Podsumowanie roku 2023: MODIVO

fashionbiznes.pl 10 miesięcy temu

4 lata działalności, 17 rynków europejskich, 900 światowych marek i około 200 tysięcy produktów – z tak imponującym wynikiem MODIVO zamyka rok 2023.

Przeczytaj również: Tegoroczne kampanie polskich marek, które zapamiętamy na dłużej

MODIVO to polski multibrandowy sklep z parasola Grupy Kapitałowej CCC. Innowacyjna platforma z modą oferuje aktualnie ponad 200 tys. produktów od 900 marek z sektorów streetwear, casual i premium. Od początku powstania platformy, jej twórcy nie pozostawiają wątpliwości – chcą tworzyć przestrzeń do kreatywnego wyrażania siebie poprzez modę. Ma w tym pomóc niezwykle szeroka oferta światowych marek, jak i nowoczesne rozwiązania e-commerce, wpływające na jak najlepsze doznania zakupowe. Firma z sukcesem łączy kanały sprzedaży i komunikacji z klientami z pogranicza świata offline i online, aktywnie działając na 17 rynkach.

„Przymierz, zanim zapłacisz”

W 2023 roku marki eobuwie.pl i MODIVO kontynuowały swoją ekspansję i rozbudowują sieć sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju. W ubiegłych miesiącach skupiono się na promocji usługi premium, która pozwala zamówić i zmierzyć produkty, pozostawiając etap płacenia na sam koniec. Klienci eobuwie i MODIVO mają możliwość skorzystania z usługi w jednej z ponad 50 placówek w całej Polsce. Nowoczesne przestrzenie zostały kompleksowo wyposażone multimedialnych wyświetlaczach, które służą do przeglądania, a także zamawiania towaru. Wizyta w Concept storze eobuwie.pl i MODIVO przenosi klientów w nowy wymiar zakupów, w prosty sposób łącząc światy offline i online. Latem 2023 latem w Warszawie na Nowy Świecie otwarto pierwszy concept store eobuwie.pl i MODIVO działający poza galerią handlową.

MODIVO notuje kolejne wzrosty

MODIVO konsekwentnie realizuje politykę rozwoju, notując w 2023 kolejne sukcesy. W drugim kwartale br. przychody MODIVO osiągnęły 39 proc. wzrost rdr., co przełożyło się na wzrost sprzedaży (1 mld PLN, +4% rdr).

W 2023 roku grupa MODIVO realizowała migrację na nową platformę e-commerce. Wraz z zakończeniem Q2 2023 nowa infrastruktura była wdrożona na 14 z 18 rynków, na których obecna była spółka, w tym w Polsce. Zmigrowaliśmy już 84% naszego biznesu na nową platformę. Dzięki transformacji zyskaliśmy możliwość jej dalszej efektywnej rozbudowy o nowe funkcjonalności i udogodnienia dla naszych klientów – to wszystko w ramach własnych zasobów. Daje to nam perspektywę wyższej sprzedaży, pozyskiwanej niższym nakładem, a przez to bardziej rentownej – powiedział Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy Modivo.

Skuteczne zarządzanie zapasami w branży e-commerce to główne wyzwanie dla wszystkich przedsiębiorcy tego sektora, który chce zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć rentowność biznesu. Z tym problemem mierzyła się również Grupa MODIVO, skupiając się w drugim kwartale br. nad zmniejszeniem inwestycji w kapitał obrotowy. Maksymalizacja odsprzedaży produktów letnich w trakcie wyprzedaży, optymalizacja procesu przyjęcia towarów do magazynu oraz kalendarza handlowego, a także zmiana procesu zakupowego i struktury zamówień (pre order vs. open to buy), czy alokacja oparta na AI, to tylko kilka z wielu wdrożonych w tym celu narzędzi – ogłoszono w oficjalnym komunikacie. Grupa korzystała również z synergii, jaką gwarantuje obecność w Grupie kapitałowej CCC, czyli z transferów towarowych do off-price.

