Tęskniliście za kolorówką Marc Jacobs? Słynny projektant we współpracy z Coty szykuje się właśnie do wznowienia linii swoich kosmetyków.
Autor: Aleksandra Zawadzka
Kosmetyki Marc Jacobs wracają
Kosmetyki Marc Jacobs miały oddane grono fanów, jednak w 2021 roku podjęto decyzję o tym, aby przestać je produkować. Dwa lat temu nagle produkty zniknęły z wirtualnych oraz stacjonarnych półek sklepowych. Latem 2021 roku wygasła umowa licencyjna projektanta z Kendo (firma, która odpowiada m.in. za Fenty Beauty i Ole Henriksen) i mimo zapewnień o opracowaniu nowej strategii, nie została ona przedłużona. Marc Jacobs Beauty zniknęło, ale nie na zawsze.
Jak widać nie ma jednak decyzji, co do których nie można zmienić zdania. Jacobs zdecydował, iż wróci do tworzenia produktów urodowych.
To efekt rozszerzenia współpracy z Coty, z którym projektant podpisał już dwie dekady temu umowę licencyjną na perfumy. O wspólnych planach poinformowała media dyrektor generalna koncernu, Sue Nabi: „Rozszerzenie i przedłużenie naszej wieloletniej umowy z domem Marc Jacobs, która trwa już 20 lat, jest świadectwem trwałego sukcesu naszej współpracy i nieograniczonego potencjału marki (…) Dzięki partnerstwu z Coty Marc Jacobs Fragrances odniosło wielki sukces, stając się jednym z 10 najlepszych damskich zapachów na świecie, dzięki kultowym franczyzom Daisy Marc Jacobs i Perfect Marc Jacobs. Odrodzenie kosmetyków projektanta, teraz we współpracy z Coty, jest niecierpliwie wyczekiwane przez konsumentów na całym świecie”.
Marc Jacobs Beauty. Jakie kosmetyki pojawią się w sprzedaży?
Linia Marc Jacobs Beauty powstała w 2013 roku w ramach współpracy projektantka z Kendo, LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) i inkubatorem urody Sephora. Można było w niej kupić cienie do powiek, podkłady i tusze do rzęs, które nie tylko były uwielbiane przez wizażystów i redaktorów urodowych, ale zyskały też miano kultowych wśród klientów marki.
Czy wrócą do sprzedaży w odświeżonej wersji? Niewykluczone. Na Instagramie oficjalne konto @marcjacobsbeauty ustawiło w swoim opisie zapowiedź: “Stay tuned” (“Bądźcie czujni”). Serwisy branżowe szacują, iż kosmetyki projektanta mają wrócić na rynek przed 2025 rokiem.
Zdjęcie główne: kampania Marc Jacobs, mat. prasowe