Masz sprawę w ZUS? – zarezerwuj wizytę na wybrany dzień i godzinę

wzp.org.pl 17 godzin temu

Już ponad 90 procent klientów poznańskich placówek ZUS wybiera wizyty rezerwowane. Dzięki nim można, prawie co do minuty, zaplanować czas poświęcony na sprawy urzędowe.

Wybierasz się do ZUS? Sprawdź, jak zaplanować swoją wizytę, żeby przebiegła ona gwałtownie i sprawnie.

W pierwszej kolejności, warto się zastanowić, czy sprawę w ZUS musimy załatwić osobiście w placówce, czy wystarczy, iż sprawdzimy informację na stronie www.zus.pl, zadzwonimy na infolinię lub skorzystamy z e-wizyty. Wiele spraw możemy załatwić elektronicznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS lub aplikację mobilną mZUS – przekonuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Jeżeli uznamy, iż wizyta w ZUS jest konieczna, bo przykładowo chcemy złożyć wniosek o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy, do którego dołączamy szereg dokumentów, warto na taką okoliczność wcześniej się umówić – dodaje Nowicka.

Wizytę w placówce można umówić z wyprzedzeniem. Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.

Poznańskie placówki ZUS, I Oddział w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12, Inspektorat, przy ul. Fabrycznej 27/28 oraz II Oddział, przy ul. Starołęckiej 31 przystąpiły do pilotażu nowego modelu obsługi klientów, polegającego na przejściu na wizyty rezerwowane.

Po 10 miesiącach pilotażu obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania umawianiem wizyt. W grudniu wizyty rezerwowane stanowiły zaledwie 7 procent wszystkich wizyt. w tej chwili jest to już ponad 90 procent – nformuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce –Wizyty rezerwowane to świetne rozwiązanie zarówno dla klientów, jak i naszej organizacji. Klienci mogą, prawie co do minuty, zaplanować sobie czas poświęcony na sprawy urzędowe. My natomiast jako instytucja, możemy bardziej elastycznie wykorzystać pracę naszych pracowników w danej chwili, znając dokładnie harmonogram zaplanowanych wizyt.

Rezerwacja elektroniczna

Aby zarezerwować wizytę elektronicznie należy zalogować się na swój profil i wybrać opcję „Rezerwacja wizyty”. Następnie należy wskazać jednostkę ZUS, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje. Po dokonaniu wyboru, na ekranie pojawia się kalendarz oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt.

Po przybyciu do ZUS, na biletomacie należy wybrać opcję „Wizyta zarezerwowana” i wprowadzić swój login do PUE/eZUS.

Zarezerwuj wizytę telefonicznie

Bardziej tradycyjni klienci mogą umówić wizytę telefonicznie. Aby zarezerwować spotkanie pracownikiem Zakładu w I Oddziale ZUS w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12 oraz w Inspektoracie ZUS w Poznaniu, przy ul. Fabrycznej 27/28 należy zadzwonić pod numer tel. 573 866 198, 502 001 183. jeżeli chcemy umówić wizytę w II Oddziale ZUS, przy ul. Starołęckiej 31, należy zadzwonić pod numer: 61 874 55 84.

Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z informacjami o terminie oraz numerze rezerwacji. Numer rezerwacji należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS.

Skorzystaj z e-wizyty

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Można spotkać się pracownikiem ZUS przez internet – podczas e-wizyty. Potrzebny jest tylko dostęp do internetu, komputera lub telefonu z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem. Link do rezerwacji e-wizyty oraz szczegółowe informacje znajdują się na: www.zus.pl/e-wizyta.

Idź do oryginalnego materiału