Poczta tworzy rolę CTO w celu wspierania „rozległych i złożonych” planów

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Poczta utworzyła nową rolę, aby wzmocnić swój zespół kierowniczy ds. technologii w związku z trwającym projektem mającym na celu wymianę systemu Horizon dostarczonego przez Fujitsu.

Dzieje się tak w momencie, gdy organizacja staje przed trudnymi decyzjami dotyczącymi odejścia od kontrowersyjnego systemu informatycznego stosowanego we wszystkich oddziałach Poczty.

Kierowników poczty obwiniano za niewyjaśnione braki spowodowane błędami w oprogramowaniu Horizon wprowadzonym w 1999 r. Setki osób zostało niesłusznie skazanych za przestępstwa na podstawie błędnych dowodów pochodzących z systemu, w ramach tzw. Skandal na poczcie Horizon.

Paul Anastassi dołącza do Poczty z firmy Rank Group zajmującej się grami i rozrywką jako tymczasowy dyrektor ds. technologii (CTO). Pełniący obowiązki dyrektora generalnego Neil Brocklehurst powiedział pracownikom w wewnętrznej wiadomości: „…chcemy jak najszybciej przejść na nasz nowy model operacyjny kadry kierowniczej, aby móc czerpać korzyści z przeglądu strategicznego dla pocztowców i umożliwić szersze zmiany, jeżeli to konieczne”.

Dodał: „Mając to na uwadze, podjęliśmy decyzję o tymczasowym mianowaniu na stanowisko CTO do czasu zakończenia procesu rekrutacji na naszego stałego CTO, który jest w tej chwili prowadzony wewnętrznie i zewnętrznie”.

Andy Nice, dyrektor ds. transformacji w Urzędzie Pocztowympowiedział Computer Weekly: „Wprowadzono stanowisko tymczasowego dyrektora ds. technicznych, aby umożliwić nam zwiększenie naszych zdolności wiodącej technologii, biorąc pod uwagę nasze rozległe i złożone plany dotyczące tego obszaru, a także umożliwić mi skupienie się na realizacji naszego strategicznego planu transformacji firmy. ”

Powiedział, iż Anastassi ma „doskonałe, odpowiednie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii technologicznych umożliwiających poprawę i rozwój biznesu”.

Poczta – pod nowym kierownictwem, w tym niedawno powołaną Niceą – jest w trakcie ogromnego projektu mającego na celu wymianę kontrowersyjnego systemu Horizon firmy Fujitsu, który jest centrum skandalu z Pocztą.

Nice i jego zespół gwałtownie zareagowali po przybyciu do Urzędu Pocztowego na początku tego roku, wstrzymanie wykonywanej pracy w sprawie planowanej wymiany programu Horizon w ramach projektu New Branch IT (NBIT).

Projekt NBIT mający na celu zbudowanie wewnętrznej platformy systemu zastępującej platformę Horizon był realizowany z opóźnieniem i znacznie przekraczał budżet. Koszty wzrosły o 1 miliard funtów i, jak ujawnił majowy „Computer Weekly”, a raport rządowy określił projekt jako „nieosiągalny”.

W Urzędzie Pocztowym wciąż toczy się debata na temat dalszych losów projektu i twierdzi się, iż Urząd Pocztowy jest gotowy kupić system Horizon od Fujitsu i połączyć go z opracowanym przez siebie i dostępnym na rynku oprogramowaniem.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu systemu księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).



Source link

Idź do oryginalnego materiału