Nowa funkcja w aplikacji Inperly. Umożliwia korzystanie z podpisu mSzafir na platformie Teams

1 rok temu

Wcześniej operator Inperly wdrożył już możliwość podpisywania dokumentów przez aplikację eDO App

Biuro prasowe KIR informuje o nowym partnerstwie zawartym z firmą Billennium. Jego efektem jest możliwość korzystania z kwalifikowanego podpisu mSzafir w aplikacji Inperly na platformie Microsoft Teams. Wcześniej Billennium udostępniło w apce Inperly możliwość weryfikacji tożsamości i podpisywania dokumentów za pośrednictwem dowodów osobistych z tzw. warstwą elektroniczną i przy pomocy apki eDO App.

Przeczytajcie także: Ile kosztuje Inperly?

Użytkownik Inperly może za pośrednictwem aplikacji udostępnić dokument do podpisu swojemu klientowi, interesantowi lub innemu pracownikowi. Odbiorca otrzymuje link do dokumentu zapisanego w chmurze wraz z instrukcją jak krok po kroku przeprowadzić ten proces z użyciem mSzafir lub z e-dowodem osobistym. Aby złożyć podpis elektroniczny, można wykorzystać już posiadany kwalifikowany certyfikat mSzafir lub wygenerować podpis jednorazowy, zdalnie potwierdzając tożsamość dzięki mojeID.

mSzafir to zdalna wersja kwalifikowanego podpisu elektronicznego o gwarantowanej mocy prawnej, równej podpisowi odręcznemu. Dostępny jest w dwóch wariantach – jednorazowym lub z długim terminem ważności (na rok lub dwa lata). W odróżnieniu od standardowej wersji e-podpisu, mSzafir nie wymaga stosowania fizycznych urządzeń, takich jak karty i czytniki. Z podpisu mSzafir mogą dziś korzystać klienci takich instytucji jak m.in. PKO BP (w tym Inteligo), Pekao, mBanku czy ING.

Przeczytajcie także: eService debiutuje w Słowenii

Rozwiązanie stworzone przez Billennium można zastosować w sektorze prywatnym i każdej firmie realizującej sprzedaż produktów online – do zawierania umów na odległość, zakupu produktów i usług, choćby wymagających wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych.

Kolejnym obszarem wykorzystania jest szeroko rozumiany sektor publiczny – urzędy miast i gmin, instytucje państwowe czy sądownictwo, np. do składania i odbioru wniosków, pism, pozwów czy obsługi mieszkańców oraz szkolnictwo wyższe, do procedowania dokumentacji dotyczącej zdalnej rekrutacji, dostarczania zgód i deklaracji z podpisem elektronicznym czy weryfikacji tożsamości studentów przed egzaminami.

Fot. CC BY 2.0

Idź do oryginalnego materiału