Pandora opublikowała wyniki. Poziom przychodów zaskoczył

fashionbiznes.pl 10 miesięcy temu

Duńska marka jubilerska opublikowała wstępne wyniki finansowe za ostatni kwartał ubiegłego roku. Na szczególną uwagę zasłużyły wypracowane przez Pandorę przychody.

Przeczytaj również: Fala kradzieży rośnie w zastraszającym tempie. Branża handlowa błaga o zmiany

Pandora – wyniki finansowe IV kwartał

Wyniki Pandory za czwarty kwartał ukazują gwałtowny dwucyfrowy wzrost organiczny (+ 12 proc.). Wyższy niż wskazywały na to opublikowane w listopadzie całoroczne prognozy. W omawianym okresie przychody marki znalazły się na poziomie 10,8 mld koron duńskich, czyli 1,58 mld USD. Całoroczne przychody za cały 2023 roku wyniosły 28,1 mld koron duńskich (4,12 mld USD).

Silna sprzedaż firmy była kontynuacją tego, co zaobserwowano na początku roku – powiedział dyrektor finansowy Pandory, Anders Boyer. – Jeszcze w pierwszym miesiącu czwartego kwartału, październiku, obserwowaliśmy wysokie jednocyfrowe wzrosty w ujęciu porównywalnym. Dynamika, którą obserwowaliśmy wystrzeliła w Czarny Czwartek oraz Boże Narodzenie – dodał.

Przeczytaj również: Prognozy dla branży mody na 2024 rok. Kluczowym słowem “niepewność”

Sprzedaż kwartalna w ujęciu regionalnym

W czwartym kwartale ubiegłego roku nasz poziom sprzedaży porównywalnej wzrósł o 10 proc. w USA. W Europie wynik był lepszy od zeszłorocznego o 5 proc. Niezadowalająco wyglądają dane z Chin, gdzie sprzedaż spadła o 12 proc.

Chiny to dla nas bardzo interesujący rynek. Mamy tam bardzo niskie przychody w IV kwartale. Dodajmy jednak, iż zaledwie 1 procent naszych całościowych przychodów pochodzi z Chin, mimo iż są one największym rynkiem biżuterii na świecie. Daje nam to wiele możliwości napędzania tam przyszłego wzrostu – podsumował Boyer.

Przeczytaj również: Czy warto kupować perfumy na lotnisku? Czy naprawdę są tańsze?

Zdjęcie główne: mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału