Najczęstsze błędy przy wdrożeniach B2B e-commerce, czyli lista tego czego nie robić żeby nie było lipy!

panwokularach.pl 1 tydzień temu

Dziś chciałbym podzielić się listą błędów, które bardzo często obserwuję przy wdrożeniach e-commerce B2B. Wdrażając serwis B2B e-commerce warto je omijać.

Zerknij na najczęstsze błędy, które mogą wystąpić przy wdrożeniach e-commerce B2B oraz na wskazówki, jak ich unikać.

(1) → Niskie kompetencje zespołu wdrożeniowego
↳ Zespół odpowiedzialny za wdrożenie powinien mieć odpowiednie umiejętności i doświadczenie. Niskie kwalifikacje mogą prowadzić do błędów, które będą kosztowne w naprawie. Często trudno znaleźć takie kompetencje wewnątrz organizacji, dlatego warto znaleźć je na zewnątrz.

(2) → Brak testowania systemu
↳ Niedostateczne testowanie przed uruchomieniem platformy może skutkować poważnymi problemami technicznymi po wdrożeniu. Regularne testy są najważniejsze dla zapewnienia sprawności działania systemu. Tak, zawsze przy wdrożeniach presja czasu jest duża, ale nie oszczędzaj na testowaniu, to bardzo istotny element procesu wdrażania, który w dużej mierze warunkuje powodzenie wdrożenia.

(3) → Zła architektura projektu
↳ Wprowadzenie zmian na ostatnią chwilę lub brak przemyślanej architektury może prowadzić do chaosu w kodzie i trudności w dalszym rozwoju platformy. Przygotuj MPV wdrożenia zawierającego najważniejsze elementy platformy, dopiero w kolejnych krokach ją rozwijaj.

(4) → Brak strategii marketingowej
↳ choćby najlepsza platforma e-commerce nie przyniesie efektów bez odpowiedniej strategii marketingowej. Ważne jest, aby informować klientów o dostępnych produktach i korzyściach płynących z korzystania z platformy. Zaangażować ludzi w Twojej firmie. Oni pierwsi powinni zrozumieć korzyści, żeby móc o nich opowiadać Twoim klientom.

(5) → Brak wstępnej analizy biznesowej
↳ Przed rozpoczęciem wdrożenia ważne jest przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb i oczekiwań klientów. Pominięcie tego kroku może prowadzić do stworzenia platformy, która nie będzie spełniała wymagań rynku i potrzeb klientów.

(6) → Nieprzystosowanie procesów operacyjnych
↳ Wiele firm nie dostosowuje swoich procesów do nowego modelu sprzedaży. Upewnij się, iż ludzie w Twojej organizacji rozumieją zachodzące zmiany, a managerowie przygotowali nowe procesy zoptymalizowane pod kątem e-commerce. Te działania pomogą Ci uniknąć na przykład problemów z realizacją zamówień.

(7) → Tworzenie serwisu zorientowanego na sprzedawcę
↳ Skoncentrowanie się na wewnętrznych celach firmy kosztem potrzeb klientów to prosta droga do nieefektywności i dużych kosztów. Platforma powinna być zaprojektowana z myślą o użytkownikach. Przygotowując się do wdrożenia rozmawiaj ze swoim klientami, poznaj ich realne potrzeby. Zapytaj czego oczekują od takiego systemu, co będzie dla nich ważne?

(8) → Niewłaściwy wybór lidera projektu
↳ Osoba odpowiedzialna za wdrożenie powinna mieć doświadczenie w zarządzaniu projektami, dobrze rozumieć Twój biznes oraz znać specyfikę branży dla której będzie powstawał system. Brak odpowiednich kompetencji może prowadzić do problemów w realizacji projektu.

Wdrożenie platformy e-commerce B2B to złożony proces, który wiąże się z wieloma wyzwaniami.

Dodatkowo wymaga czasu i dużego zaangażowania całej organizacji. Ważne jest przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb i oczekiwań klientów. Kolejnym istotnym elementem jest dostosowanie procesów do nowego modelu sprzedaży, który będzie tworzył lub uzupełniał serwis B2B e-commerce.

Wdrożenie e-commerce B2B to nie bułka z masłem. Wymaga czasu i zaangażowania wielu osób. Często firmy nie radzą sobie z wdrożeniami, ponieważ znają się doskonale na swoim biznesie, a nie zawsze rozumieją prawa i zasady jakimi rządzi się sprzedaż w sieci.

Warto zaprosić do organizacji kogoś z zewnątrz, kto pomoże nawigować i zarządzać całością procesu wdrożenia. Przygotuje strategię i plan działania, pomoże w zaprojektowaniu serwisu, przeprowadzi warsztaty dzieląc się swoją wiedzą. Efektywnie zbuduje komunikację wewnątrz firmy, przygotuje skuteczny plan promocji i przede wszystkim wpisze całość działań związanych z platformą B2B w procesy sprzedażowo marketingowe firmy.

Dziękuję, iż mnie czytasz.

panWokularach | internety tłumaczy – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…

Pomagam firmom sprzedawać w internetach. Upraszczam to co skomplikowane i niezrozumiałe. Projektuję, wdrażam, rozwijam sklepy internetowe i serwisy B2B.

Doradzam firmom B2B i serwisom e-commerce. Pomagam zrozumieć i rozwiązać ich problemy.
Sprzedaż | Marketing | Strategia | Komunikacja | Technologia

Idź do oryginalnego materiału