Dlaczego rezygnujemy z zakupów online
Dla 39 proc. polskich konsumentów głównym powodem rezygnacji z zakupów online jest zbyt długi proces finalizacji transakcji. Co ciekawe, aż 41 proc. klientów zamyka zakup w ciągu 5 minut, z czego 14 proc. robi to w mniej niż 2 minuty. Kolejne 27 proc. spędza na etapie checkoutu od 6 do 10 minut, a 28 proc. potrzebuje jeszcze więcej czasu. Kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję o dokończeniu zakupu jest także dostępność form płatności – 52 proc. użytkowników porzuca koszyk, jeżeli nie znajdzie swojej preferowanej metody. Najczęściej wybierane są lokalne metody płatności (54 proc.), szybkie przelewy bankowe (52 proc.) oraz karty debetowe (43 proc.). Coraz większą popularnością cieszą się także cyfrowe portfele, takie jak Google Pay, Apple Pay czy WeChat Pay, z których korzysta 29 proc. kupujących. Z kolei 16 proc. konsumentów decyduje się na opcję „kup teraz, zapłać później” (BNPL).

Seniorzy chcą pracować
Aż 71 proc. Polaków po 60. roku życia chce kontynuować pracę – wynika z badania SW Research dla Job Impulse. Główne motywacje to potrzeba dodatkowego dochodu, chęć zachowania aktywności i utrzymywania kontaktów społecznych. Seniorzy najchętniej podejmowaliby pracę umysłową lub niewymagającą specjalistycznych kwalifikacji. najważniejsze dla ich aktywizacji są elastyczne formy zatrudnienia i wsparcie systemowe.

Przyszłość polskiego recyklingu
Od 1 października 2025 r. w Polsce rusza system kaucyjny, który zmieni podejście do opakowań po napojach – z odpadów staną się wartościowym surowcem. Obowiązkowy dla sklepów powyżej 200 m² system umożliwi zwrot opakowań bez paragonu. najważniejsze będzie dostosowanie przestrzeni sklepów i wybór między zbiórką manualną a automatyczną. Europa pokazuje, iż technologia i wygoda klientów decydują o skuteczności. Producenci napojów będą musieli oznaczać opakowania i osiągać określone poziomy zbiórki, a nieprzestrzeganie przepisów wiąże się z karami. System ma wesprzeć gospodarkę obiegu zamkniętego i ograniczyć ilość odpadów.