Podsumowanie VII Kongresu AGD

applia.pl 6 dni temu

Za nami VII Kongres AGD – największa impreza branżowa w Polsce i święto AGD. W tym roku padł kolejny rekord frekwencji – w kongresie wzięło udział ponad 450 osób! Wydarzenie zorganizowaliśmy wspólnie z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Swoim udziałem zaszczycili nas prezesi i właściciele największych, ale nie tylko, producentów AGD (Amica Group, Beko Europe, Biazet S.A., BSH Home Appliances Group, Electrolux Group, LG Electronics Polska, Miele Technika Sp. z o.o., Samsung Electronics), dystrybutorów (Euro-Net/EuroRTVAGD, Galicja Tomaszek, Media Markt / Media Saturn Holding, Media Expert – Terg, ACTION SA, AB SA), a także zakładów przetwarzania (MB Recycling, Terra Recyckling) i organizacji odzysku (ElektroEko SA).

Imprezę prowadził Igor Sokołowski. Kongres AGD otworzyli Przewodniczący Rady Związku APPLiA Polska Konrad Pokutycki oraz Prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Tomasz Sadzyński.

Po ich przemowie uczestników Kongresu przywitali przedstawiciele administracji rządowej – Minister Rozwoju i Technologii Krzysztof Paszyk, a także poseł do Parlamentu Unii Europejskiej Dariusz Joński oraz senator Krzysztof Kwiatkowski.

Unia Europejska pracuje nad wzrostem konkurencyjności swojej gospodarki. To szansa dla Polski,

zaznaczył Dariusz Joński.

Następnie głos zabrała marszałek województwa łódzkiego Joanna Skrzydlewska.

Po niej swój key note speech wygłosił Wojciech Konecki, Prezes APPLIA Polska. W swoim wystąpieniu zakreślił on zakres tematyczny obrad Kongresu oraz opowiedział o kondycji branży AGD w Polsce. Zaapelował on przy tym m.in. o wspieranie wszelkich inwestycji w przemyśle nie tylko AGD, ale również w branżach pokrewnych. Podkreślił także, iż polskie fabryki AGD mierzą się z wieloma trudnościami, m.in. problemem najdroższej energii w Europie.

Polskie montownie przekształciły się w najnowocześniejsze fabryki AGD na świecie. Walczą one z wieloma potentatami mając trudniejsze warunki, np. kilkukrotnie droższą energię.

Igor Sokołowski poprowadził pierwszy panel Kongresu, w którym udział wzięli dr. hab. Mariusz Sokołowicz – Dziekan Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, Piotr Stelmachów – VP Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska oraz Łukasz Gwiazdowski – Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Jego uczestnicy opowiedzieli m.in., co najlepszego i najgorszego wydarzyło się w branży AGD w tym roku oraz odpowiedzieli na pytania, dlaczego gospodarka nie jest polską racją stanu oraz czy sztuczna inteligencja jest receptą na wszelkie niedogodności.

Po zakończeniu pierwszego panelu podpisano porozumienie ws. Sektorowej Rady ds. Kompetencji w dziedzinie Automatyki i Robotyki. Ma ona przyczynić się nie tylko do rozwoju nowoczesnych kadr dla przemysłu 4.0, ale także jest odpowiedzią branży AGD na zapóźnienie Polski we wdrażaniu robotyzacji w przemyśle.

W skład Rady weszli:

  • Wojciech Konecki
  • Tomasz Sadzyński oraz Michał Sobczak – Zarząd ŁSSE,
  • Zygmunt Krasiński – Prezes Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Zaawansowanych Technologii IZTECH
  • Wojciech Drabko – Prezes Związku Pracodawców Firm Innowacyjnych, Doradczych i Rozwojowych INDORO
  • Piotr Szynkarczyk – Dyrektor Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów PIAP.

