Metro w Krakowie. Wyzwaniem drążenie pod zabytkową częścią miasta [KOMENTARZE]

1 tydzień temu

Długi na 6 km fragment pobiegnie od skrzyżowania ul. Reymonta i ul. Piastowskiej do tunelu pod rondem Polsadu (powstaje w ramach trasy tramwajowej do Mistrzejowic). Szacuje się, iż budowa pochłonie 3 mld zł. W dalszej kolejności powstać mają odcinki drugi (wschodni) i trzeci (zachodni), a więc od ul. Piastowskiej do Bronowic oraz część nowohucka. Łączna długość obu wyniesie około 20 km, a przewidywany koszt to około 10 mld zł.

O budowę metra w Krakowie, z naciskiem na pierwszy odcinek (centralny), biegnący pod zabytkową częścią miasta, zapytaliśmy naukowców z Warszawy. To właśnie stolica jest jedynym polskim miastem posiadającym metro. Z dr hab. inż. prof. PW Moniką Mitew-Czajewską (Politechnika Warszawska) oraz dr. hab. inż. prof. ITB Tomaszem Godlewskim (Zakład Konstrukcji Budowlanych, Geotechniki i Betonu – Instytut Techniki Budowlanej) rozmawialiśmy podczas III Kongresu Geoinżynieria i Budownictwo Podziemne. Zobaczcie nagranie:

►Dr hab. inż. prof. PW Monika Mitew-Czajewska jest m.in. członkiem zarządu International Tunnelling and Underground Space Association (ITA-AITES)

►Dr. hab. inż. prof. ITB Tomasz Godlewski prowadzi nadzory geotechniczne, m.in. przy rozbudowie metra w Warszawie.

Idź do oryginalnego materiału