Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 46 tydzień 2023

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: Jak wyznaczyć marżę w sklepie internetowym z modą?

Inflacja wyższa niż oczekiwano. GUS podał nowe dane

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2023 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 6,6 proc. (przy wzroście cen usług – o 9,3 proc. i towarów – o 5,7 proc.). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,3 proc. (w tym towarów i usług – po 0,3 proc.). Wcześniej w szacunku flash GUS podawał, iż inflacja CPI w poprzednim miesiącu wyniosła 6,5 proc. rdr i 0,2 proc. mdm. Czytaj więcej.

Na czym polega fenomen CGI w marketingu mody?

Nad Warszawą „przeleciał” w ostatnich kilku tygodniach gigantyczny tusz do rzęs Meybelline, wcześniej ulicami Paryża „przejechały” ogromne torebki Jacquemus, a Acne Studios „oplakatował” tunel wiodący do jednej ze stacji londyńskiego metra. Dlaczego wszystko jest w ujęte cudzysłowie? Bo te sceny nie miały miejsca w rzeczywistości. Przynajmniej nie w tej, którą znamy. Chociaż termin CGI już od kilku dekad wykorzystywany jest w produkcji filmów, reklam czy teledysków, dopiero teraz branża mody wzięła ją na poważnie. Nowa fascynacja staje się coraz bardziej popularna, bo filmów powstałych z pomocą CGI przybywa. Na czym polega fenomen CGI w marketingu mody? Rozmawiam z Sebastianem Jurczek z Papaya Films i Patrycją Jakubowską z marki Maybelline.

Przeczytaj również: Płaca minimalna w Polsce wzrośnie. Jak plasujemy się na tle Europy Zachodniej?

Marquard Media Polska przez lata kształtował rynek wydawniczy w kraju. Teraz rusza jego sprzedaż

Marquard Media Polska przez kilkanaście lat tytułowano jednym z liderów rynku wydawniczego w kraju. Aktualnie działania Grupy skupiają się na tytułach digitalowych. Od 2021 roku wydawnictwo jest w procesie upadłościowym. W poniedziałek rusza proces sprzedaży. Dowiedz się więcej.

Niepewność gospodarcza wpływa na nasze decyzje. Ty również myślisz już o zmianie zawodowej ścieżki? [badanie]

Niepewność gospodarcza to sytuacja trudna zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Ci pierwsi stoją przed wyzwaniem odpowiedniego zarządzenia budżetem, co ma z jednej strony zapewnić ciągłość biznesową, a z drugiej zatrzymać talenty w organizacji. Z kolei dla pracowników to często czas zadawania sobie pytań, kiedy będzie odpowiedni czas na zmianę pracy oraz czy warto kontynuować obraną ścieżkę kariery. Jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, niemal co druga osoba przyznaje, iż niepewność gospodarcza wpływa na jej sytuację zawodową. Czytaj więcej.

Przeczytaj również: Polski gigant e-handlu przedstawia wyniki. Zysk był wyższy niż oczekiwano

Rynek dóbr luksusowych wciąż rośnie. Jaką wielkość osiągnie w 2023 roku?

Niepewność gospodarcza nie odbija się zbytnio na rynku dóbr luksusowych. Zgodnie z najnowszymi prognozami opracowanymi przez Bain & Company, w bieżącym roku, przy choćby 10-proc. wzroście sprzedaży, osiągnie on rekordową wielkość. Dowiedz się więcej.

Co się dzieje z centrami handlowymi w Polsce? [I półrocze 2023]

Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, iż na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców. Szczegóły raportu.

Rozwój parków handlowych w Polsce „Umowy zawierane są z bardzo dużymi i renomowanymi podmiotami, które zna każdy z nas” [raport]

W ostatnich dniach firma RockCapital opublikowała raport dotyczący bieżącej sytuacji rynku parków handlowych. Jak się okazuje, jest on jednym dynamiczniej rozwijających się. W ostatnich dwunastu latach jego udział w całym sektorze handlowym wzrósł z 9 proc. do 14 proc. W tym okresie centra convenience zwiększyły swój udział z 3 proc. do 9 proc. Czytaj więcej.

Przeczytaj również: Kiedy odzież może być kosztem działalności gospodarczej?

Zdjęcie główne: Pexels

Idź do oryginalnego materiału