MPay chce zwiększyć dynamikę pozyskiwania użytkowników do 40-50 tys. miesięcznie – wywiad

2 tygodni temu

Warszawa, 19.04.2024 (ISBnews/ ISBtech) – mPay chce zwiększyć dynamikę pozyskiwania nowych użytkowników do 40-50 tys. miesięcznie i podtrzymuje cel 2,5 mln użytkowników do końca 2025 roku, poinformował ISBtech prezes Andrzej Basiak. Chce zwielokrotnić TTV (total transaction value) do 0,5 mld zł w tym roku i wydać min. 15 tys. kart debetowych, co będzie oznaczało rentowność tego produktu.

“Mamy już 1,52 mln użytkowników w tej chwili i naszym celem jest 2,5 mln do końca przyszłego roku. Pozyskujemy 20-30 tys. miesięcznie i chcemy żeby to przyspieszyło do 40-50 tys. miesięcznie” – powiedział ISBtech Basiak.

Wskazał, iż mPay ma dwa rodzaje strumieni przychodów: księgowy, który wygenerował 36 mln zł w ubr i TTV, który dał 59 mln zł w ub.r.

“W tym roku chcemy zwielokrotnić TTV do 0,5 mld zł dzięki m.in. transakcjom, które będą przechodzić przez wprowadzaną właśnie kartę debetową, a także transferom pieniężnym na Ukrainę w ramach nawiązywanej współpracy z ukraińskimi bankami. Ponadto zależy to także od partnerów jak spółka z grupy GPW (usługi operatora płatności), czy Livekid (obsługujący 2,5 tys. żłobków i przedszkoli), który wykorzysta nasz system rozliczeniowy” – wymienił prezes.

Dodał, iż aby projekt karty debetowej osiągnął rentowność spółka musi wydać co najmniej 15 tys. kart.

“Do końca roku plany w tym obszarze są wyższe. Szykujemy kilka wersji karty, np. jako benefit pozapłacowy dla firm” – zapowiedział Basiak.

Spółka podpisała list intencyjny z Universal Bankiem z Ukrainy.

“Umowa końcowa i harmonogram wdrożenia zajmie prawdopodobnie kilka miesięcy” – ocenił prezes.

mPay podpisał z Universal Bankiem JSC z siedzibą w Kijowie list intencyjny precyzujący zakres i warunki planowanej współpracy ws. realizacji szybkich przekazów do Ukrainy.

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid dzięki telefona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych dzięki urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ ISBtech)

Idź do oryginalnego materiału