Po przerwie kawowej rozmowy przeniosły się do dwóch sal. W pierwszej z nich dalsza część obrad rozpoczęła się panelem pt. „INWESTYCJE/PRZEMYSŁ/FABRYKI/ŁAŃCUCHY DOSTAW”, w którym gośćmi Igora Sokołowiskiego byli: Magdalena Godlewska – Prezes Zarządu Biazet S.A., Piotr Łada – Director of Project Manahgment w Hillwood Polska, Tomasz Sadzyński oraz Michał Kierśnikiewicz – Wiceprezes Zarządu ATC Cargo. Paneliści opowiadali m.in. o tym, jaką rolę w polskiej logistyce powinien odegrać Centralny Port Komunikacyjny oraz o potencjale kryjącym się w rozwoju transportu kolejowego w Polsce w kontekście dostaw sprzętu AGD.

Równolegle do debaty dotyczącej inwestycji i łańcuchów dostaw na sali drugiej odbywał się panel poruszający tematykę sprzedaży. Prowadził go Wojciech Konecki, który m.in. o roli AI we wspieraniu sprzedaży AGD oraz strukturze polskiego rynku dystrybucji AGD rozmawiał z Mariuszem Chołystem – Dyrektorem Generalnym Electrolux Poland, Marcinem Głodkiem, Prezesem Zarządu Versuni (marki Philips, Saeco) oraz Maciejem Piekarskim, Head of Sales T&D (GFK), NIQ (Nielsen).

Obrady na Sali pierwszej zwieńczył panel środowiskowy prowadzony przez Roberta Rosę, właściciela konsorcjum medialnego Abrys. Rozmawiał on z Andrzejem Grzybem – posłem na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej, Grzegorzem Skrzypczakiem – Prezesem Zarządu ElektroEko SA, Pawłem Lachmanem – Prezesem Zarządu PORT PC oraz Sergiuszem Urbanem – partnerem kancelarii WKB m.in. na temat unijnej legislacji środowiskowej, recyklingu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz roli pomp ciepła w gospodarstwach domowych.

W tym samym czasie na Sali drugiej Wiktor Doktór – Head of Pro Progressio Club – rozmawiał ze swoimi gośćmi: Michałem Młynarczykiem – Prezesem Zarządu Grupy Devire, Eweliną Danowską – Head of Learning Europe and Latin America w Ericsson oraz Przemysławem Zakrzewskim – Dyrektorem Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB, na temat roli sztucznej inteligencji w procesach rekrutacyjnych i operacyjnych w firmach.

Obrady na obydwu salach zamknęło wystąpienie prof. Aleksandry Przegalińskiej – prorektorki ds. innowacji oraz AI w Akademii Leona Koźmińskiego i Harward CLJE Senior Research Associate pt. „Sztuczna inteligencja jako przyszły kreator rzeczywistości”.

Wieczorem uczestnicy kongresu spotkali się ponownie na kolacji, którą uświetnił występ Mateusza Ziółki – zwycięzcy 3. edycji programu The Voice of Poland.

Drugiego dnia imprezy odbył się Business Mixer – spotkanie producentów z poddostawcami oraz usługodawcami m.in. startupami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży AGD. Udział wzięło w nim ponad 150 osób, , w tym 7 firm producenckich (Amica, Beko Europe, Biazet, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Electrolux Poland, Elica, Miele ) i 40 firm oferujących zarówno surowce i komponenty, jak i usługi okołobiznesowe oraz doradcze. Równolegle do Business Mixera odbywały się również spotkania z Innovation Coach – firmą doradzczą oferującą indywidualne wsparcie w postaci coachingu innowacji.

VII Kongres AGD nie mógłby odbyć się bez wsparcia naszych sponsorów i patronów:

Partnerzy kongresu: ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, ATC Cargo SA, Hillwood Polska

Partnerzy wspierający: Granulat-Chmielarz Sp. z o.o. , Draco Sp. z o.o., Łukasiewicz – Instytut Mikroelektroniki i Fotoniki, .mdd, Flexee

Partnerzy medialni: Miesięcznik „Energia i Recykling” (Abrys Sp. z o.o.), InfoMarket, TVP Info, TVP3 Łódź

Patroni honorowi: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Prezydencja w Radzie UE, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Pracodawcy RP, Marszałek Województwa Łódzkiego Joanna Skrzydlewska, Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska

Idź do oryginalnego materiału