Mango planuje wypracować rekordowe przychody w 2023 roku. „Osiągnięcie tego wyniku jest jednoznaczne z dwucyfrowym wzrostem”

fashionbiznes.pl 11 miesięcy temu

Władze Mango szacują, iż rok 2023 zamknął przekraczając granicę 3 mld EURO przychodów. – Osiągnięcie tego wyniku jest jednoznaczne z dwucyfrowym wzrostem we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej powiedział rzecznik marki.

Przeczytaj również: Jak AI zrewolucjonizuje zrównoważony rynek modowy? To prognozy na 2024 rok

W 2024 roku marka Mango będzie obchodziła 40. rocznicę istnienia. Z tej okazji jej władze dokonują przeglądu osiągniętych już celów. Zapowiadają również wprowadzenie nowego strategicznego planu. Objąć ma on okres do końca 2026 roku. – Nowy plan działania będzie skupiał się na wzmocnieniu naszej wyjątkowej propozycji wartości. Zaangażowaniu w innowacje, zrównoważony rozwój, oraz zwiększenie sprzedaży poprzez szeroką ekspansję sklepów i rozwój kanałów – podkreślili rzecznik. Plan strategiczny Mango zakłada ekspansję obejmującą uruchomienie 500 sklepów na kluczowych rynkach. W tym w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Indiach i Kanadzie. A co udało się wypracować w bieżącym roku?

Przeczytaj również: UE wesprze polskie start-upy. W 2024 roku ruszą nowe programy inwestycyjne

Mango chce przekroczyć 3 mld EURO przychodów w 2023 roku

Pochodząca z Barcelony marka w bieżącym roku trafiła na kilka nowych rynków. Pojawiła się ona między innymi w Teksasie, Georgii i Kalifornii. Zamknęła ona 2023 rok z ponad 20 nowymi lokalizacjami za oceanem. W sumie otwierając w omawianym okresie 130 salonów i remontując kolejne 80. W tej chwili Mango obsługuje blisko 2,7 tys. punktów sprzedaży na 115 rynkach. Marka jest również obecna w 110 krajach ze swoją ofertą online.

Za sprawą opublikowanego podsumowania Mango poinformowało również o szacowanym poziomie rocznych przychodów. W 2022 roku miały one wysokość 2,688 mld EUR. W bieżącym roku przekroczyć mają rekordową granicę 3 mld EUR. – Osiągnięcie tego wyniku jest jednoznaczne z dwucyfrowym wzrostem we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej – powiedział rzecznik marki. Jak się okazało, ruchem który w znacznym stopniu pomaga Mango w wypracowaniu prognozowanego wyniku jest koncentracja na sprzedaży kolekcji premium.

Przeczytaj również: Jak przygotować przyjęcie świąteczne w domu?

Zmiany kadrowe w Mango

Od marca przyszłego roku zarząd Mango powiększy się z czterech do dziewięciu członków. Do Isaka Andica, prezesa niewykonawczego; Toniego Ruiza, CEO; Jonathana Andica i Daniela Lópeza, dyrektorów wykonawczych, dołączy pięć nowych person. Wiadomo, iż jedną z nich będzie Margarita Salvans, dyrektor finansowa grupy. Pozostałymi mają zostać niedawno zatrudnieni Marc Puig, Jordi Constans, Jorge Lucaya i Jordi Canalsa.

To historyczny moment dla naszej firmy. Transformacja zarządu i zatrudnienie nowych niezależnych dyrektorów, którzy cieszą się dużym uznaniem, doświadczeniem i globalną wizją, będą napędzać strategię i działalność Mango. Jednocześnie wzmacniając instytucjonalizację naszej organizacji – wyraził Isak Andic, założyciel firmy.

Przeczytaj również: TOP3 pomysły na prezent dla generacji Z od marki Pandora

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału