Nest Bank zapowiada wprowadzenie N!Asystenta opartego na modelu językowym GPT-4 firmy Microsoft

9 miesięcy temu
Zdjęcie: sztuczna inteligencjA


Nest Bank zapowiada, iż niedługo uruchomi N!Asystenta – narzędzie, które zrewolucjonizuje sposób interakcji klientów z bankiem. Będzie to asystent AI bazujący na modelu językowym GPT-4, dostarczonym przez Microsoft. Dzięki niemu klienci Nest! będą mogli rozmawiać z bankiem w języku naturalnym, zlecać inteligentne analizy swoich wydatków, a także wykonywać operacje bankowe dzięki komunikacji głosowej. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane przez polski bank.

Bankowość wspierana przez AI

N!Asystent będzie ekspertem od oferty Nest! – podpowie, jak załatwić w banku konkretną sprawę, ale może też być wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. W przyszłości pomoże także klientowi, który zgubił kartę płatniczą czy umożliwi zlecenie przelewu. Bank zapowiada, iż gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.

Technologia od Microsoft

Czym N!Asystent różni się od tradycyjnych chatbotów, które funkcjonują w bankach od lat? Przede wszystkim można z nim rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli tzw. językiem naturalnym. Jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Azure OpenAI. N!Asystent doskonale zrozumie złożony kontekst i udzieli prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Czego można się spodziewać od N!Asystenta?

N!Asystent będzie dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku. Początkowo dla wybranych klientów – Już niedługo uruchomimy pierwszą wersję N!Asystenta w wersji pilotażowej dla wybranych klientów. Zaczniemy od prostych funkcji, czyli możliwości rozmowy o ofercie banku, a także o historii swoich transakcji. Będziemy go sukcesywnie rozwijać. Zależy nam, aby odpowiadał na prawdziwe potrzeby naszych klientów. Dlatego o ostatecznym kształcie asystenta zdecydują jego pierwsi użytkownicy. To z ich opinii wyciągniemy wnioski i zamienimy je na konkretne funkcje – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Obietnica codziennej bankowości w jakości „premium plus”

Jak zapowiada Nest Bank, N!Asystent to początek wielkich zmian w podejściu do codziennej bankowości. – Chcemy być liderem w oferowaniu wysokiej jakości usług za rozsądną cenę. GenAI umożliwia nam dostarczenie obsługi o jakości znanej kiedyś tylko w segmencie premium – docelowo planujemy ją jeszcze przekroczyć. Bo czy kiedykolwiek można było marzyć o dostępie 24/7 do własnego opiekuna bankowego, który zna na pamięć wszystkie operacje, jakie klient wykonał, całą ofertę banku i wszystkie instrukcje do czynności self service? Dzięki postępowi rozwoju GenAI wchodzimy w erę prawdziwej personalizacji jakości obsługi na niespotykaną dotąd skalę i mamy ogromną satysfakcję, iż Nest Bank jako pierwszy wprowadza to rozwiązanie na polski rynek – mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.

– Wdrażanie sztucznej inteligencji w sektorze bankowym jest nie tylko nieuchronnym kierunkiem rozwoju, ale również kluczowym elementem, który zdefiniuje przyszłość bankowości. Zmiana ta ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich aspektów działalności bankowej, począwszy od back office, aż po bezpośredni kontakt z klientem. Algorytmy AI są ponadto zdolne do samodzielnego uczenia się i adaptacji, mogą wesprzeć, a docelowo przejąć zadania związane z analizą danych, zarządzaniem ryzykiem czy przeciwdziałaniem oszustwom. Na płaszczyźnie kontaktu z klientem sztuczna inteligencja może radykalnie zmienić kontakt klienta z bankiem, pomagając w rozwiązywaniu problemów. To z kolei znacząco podnosi dostępność usług bankowych i sprawia, iż stają się one bardziej inkluzywne. Bankowość stanie się bardziej intuicyjna i prostsza w użytkowaniu – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Nest Bank doładowany AI

– Pierwsza wersja N!Asystenta to rezultat naszej kilkumiesięcznej pracy i pierwszy krok w dalekiej podróży. Następne etapy to dostosowanie N!Asystenta do indywidualnych potrzeb naszych klientów – mówi Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku. – Co ważne, N!Asystent nie jest pierwszym wirtualnym asystentem stworzonym przez Nest Bank. Od prawie roku mamy wdrożonego w Nest Banku asystenta pracowników. Wspiera nas w generowaniu kodu, sporządzaniu regulacji wewnętrznych, tłumaczeniach, komunikacji. Nest! był także jedną z pierwszych firm na świecie testujących rozwiązanie Copilot dla Microsoft 365. Stworzyliśmy w banku kulturę innowacyjności AI. Z tego jestem szczególnie dumna, gdyż kultura uczenia się i ciągłego doskonalenia gwarantuje wiele kolejnych udanych wdrożeń, z których nasi klienci będą mogli korzystać i czerpać wartość – dodaje Karolina Mitraszewska.

Idź do oryginalnego materiału