Agencja Informacyjna 29 września to Międzynarodowy Dzień Kawy – napoju, po który codziennie sięgają miliardy ludzi na całym świecie. Kawa to zarówno energia i koncentracja oraz chwila relaksu i la milionów istotny rytuał. Jak popularny jest to napój i jak istotną rolę odgrywa w codziennym życiu, najlepiej świadczy fakt, iż tylko w samej sieci sklepów Żabka w Polsce, do końca sierpnia 20e5 roku sprzedano już ponad 27.000.000 kubków kawy, a przecież do końca roku jeszcze 4 miesiące.
Spis treści
Ziarno kaowca, z którego przyrządza się kawę inspiruje. Dlatego powstało wiele sposobów jej przyrządzania. Najpopularniejsze napoje z użyciem kawy to: espresso, ristretto, espresso doppio, cappuccino, macchiato, lungo (american),latte macchiato, caffe latte (flat white), mocha, romano, freddo, caffe coretto, kawa po irlandzku, kawa po wiedeńsku, café frappe.
Czy kawa to uniwersalny język spotkań i emocji?
„Kawa to uniwersalny język spotkań i emocji, którym Julius Meinl od ponad 160 lat jednoczy ludzi na całym świecie.” – Uważa Marta Słomińska – Marketing Manager w Julius Meinl Polska.
Marta Słomińska – Marketing Manager w Julius Meinl Polska. – „Cieszymy się, iż możemy wspólnie z Grupą Żabka świętować Międzynarodowy Dzień Kawy, który na świecie obchodzony jest aż dwukrotnie, 29 września i 1 października. Kawa od zawsze była nieodłącznym elementem spotkań, budowania relacji i codziennych chwil wytchnienia. W tym wyjątkowym dniu jeszcze mocniej dostrzegamy jej znaczenie, zarówno jako napoju, jak i symbolu więzi międzyludzkich.”– Twierdzi Marta Słomińska – Marketing Manager w Julius Meinl Polska.
Co badania mówią o kofeinie zawartej w kawie?
Badania sugerują, iż umiarkowane spożycie kofeiny (do 400 mg dziennie), która znajduje się m. in. w kawie może być korzystne la organizmu człowieka. Kofeina wpływa na organizm na różne sposoby: stymuluje układ nerwowy, dzięki czemu może wzmagać czujność i uwagę. To dzięki niej kawa przydaje się, gdy potrzebujemy lepszej koncentracji – za kierownicą, podczas nauki czy pracy na nocną zmianę.
Jakiej kawy można napić się w sklepie Żabka?
Klienci sklepów Żabka przyzwyczaili się już, iż w każdym sklepie sieci w całej Polsce zakupić można kawę w trzech pojemnościach: 200 ml i 400 ml oraz espresso – 80 ml. Najpopularniejszą kawą jest wersja z mlekiem. Latem z kolei klienci często kupują kawy chłodzone.
Czy Żabka organizuje promocje z kawą?
Żabka na bieżąco rozwija ofertę napojów ciepłych – aktualnie w ramach Żabka Menu obowiązuje nowa akcja promocyjna: „Dobierz dowolną kawę za 5 zł, przy jednoczesnym zakupie panini, tosta lub dowolnej kanapki Tomcio Paluch” (10 września do 7 października 2025 roku). Dodatkowo w ramach akcji Meal Deal można skorzystać z oferty „Croissant + kawa za 10,50 zł” (od 24 września do 21 października 2025 roku).
Gdzie można kupić Kartę na Kawę?
Grupa Żabka wprowadziła kartę podarunkową na kawę, którą można sprezentować bliskiej osobie. Karta Na Kawę to gratka dla miłośników kawy, herbaty i słodkich muffinów. Można ją wielokrotnie zasilać wybraną kwotą, nie mniejszą niż 20 zł i korzystać z niej przez rok od ostatniego doładowania. Kartę podarunkową można zakupić i doładować w każdym sklepie Żabka. Do 28 października 2025 roku obowiązuje promocja – wystarczy przy zakupie karty okazać pracownikowi sklepu swój kod QR w aplikacji Żappka, doładować Kartę Na Kawę za min. 30 zł i otrzymać kupon promocyjny na małą kawę za 1 żappsa. Ponadto, w celu zapewnienia klientom jeszcze większej wygody, Żabka oferuje im w aplikacji Żappka tzw. kawonament, gdzie w atrakcyjnej cenie mogą kupić pakiet kaw.

Skąd jest kawa w sklepach sieci Żabka?
Kawa dostępna w sklepach sieci Żabka to 100 proc. Arabica. Jest to napój wysokiej jakość, który jest bezpieczny i ma ten sam smak w każdej z blisko 11.800 placówek. Doskonały aromat kawa zawdzięcza odpowiednio dobranemu sposobowi palenia, które odbywa się, w najstarszej w Europie (działającej od ponad 160 lat)), profesjonalnej palarni Julius Meinl, we Włoszech. Kawa oferowana w asortymencie gastronomicznym w sklepach Żabka posiada certyfikat Rainforest Alliance (RFA).
Jaki jest najpopularniejszy napój w sieci sklepów Żabka?
„Kawa to w tej chwili jeden z najpopularniejszych produktów w ofercie sklepów sieci Żabka, dlatego dbamy o to by spełniała najwyższe standardy jakości i smaku.” – Twierdzi Marta Urbaniak – Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska. – „Dzięki ścisłej współpracy z dostawcą, profesjonalną palarnią Julius Meinl oraz rygorystycznym procesom kontroli można mieć pewność, iż klienci w każdym z sklepów sieci Żabka otrzymają produkt o wysokiej jakości. Co więcej, dzięki skali operacyjnej Spółki, Żabka jest teraz największą siecią kawiarni w Polsce.”– Uważa Marta Urbaniak – Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska.
Co to jest Grupa Żabka?
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa Żabka obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Co to jest Ekosystem Grupy Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11.800 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa Żabka dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową.
Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r.
Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna
AI LIFE /ART/ 29 września 2025 zdjęcie mat. prasowe