Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.
Przeczytaj również: The North Face: na czym polega fenomen producenta najbardziej pożądanej kurtki puchowej?
BIZUU ubierze polskich olimpijczyków
XXXIII Letnie Igrzyska Olimpijskie w 2024 roku odbędą się w Paryżu, stolicy Francji. Komitet Olimpijski podjął decyzję o nawiązaniu współpracy z rodzimą marką modową, która zaprojektuje i uszyje stroje dla polskich sportowców. Wybór padł na markę BIZUU, która będzie reprezentować rodzimą kulturę, styl i tradycje polskich projektantów na arenie międzynarodowej. Poznaj szczegóły.
Ulubione metody płatności Polaków? Jest jeden niekwestionowany zwycięzca
Wraz z rozwojem technologii płatniczych, na rynku zaczyna pojawiać się coraz więcej metod, dzięki którym można zapłacić za zakupy w sieci coraz szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej. Portfele elektroniczne stworzone z myślą o konkretnych systemach operacyjnych lub wystawcach kart pozwalają wybrać rozwiązanie perfekcyjnie dopasowane do zasobów i preferencji każdego klienta. Płatności odroczone czy ratalne – umożliwiają elastyczne zarządzanie płatnością zgodnie z bieżącymi potrzebami, a Blik – liczne opcje płacenia oparte o 6-cyfrowy kod. Który sposób jest ulubionym Polaków?
Przeczytaj również: Popularny polski producent rozszerza asortyment. Będzie sprzedawać naprawioną odzież
4F podsumowuje 14 lat współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim
Należąca do spółki OTCF marka 4F, największy polski producent odzieży i akcesoriów sportowych z dumą podsumowuje 14 lat współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Jako sponsor reprezentacji firma zaprojektowała i dostarczyła dedykowane kolekcje m.in. na siedem ostatnich edycji igrzysk olimpijskich, podczas których Polacy zdobyli łącznie 50 medali. Dowiedz się więcej.
85 proc. pracowników wyrabia nadgodziny. Praca ponad miarę zapisana jest w polskim DNA?
Badania pokazują jasno: praca w nadgodzinach to realny problem na rynku pracy. Dotyka zdecydowanej większości specjalistów oraz osób pełniących stanowiska kierownicze – bez względu na płeć, wiek czy zawód. Ma negatywny wpływ na życie prywatne, samopoczucie oraz zdrowie, a także często prowadzi do irytacji. Jak wynika z najnowszego raportu „Nadgodziny 2023”, stworzonego przez Hays Poland we współpracy z kancelarią Baker McKenzie, z pracą w godzinach nadliczbowych mierzy się aż 85 proc. pracowników i 92 proc. osób zarządzających zespołem. Sprawdź szczegółowe dane.
Przeczytaj również: Nie żyje Matthew Perry. Odtwórca roli Chandlera z “Przyjaciół” miał 54 lata
Prezes zarządu marki Savicki „Dużym wyzwaniem jest, by będąc na stołku lidera, nie zatrzymać się” [wywiad]
W latach 70. rynek w Polsce nie sprzyjał przedsiębiorcom. PRL z niebywałą skutecznością zduszał w zarodku choćby najlepsze biznesowe inicjatywy. Nielicznym udało się przetrwać ten trudny okres. Wśród tych pereł znalazła się marka biżuteryjna Savicki, która mimo upływu lat nie zmieniła swojego DNA. Wciąż stawia przede wszystkim na serce produktu, troskę o drugiego człowieka, a także rodzinność wyrażaną sloganem Shere Your Love. W rozmowie z Fashion Biznesem prezes jej zarządu, Tomasz Osman, opowiedział między innymi o bieżących wyzwaniach, trudnych decyzjach oraz emocjach towarzyszących tworzeniu biżuterii.
Przeczytaj również: Polska marka Duende stawia na modę odpowiedzialną
Zdjęcie główne: Pexels