Neutralne płciowo projekty wciąż wzbudzają ogromne zainteresowanie i lawinę komentarzy w Polsce. Przekonał się o tym Michał Szpak, który przykuł uwagę mediów swoją oryginalną stylizacją podczas Gali Dobroczynności. Okazało się, iż look polskiego artysty pochodzi prosto z nowojorskiego wybiegu i stanowi połączenie sił dwóch kultowych hiszpańskich marek. Co wiemy o tym projekcie?
Michał Szpak nie boi się odważnych, queerowych stylizacji – udowodnił to wielokrotnie, znajdując się na celowniku polskich mediów. Tym razem nie było inaczej – 32-letni piosenkarz na sobotniej gali “Gwiazdy Dobroczynności” po raz kolejny skupił na sobie szczególną uwagę. Artysta pojawił się w oryginalnej stylizacji zaprezentowanej zaledwie miesiąc temu na Tygodniu Mody w Nowym Jorku.
Kolorowy ptak polskiej sceny muzycznej postawił na kwiecisty skórzany płaszcz, który swoją formą imitował damską sukienkę. Look pochodził prosto z wybiegowej kolekcji współpracy hiszpańskich marek Bimba y Lola i Paolo Spain. Projekt nie trafił jeszcze do oficjalnej sprzedaży. Całość stylizacji uzupełniały wyraziste dopasowane kozaki na wysokich platformach z prywatnej kolekcji Michała Szpaka.
Wizerunek Michała Szpaka to efekt współpracy z Mateuszem Kołtunowiczem, popularnym stylistą gwiazd. Dzięki uprzejmości The Icon Agency mogliśmy założyć look Bimba y Lola z pokazu Palomo Spain Spring 2024 ready-to-wear, który odbył się podczas NYFW we wrześniu. Okazją do jego założenia była gala dobroczynna, na której Michał odbierał nagrodę za walkę z homofobią. Look jest o tyle ważny, iż marki pokazując kolekcję na nowojorskim tygodniu mody postawiły na płynność płci. Został on przez nas wybrany nieprzypadkowo, ponieważ dla obu hiszpańskich marek unisex i wolność to podstawowe fundamenty – skomentował w rozmowie z Fashion Biznes. Stylizacja polskiego artysty została doceniona przez markę Paolo Spain, która opublikowała ją w swoich mediach społecznościowych.
Bimba Y Palomo – hiszpański temperament na nowojorskim wybiegu
Skórzany płaszcz, w którym wystąpił Michał Szpak powstał w wyniku połączenia sił dwóch kultowych hiszpańskich marek: Bimba y Lola oraz Palomo Spain. Kapsuła pod hasłem „Bimba Y Palomo” została stworzona w hołdzie dla hiszpańskiego rzemiosła. Kobiecość silnie cechująca projekty Bimba y Lola została zestawiona z płynną męskością reprezentowaną od 2015 roku przez Palomo Spain. Efektem połączenia sił jest wyrazista linia z silnym nawiązaniem do ognistego hiszpańskiego flamenco.
Kolekcja BIMBA Y PALOMO to czarno-biało-czerwone płótno, którego łączącym elementem stała się róża. Motyw ten występuje w postaci półprzezroczystego druku na manualnie robionej dzianinie lub w zagęszczeniu pojawia się na minisukienkach, swetrach i topach z dekoltem wiązanym na szyi. Róża jest także głównym motywem w postaci dodatków – czy to w formie naszyjników, bransoletek, kolczyków XXL, czy w formie bukietu pierścionków. Motywu róży nie mogło zabraknąć na skórzanych elementach, które łączą motocyklowe motywy z pełnymi temperamentu motywami hiszpańskiego folkloru.
Kapsułę “Bimba Y Palomo” zaprezentowano podczas pokazu Palomo Spain w trakcie nowojorskiego tygodnia mody. Kolekcja ta będzie dostępna w sprzedaży w aplikacji BIMBA Y LOLA od 25 października oraz w wybranych sklepach i na bimbaylola.com od 26 października.
Michał Szpak doceniony za walkę z homofobią
Sobotnia gala „Gwiazdy dobroczynności” była okazją do uhonorowania polskiego artysty za wsparcie społeczności LGBTQ+. Michała wyróżniono statuetką Ambasadora Społecznego Zaangażowania za wsparcie dla Kampanii Przeciwko Homofobii.
„Jakiś czas temu wraz z marką Pantene wsparliśmy KPH, aby wspólnymi siłami wybrać organizacje niosące pomoc psychologiczną społeczności LGBTQ+++. Pozostaje mi tylko być dumnym, iż mogłem odebrać tę nagrodę i dołożyć kolejną cegiełkę do poszerzania tolerancji w Polsce” – napisał Michał Szpak pod ostatnim postem na Instagramie.