Od stażysty do dyrektora generalnego: ile tak naprawdę zarabiają pracownicy VW?

prawica.net 2 dni temu

VW ma poważne problemy. Sprzedaje się zbyt mało samochodów, zyski spadają, fabrykom grozi zamknięcie, a pracownikom grozi niepewna przyszłość. Niemniej jednak: warto pracować w VW – i to nie tylko dla szefów firmy.

Szef VW Blume: Milioner kilka razy w roku

Pomimo spadku zysków i zamknięć fabryk, Volkswagen jest jedną z największych firm branży motoryzacyjnej na świecie. Nic dziwnego, iż ludzie na górze zarabiają naprawdę dobre pieniądze: Dyrektor generalny Oliver Blume zgodnie z bieżącym raportem rocznym 8 723 606 euro w 2023 r. Do tego dochodzą tzw. wydatki na media, co w sumie daje roczny dochód przekraczający 10 mln euro – w tej chwili żaden menadżer niemieckiej spółki giełdowej nie zarabia więcej.

Dla innych Stanowisko zarządu są wynagrodzenia od 1,2 do 5,6 mln euro, Rozróżnienia dokonuje się na podstawie stażu pracy w zarządzie (źródło: Neue Osnabrücker Zeitung). W każdym razie są to astronomiczne kwoty, o których przeciętny pracownik VW może tylko marzyć. Ale też nie zarabiają źle.

Od młodego profesjonalisty po starego fachowca: Volkswagen naprawdę dobrze płaci

Tzw. dotyczy lokalizacji w Dolnej Saksonii – z wyjątkiem zakładu w Osnabrück Haustarif. Jest także podstawą dla innych niemieckich lokalizacji VW, a także dla spółek zależnych spoza branży motoryzacyjnej. Tam płace mają być stopniowo dostosowywane do standardów dolnosaksońskich.

Obecnie taryfa wewnętrzna obejmuje 20 poziomów, gdzie poziom 1 dotyczy osób rozpoczynających karierę, a poziom 20 oznacza najwyższy dochód. Poziomy 21 i 22 są w tej chwili wycofywane i zastąpione „Tarif Plus”, zarezerwowanym dla menedżerów i specjalistów. Ogólnie rzecz biorąc, to dotyczy Taryfa wewnętrzna dla około 125 000 pracowników.

W Etap 1 Pracownicy VW zarabiają około 2400 euro brutto miesięcznie. Umierać Poziom 20 kończy się olbrzymią miesięczną pensją brutto w wysokości 7.708,62 Euro. „Taryfa Plus” zaczyna się od około 8500 euro i sięga aż do 9500 euro. Ale to nie koniec, ponieważ od 2021 roku VW płaci także „odprawę uzależnioną od wyników” w wysokości 1800 euro rocznie. Do tego dochodzi a Premia zależna od wyniku, która w 2024 roku wyniesie 4735 euro oraz dodatki, takie jak premia świąteczna.

„Specjalny dodatek układowy” zostanie wypłacony po raz ostatni w 2024 roku. Wynosi ono 27,5 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za ostatni rok i również było wypłacane raz w roku. Od 2025 r. pracownicy VW będą musieli zamiast tego brać dodatkowy urlop (źródło: Editorial Network Germany/RND).

Zdaniem rzecznika rady zakładowej, Większość pracowników można znaleźć w Volkswagenie na poziomach od 7 do 9. To odpowiada jednemu Miesięczne wynagrodzenie od 3913,81 euro do 4303,94 euro brutto.

VW chce kontynuować markę GTI w modelach elektrycznych:

ID.GTI: VW stawia na napęd elektryczny także w wersji sportowej

Spojrzenie na poziom wyszkolenia pracowników również pokazuje, iż warto kontynuować szkolenia w VW: u jednego Licencjatstopnia, absolwenci uczelni otrzymują co najmniej ryczałtową stawkę awansu Poziom 13 A. To samo dotyczy jednego Mistrz w rzemiośle. W obu przypadkach tak 5.302,63 Euro zły.

Również dla stażyści VW nie jest złym wyborem: W pierwszym roku jest to 1187 euro, w ostatnim roku szkolenia 1437 euro. Każdy, kto zdecyduje się na studia dualne, otrzymuje ryczałt w wysokości 1261,50 euro. VW częściowo wyprzedza konkurencję, jeżeli chodzi o wynagrodzenia zarówno stażystów, jak i pracowników znacznie powyżej średniejpodaje RND. Przewaga ta może niedługo się zmniejszyć w obliczu kryzysu w Volkswagenie i nadchodzących działań oszczędnościowych.

Idź do oryginalnego materiału