– Z sukcesem redukujemy zapas, który jest dziś wyzwaniem całej branży multibrand e-commerce. Tylko w tym kwartale uwolniliśmy z niego 253 miliony PLN. Do końca roku chcemy obniżyć zapas do poziomu poniżej 1 mld PLN. To pozwoli nam znacząco wesprzeć proces powrotu na ścieżkę rentownego wzrostu podsumował Marcin Czyczerski na koniec drugiego kwartału 2023.

Zmiany na stanowisku prezesa

2023 rok oznaczał szereg gruntownych zmian na najważniejszych stanowiskach Grupy CCC. W związku z finalizacją głębokiej zmiany modelu biznesowego oraz wejścia w kolejną fazę transformacji Grupy Modivo, zdecydowano się powołać nowych prezesów. Dariusz Miłek ponownie objął fotel Prezesa Zarządu, nadzorując dalszy rozwój marek CCC oraz HalfPrice. Pełniący tę funkcję przez 4,5 roku Marcin Czyczerski, objął stanowisko Prezesa Zarządu Grupy Modivo.

Grupa Modivo to dynamiczna, wysoce innowacyjna i perspektywiczna organizacja. Z poziomu Rady Nadzorczej miałem przyjemność dogłębnie ją poznać i współtworzyć jej strategię rozwoju. Bardzo cenię Zespół Grupy Modivo i ogromnie cieszę się, iż będziemy razem współpracować. Przed nami bowiem ważne zadania – podniesienie efektywności kapitałowej, powrót do najlepszych rentowności, dokończenie transformacji technologicznej i IPO, na które wszyscy czekają. Wiem jak ogromna siła drzemie w tym biznesie – powiedział wówczas Marcin Czyczerski, nowy Prezes Zarządu Grupy Modivo.

Dowiedz się więcej: Dariusz Miłek wraca na stanowisko prezesa zarządu Grupy CCC, Marcin Czyczerski nowym prezesem zarządu Grupy Modivo

MODIVO przedstawia zwykłe historie niezwykłych kobiet

Kampanie Modivo od zawsze silnie skupiały się wokół wolności, swobody wyrażania i kreowania swojej rzeczywistości według własnych zasad. Tym razem nie mogło być inaczej – jesienna kampania to ukłon w stronę kobiet – ich siły, determinacji i odwagi, by być sobą. Do udziału w spocie reklamowym zaproszono cztery bohaterki z czterech różnych państw Polski, Czech, Bułgarii i Rumunii. Przedsiębiorczynie aktywistki i feministki z różnym bagażem doświadczeń, historii, o różnym spojrzeniu na świat. MODIVO zachęciło je do wyrażenia siebie dzięki ubrań, które również stanowią istotny element kampanii: towarzyszą bohaterkom w każdym momencie ich dnia, pozwalają wejść w odpowiednią rolę. Stylizacje dostosowane do lokalnych trendów stały się elementem łączącym historię o wyjątkowych postaciach.

Kasia Sokołowska ambasadorką MODIVO

Zainspirowane niezwykłą siłą kobiet, MODIVO mianowało swoją nową ambasadorką Kasię Sokołowską. Reżyserka pokazów mody i jurorka w popularnym show „Top Model” została wybrana przez multibrand ze względu na swoją miłość do mody i wartości, jakie uosabia. Podobnie jak Kasia Sokołowska, MODIVO zachęca do wyrażania siebie, swojej osobowości i ideałów poprzez modę. Zgodnie z filozofią power dressing, ubiór ma stanowić element do budowania i podkreślania wizerunku. Doskonale wie o tym Kasia Sokołowska, ekspertka mody, business woman, a prywatnie mama, która dzięki stylizacji podkreśla swoją pewność siebie. „Moda to dla mnie coś więcej niż ubrania. Od zawsze pozwalała mi pokazać moją siłę. Mam przecież więcej niż jedno oblicze, a ubrania pomagają mi to podkreślić. Niezależnie od sytuacji” – wyznała.

Przeczytaj również: Top 5 nowych torebek z klasą – to must have na 2024 rok

Idź do oryginalnego materiału