Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 38 tydzień 2023

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń tygodnia z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: Polska Rada Centrów Handlowych zaskakuje danymi. Galerie ponownie w natarciu?

Nie żyje Krzysztof Jakubowski. Prezes i współtwórca znanej polskiej marki

W wieku 52 lat odszedł Krzysztof Jakubowski. Prezes i współtwórca notowanej na giełdzie polskiej spółki specjalizującej się w produkcji oraz sprzedaży bielizny. Informację o jego nagłej śmierci przekazano w środę wieczorem za pośrednictwem krótkiego komunikatu giełdowego.

LPP idzie po swoje! [najnowsze dane finansowe]

Spółka LPP opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24. Zgodnie z treścią komunikatu wypracowała w omawianym okresie 438,8 mln zł zysku netto jednostki dominującej. Zauważmy, iż konsensus analityków ankietowanych przez PAP Biznes przewidywał kwotę 397,6 mln zł. Spółka podtrzymała całoroczne cele poprawy rentowności oraz sprzedaży na poziomie około 18 mld zł.

Bajki się skończyły. Czy Sabato De Sarno sprowadzi Gucci na ziemię?

W piątkowe popołudnie Gucci zaprezentowało świeżą wizję marki w kolekcji wiosna/lato 2024. Nowy dyrektor kreatywny, Sabato De Sarno, wybrał modę, którą najłatwiej określić, jako komercyjną i łatwą do noszenia. Po przepychu i ekstrawagancji Alessandro Michele nie ma już śladu. Jest za to nowa, elegancka sylwetka, w której to akcesoria i buty grają główną rolę. Czy jednak sam produkt wystarczy, żeby sprzedać marzenie?

Przeczytaj również: Jak kształtuje się dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce? Najświeższe dane

Polska chce zakazu importu diamentów z Rosji

Polska przedstawiła swoją propozycję 12. pakietu unijnych sankcji wobec Rosji. Oprócz zakazów indywidualnych pojawiły się ograniczenia sektorowe. Wśród nich również ten dotyczący importu diamentów, informuje agencja Reuters, powołując się na wysokiej rangi źródło.

Rynek kosmetyczny nie zwalnia. Dyrektor generalny spółki L’Oréal podaje szokującą prognozę

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal, zauważa silną koneksję między wzrostem wartości rynku kosmetycznego, a rozwojem klasy średniej. Jego zdaniem obecne trendy nakręcają konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po produkty premium. Nurt ten wciąż poszerza bazę nowych klientów w segmencie.

Przeczytaj również: K(B)ariery: Natalia Pelak „Prawa autorskie w branży kreatywnej są traktowane po macoszemu”

Zdjęcie główne: Pexels

Idź do oryginalnego materiału