Nowe możliwości zarabiania przez e-twórców

1 tydzień temu

Facebook zapowiedział wprowadzenie wersji beta narzędzia Facebook Content Monetization, które ma na celu uproszczenie i rozszerzenie możliwości zarabiania dla twórców treści internetowych.

Jak poinformowała platforma WEI Globalnie, powołując się na źródło: creators.facebook.com, nowa platforma łączy trzy istniejące programy: reklamy In-stream, reklamy na rolkach i premię za wyniki, umożliwiając twórcom zarabianie na różnych formatach treści, takich jak Reels, dłuższe filmy, zdjęcia i posty tekstowe.

W 2023 r. Facebook wypłacił twórcom ponad 2 mld dol., a płatności za krótkie filmy i Reels wzrosły o ponad 80%

Od 2017 r., kiedy Facebook wprowadził program monetyzacji, ponad 4 mln twórców uzyskało dzięki temu dochód. Początkowo zarabiali tylko na dłuższych filmach, ale z czasem program rozszerzono o nowe formaty, co przyniosło znaczny wzrost wypłat.

W 2023 r. Facebook wypłacił twórcom ponad 2 mld dol., a płatności za krótkie filmy i Reels wzrosły o ponad 80 proc. Głównym celem nowej wersji beta jest uproszczenie procesu monetyzacji. Dotychczas twórcy musieli ubiegać się o udział w oddzielnych programach. w tej chwili wszystkie kanały monetyzacji będą zintegrowane na jednej platformie, co ułatwi zarządzanie i śledzenie wyników. Model wypłat pozostaje bez zmian i przez cały czas opiera się na wynikach, takich jak liczba wyświetleń i zaangażowanie odbiorców. Twórcy, którzy wcześniej odnosili sukcesy w reklamach na rolkach lub In-stream, powinni przez cały czas dobrze sobie radzić w nowym systemie.

Polscy twórcy treści będą mieli więcej możliwości zarabiania na swoich materiałach, co z kolei przełoży się na ich dochody

Na razie Facebook rozpoczął wysyłanie zaproszeń do udziału w nowej wersji programu dla wybranych twórców. Otwarcie programu dla szerokiej publiczności rozpocznie się w na początku 2025 r. Polscy twórcy treści będą mieli więcej możliwości zarabiania na swoich materiałach, co z kolei przełoży się na ich dochody.

Ponadto polskie firmy mogą zainwestować więcej w technologie i marketing, aby lepiej wykorzystać nowe możliwości monetyzacji.
Idź do oryginalnego materiału