Pepco w Polsce jako jeden z pierwszych rynków w europejskiej sieci firmy w 100% czerpie energię z odnawialnych źródeł, podała spółka. Oznacza to, iż zarówno wszystkie sklepy, jak i centra dystrybucji w Polsce zasilane są wyłącznie energią pochodzącą z odnawialnych źródeł (OZE).
„Jesteśmy zaangażowani w ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko we wszystkich obszarach działalności Pepco. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju opiera się na trzech filarach: Planeta, Ludzie i Produkt. Każdy z nich zawiera konkretne, mierzalne cele. Jednym z naszych priorytetów jest redukcja emisji CO2, a przejście na energię odnawialną w Polsce, naszym największym rynku spośród 18 państw w Europie, istotnie przybliża nas do realizacji tego celu” – powiedział COO CEE and Central Operations Marcin Stańko, cytowany w komunikacie.
„Pepco w Polsce jako pierwsze w ramach całej grupy podpisało umowę PPA (Power Purchased Agreement), w ramach której ok. 8% całkowitego zużycia energii elektrycznej pokrywane jest energią pochodzącą bezpośrednio z farmy fotowoltaicznej. Stanowi ona sprawdzoną metodę zakupu energii z odnawialnych źródeł pochodzących bezpośrednio od wytwórcy. Dodatkowo firma zainwestowała w Gwarancje Pochodzenia Energii Odnawialnej, którymi pokrywa pozostałe zużycie” – dodała group procurement director Karolina Tarnawska.
Szacuje się, iż tylko w 2025 roku wszystkie podjęte działania pozwolą ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery o łącznie ok. 42 000 ton, podano w materiale.
Nowa strategia ESG dla Grupy Pepco opiera się na trzech filarach. Wyeliminowanie emisji CO2 w ramach działań operacyjnych i obsługi łańcucha dostaw to jeden z celów pierwszego filaru – „Planeta”. W jego ramach, Pepco planuje również do 2030 roku zmniejszenie ilości odpadów operacyjnych o 20% oraz zaprojektowanie 100% opakowań marki własnej z myślą o obiegu zamkniętym. Drugi filar to „Ludzie”. Pepco dąży do tego, aby do 2030 roku 40% stanowisk wyższego szczebla zajmowały kobiety, wszystkie produkty marki własnej pochodziły z etycznych źródeł (aktualnie 97,4%). Celem trzeciego filaru, którym jest „Produkt”, jest zwiększenie odpowiedzialnie pozyskiwanych materiałów w produktach marek własnych do 2030 roku, co oznacza, co najmniej 30% certyfikowanej bawełny w tych produktach tekstylnych, wskazano także.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews