Warszawa, 19.11.2025 (ISBnews) – Grupa Play odnotowała 1,03 mld zł skonsolidowanej EBITDAaL w III kw. 2025 r. (wzrost o 1,4% r/r), przy 2,66 mld zł całkowitych przychodów (wzrost o 3,4%), podała spółka. Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec września wyniosła 13,5 mln i wzrosła o 164 tys. (+1,3%). Z tej grupy 9,79 mln stanowili klienci abonamentowi.
“Play ponownie osiągnął rekordowe wyniki finansowe – przychody za trzeci kwartał br. wyniosły 2,7 mld zł, a wskaźnik EBITDAaL po dziewięciu miesiącach roku osiągnął historyczny poziom 3,3 mld zł, co oznacza wzrost o 8% rok do roku. Potwierdza to zaufanie, jakim darzą nas klienci, oraz zaangażowanie zespołu, który każdego dnia dba o jak najlepsze doświadczenie użytkowników sieci. O sile naszego modelu biznesowego i pozycji lidera na wysoce konkurencyjnym rynku świadczy rosnące zainteresowanie ofertami konwergentnymi, łączącymi usługi stacjonarne i mobilne, z których korzysta już 40% naszych klientów. Sukces Play napędzają efektywne zarządzanie, innowacje i dalsze inwestycje – co kwartał przeznaczamy miliony złotych na rozbudowę i modernizację sieci, aby nasi klienci, a wraz z nimi cała Polska, mogli korzystać z niezawodnej, wysokiej jakości łączności” – powiedział CEO Grupy Play Ken Campbell, cytowany w materiale.
EBITDAaL Play w okresie pierwszych 9 miesięcy 2025 wzrósł o 8% rok do roku wynosząc 3,32 mld zł przy wzroście marży EBITDAaL o 2,1 pkt proc., tj. do 42.6%. Wzrost rok do roku wynikał z efektu dźwigni operacyjnej tj. wzrostu przychodów z usług mobilnych, dyscypliny kosztowej (m.in. niższych kosztów energii, niższych kosztów marketingu i promocji, optymalizacji kosztów wynagrodzeń) oraz zakończenia umowy z UPC, która finalizuje integrację UPC z Play i pozwala w pełni zrealizować zaplanowany efekty synergii, podano także.
Skonsolidowane przychody spółki w okresie pierwszych 3 kwartałów 2025 r. wyniosły 7,8 mld zł i wzrosły o 2,8% r/r (2,66 mld zł w okresie ostatnich 3 miesięcy (III kw. 2025), wzrost o 3,4% w stosunku do III kw. 2024 r.). Głównymi czynnikami stojącymi za wzrostem przychodów są:
- Silny wzrost przychodów z usług mobilnych (+7,1% r/r w okresie pierwszych 9 miesięcy 2025, i +5,% w III kw. 2025 r. w stosunku do III kw. 2024 r.) wynikający z wzrostu bazy klientów (przyspieszenie przyrostu nowych klientów w III kw.) i stabilnego wzrostu ARPU (5,7% w okresie 9 miesięcy 2025 w stosunku do pierwszych 9 miesięcy 2024).
- Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2025 r., który wyniósł 164 tys., w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 136 tys. a klientów prepaid wyniósł 27 tys.
- ARPU usług mobilnych wzrosło w ujęciu r/r o 4,6%, osiągając wartość 34,1 zł w III kw. 2025 r. w porównaniu do 32,6 zł rok wcześniej. Inne przychody (głównie z połączeń międzyoperatorskich) wzrosły o 0,6% w okresie pierwszych 3 kwartałów 2025 z uwagi, w przeciwieństwie do ostatnich 3 lat, na brak w 2025 r. redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń międzyoperatorskich.
- Baza subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych odnotowała najlepszy kwartalny przyrost netto od IV kw. 2024 r. na rynku, który pozostaje bardzo konkurencyjny i wypełniony promocjami, wymieniono w materiale.
Capex Play (z wyłączeniem nakładów na częstotliwości) spadł o 17,1% w pierwszych 9 miesiącach 2025 r. vs ten sam okres 2024 r., wynosząc 776 mln zł, odzwierciedlając normalizację nakładów na rozwój sieci mobilnej.
Play wszedł na polski rynek w 2007 r. jako czwarty operator telefonii komórkowej. Obsługuje klientów komórkowych i abonentów usług dla domu, w tym internetu stacjonarnego i telewizji.
(ISBnews)

15 godzin temu





