie benefitów i udogodnień: W lipcu 2024 roku uruchomiliśmy wśród Pracowników badanie preferencji i oczekiwań odnośnie oferowanych w naszej organizacji benefitów i udogodnień. W badaniu przeprowadzonym przez firmę zewnętrzną wzięło udział 82% Pracowników. Na podstawie przeanalizowanych odpowiedzi wprowadziliśmy kilka nowości:

  1. Dodatkowe dwa dni wolne dla Specjalistów– są to dwa dodatkowe dni płatne i urlopu do wykorzystania.
  2. Dofinansowanie do posiłków– program dofinansowujący posiłki zamawiane do biura poprzez aplikację SmartLunch.
  3. Zwiększona ilość punktów na platformie MyBenefit.
  4. Podniesienie kwoty przelewów świątecznych.
  5. Zwiększona liczba sesji masaży w biurze.

Debata z Zarządem – 4 razy w roku organizujemy otwarte spotkania na żywo w biurze i transmitowane online dla wszystkich pracowników. Dodatkowo od tego roku organizowane są debaty z Zarządem dedykowane dla menadżerów. Spotkania opierają się na pytaniach, które pracownicy mogą zadawać anonimowo przed debatą i są okazją do bezpośredniej komunikacji Zarządu z pracownikami. Takie inicjatywy pozwalają na jeszcze większą transparentność i otwartość w relacjach z Zarządem.

Szkolenie „Zadbaj o swój głos”: W ramach działania BHP w 2025 roku zorganizujemy szkolenie dla Pracowników oraz menadżerów o dbaniu o swoje narzędzie pracy, jakim jest głos. Jest to ważne narzędzie dla nas wszystkich, jednak szczególnie ważne dla Pracowników Contact Center. Szkolenie polepszy komfort pracy tym osobom, których praca w znacznej części opiera się na mówieniu.

Badanie kultury organizacyjnej: W lutym 2025 roku po raz pierwszy uczestniczyliśmy w międzynarodowym badaniu kultury organizacyjnej B2 Impact. Po rebrandingu i połączeniu się w jedną markę, badanie miało na celu zidentyfikowanie i wskazanie postaw i zasad współpracy, którymi każdy z nas powinien się kierować, potrzebnych i docenianych w naszej Grupie. Dzięki badaniu każdy z nas mógł mieć swój wpływ na ten proces.

Koalicja Firm – Razem Przeciw Mobbingowi: W 2024 roku jako pierwsi przystąpiliśmy do Koalicji Firm, która została stworzona przez Dobrą Fundację w ramach I Ogólnopolskiej Antymobbingowej Kampanii Społecznej „Godność ma swoje imię”. Celem Koalicji Firm jest promowanie i pilnowanie etycznych standardów w miejscach pracy, które powinny eliminować wszelkie niepożądane zachowania. Firmy należące do Koalicji są zobowiązane przestrzegać Kodeksu Dobrych Praktyk. W ramach przynależności do Koalicji wspólnie z Dobrą Fundacją organizujemy webinary edukacyjne dla naszych Pracowników o tematyce związanej z godnością, mobbingiem i działaniami niepożądanymi. kooperacja z Dobrą Fundacją pozwala nam pielęgnować naszą Procedurą ds. równego traktowania i ograniczania ryzyka związanego z konfliktami w miejscu pracy „Gramy Fair”.

Team Tailor: Wspólnie z Grupą wdrożyliśmy nowe narzędzie rekrutacyjne. Pracownik w jednym miejscu ma dostęp do wszystkich rekrutacji wewnętrznych, zewnętrznych oraz do modułu rekomendacji. Dla osób prowadzących rekrutację czeka przejrzyste, proste w obsłudze narzędzie do pracy i komunikacji z innymi osobami zaangażowanymi w proces.

Warsztaty ze współpracy międzykulturowej z firmą ETTA dla menadżerów oraz osób pracujących w projektach grupowych.

W związku z rebrandingiem marki oraz zwiększającą się liczbą projektów i współpracy międzynarodowej podjęliśmy dwa działania edukacyjne w zakresie kulturowości. Na początek zaprosiliśmy do uczestnictwa w webinarze osoby, które pracują przy projektach. Następnie odbyły się wyjazdowe warsztaty dla menadżerów. Przy całej inicjatywie wspiera nas zewnętrzna firma ETTA.

STRATEGIA NA PRZYSZŁOŚĆ / PLANOWANE PRZEDSIĘWZIĘCIA I KIERUNKI DZIAŁAŃ

  • Podnoszenie wiedzy o AI w ramach programu strategicznego wśród pracowników, szkolenia i wykorzystanie narzędzi AI do codziennej pracy
  • Budowanie kultury organizacyjnej międzynarodowej opartej o obietnicę ”Z nami masz wpływ” oraz 3 filary naszego EVP: Naszą siłą jest różnorodność, Stawiamy na Twój rozwój, Łączy nas współpraca.
  • Strategia: Milion Klientów do 2030 roku spłaci z nami swój dług – dostosowujemy strategię i wewnętrzne procesy do nowej strategii, która zakłada, iż do 2030 roku pomożemy milionowi Klientów wyjść z problemu zadłużenia. Większość pracowników bierze udział w tych zmianach. Bazą strategii jest kontynuacja działań w ramach programu tworzenia Dobrego Miejsca Pracy.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

  • Laur Cessio Inwestorów: We wrześniu minionego roku zdobyliśmy 1. miejsce w prestiżowym plebiscycie Laur Cessio Inwestorów, po raz kolejny potwierdzając naszą silną pozycję na rynku. Wyróżnienie to przyznawane jest wierzycielom wtórnym, którzy biorą udział w przetargach na zakup wierzytelności i są doceniani za najwyższe standardy pracy. Otrzymana nagroda jest wynikiem głosowania banków, telekomów i firm pożyczkowych, czyli naszych kluczowych Partnerów Biznesowych. To najważniejsze wyróżnienie w naszej branży, dlatego tym bardziej cenimy je jako potwierdzenie, iż nasza codzienna praca, jakość i zaangażowanie są doceniane przez rynkowych ekspertów.
  • Certyfikat Etyczny ZPF: B2 Impact (wcześniej Ultimo) po raz Kolejny otrzymało Certyfikat Etyczny Związku Przedsiębiorstw Finansowych. Certyfikat ten przyznawany jest na podstawie pozytywnego wyniku audytu, który potwierdza zgodność naszych działań z Zasadami Dobrych Praktyk. Otrzymaliśmy go w wyniku skrupulatnej weryfikacji naszych procedur, komunikacji z osobami zadłużonymi, rozpatrywania reklamacji oraz ochrony danych osobowych. Certyfikat Etyczny jest przyznawany firmom, które przestrzegają najwyższych standardów etycznych i działań w branży zarządzania wierzytelnościami.
  • Tytuł Ambasadora ZPF: Komisja Etyki Związku Przedsiębiorstw Finansowych corocznie przeprowadza audyt stron internetowych firm windykacyjnych, oceniając jakość i kompleksowość przedstawionych informacji o branży i jej działaniach. W 2024 roku nasza strona internetowa została wyróżniona tytułem „Ambasadora ZPF”, co oznacza, iż znalazła się w piątce najlepszych stron www spośród blisko 100 ocenianych stron członków ZPF. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza naszą transparentność i zaangażowanie w dostarczanie rzetelnych informacji naszym klientom i partnerom.
  • Certyfikat „Friendly Workplace” 2022 i 2024: Już w dwukrotnie otrzymaliśmy certyfikat nadawany przez portal MarkaPracodawcy.pl. Nasza wspólna praca nad tworzeniem Dobrego Miejsca Pracy została zauważona i doceniona.

INFORMACJE DODATKOWE

  • Koalicja Firm: Artykuł o naszym przystąpieniu KLIK>>
  • Od 2017 działa w B2 Impact Polska CSR Team – jako inicjatywa wolontariatu pracowniczego. Budżet CSR Teamu zasilany jest ze sprzedaży wycofanego z użytkowania sprzętu służbowego IT i telefonicznego oraz z akcji pracowniczych typu licytacje produktów DYI czy zbiórki. Wybór celu organizowanych akcji CSR oddajemy w ręce pracowników. Pracownicy aktywnie biorą udział w regularnych inicjatywach CSR-owych takich jak udział w Biegu Firmowym, zbiórki ubrań, świąteczna zbiórka darów dla wrocławskich schronisk dla bezdomnych, licytacje produktów oraz fantów na corocznej imprezie firmowej, czy działania wolontariackie we wrocławskim DPS.
  • Imprezy firmowe to doskonała okazja do nawiązywania i pogłębiania relacji oraz tworzenia wspomnień. Chcemy spotykać się z Pracownikami nie tylko w pracy, ale również poza nią. W 2025 roku bawiliśmy się na imprezie na dachu Concordii Wrocław – w towarzystwie fantastycznych ludzi z B2 Impact, przy dobrej muzyce i w świetnej atmosferze. Nie zabrakło strefy chilloutu z pufami i leżakami oraz konkursów z nagrodami. Nieodłącznym elementem naszych wydarzeń jest również akcja charytatywna wspierająca wybrany cel. W 2025 roku zbieraliśmy środki na leczenie brata naszej koleżanki z pracy – wybór celu akcji został dokonany przez samych Pracowników.
  • Wspólne posiłki i wyjścia integracyjne poszczególnych zespołów – to również dobry element budowania relacji i współpracy w ramach realizacji zadań zespołu.

Odwiedź stronę internetową
https://www.b2-impact.pl/kariera/

Idź do oryginalnego materiału