Polski lider handlu coraz bliżej wejścia na internetowy rynek kosmetyczny

fashionbiznes.pl 10 miesięcy temu

Dino Polska szykuje się do handlu online. Jedna z najpotężniejszych sieci sklepów w Polsce jest o krok przejęcia 75 proc. udziałów w drogerii internetowej ezebra.pl.

Dino, aktualnie największa sieć supermarketów w Polsce, już niedługo zadebiutuje na rynku e-commerce. 17 października 2023 zarząd Dino Polska zawał przedwstępną umowę ze spółką ezebra.pl. Zakłada ona nabycie istniejących udziałów od założycieli oraz podwyższenie kapitału zakładowego tak, aby docelowo sieć handlowa posiadała 75 proc. udziałów w drogerii internetowej.

Dino szykuje się do przejęcia ezebra.pl

Zgodnie z warunkami umowy przedwstępnej, obydwie strony zobowiązały się do spełnienia konkretnych warunków do 31 marca 2024. Chodziło między innymi o zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którą udało się uzyskać Dino w listopadzie 2023. Po stronie e-sklepu leżało z kolei uzyskanie zgody banku kredytującego JTG Polska na przeprowadzenie transakcji oraz dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem. Warunek ten osiagnieto 19 grudnia 2023. Tym samym – jak potwierdzono w oficjalnym w komunikacie – spełniono wszelkie warunki niezbędne do zawarcia transakcji pomiędzy Dino Polska a ezebra.pl

Według oficjalnych informacji Dino ma wejść w posiadanie dwóch spółek zależnych, 3BOOM i JTG. Wartość transakcji szacuje się na 61 milionów złotych. Około 11,5 mln zł z tej kwoty ma stanowić wkład finansowy w spółki. Pozostała kwota będzie stanowiła zapłatę za udziały w spółkach. “Cena sprzedaży zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra, JTG oraz 3BOOM na dzień zamknięcia” – podano w komunikacie.

Pozostałe 25 proc. Udziałów Dino Polska będzie mogło odkupić w ramach wezwania, po upływie pięciu lat i sześciu miesięcy od zawarcia transakcji. Założyciele ezebra.pl będą z kolei mogli sprzedać swoje udziały po upływie pięciu lat i dziewięciu miesięcy od daty zawarcia transakcji.

Przeczytaj również: Perfume wardrobe: jak zbudować kolekcję perfum na każdą okazję, której każdy pozazdrości?

Polski gigant handlu wkroczy w świat e-commerce

Przejęcie ezebra.pl będzie dla Dino Polska furtką do wejścia w świat sprzedaży internetowej. Sieć dyskontów nie prowadziła do tej pory e-sprzedaży. Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, twórcy drogerii internetowej pozostaną w zarządzie spółki, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju i wsól Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce.

Wzajemne synergie w dalszej działalności oraz silny partner biznesowy, który będzie wspierał nasz dalszy dynamiczny rozwój i umożliwi wykorzystanie szans pojawiających się na gwałtownie rozwijającym się rynku e-commerce w Polsce to był nasz cel w poszukiwaniu inwestora. Te oczekiwania idealnie spełnia sieć Dino Polska. Portfolio naszych produktów, wysoka jakość obsługi doskonale uzupełnia zakres produktów oferowanych klientom Dino Polska — powiedział Jarosław Tatara, założyciel eZebra.pl.

Ezebra.pl jednym z liderów polskiego rynku beauty

ezebra.pl to drogeria internetowa od 15 lat budująca swoją pozycję na polskim rynku e-commerce. Przejęcie udziałów przez Dino Polska wspomoże sieć w dalszym rozwoju. Dotychczas ezebra.pl prowadziła sprzedaż na takich rynkach jak Niemcy, Austria i Ukraina. Aktualnie sieć eZebra.pl jest największym niezależnym polskim sklepem internetowym w segmencie kosmetycznym w Polsce. Szeroka i różnorodna oferta ezebra.pl obejmuje produkty z zakresu pielęgnacji ciała i twarzy, makijażu, zapachów, akcesoriów kosmetycznych i paznokci. Firma współpracuje współpracując z około 300 dostawcami i oferuje produkty od ponad 1000 marek. Na rynku wyróżnia ją jasna strategia marketingowa, która zakłada współpracę z influencerami, rozwinięte programy lojalnościowe (w tym bezpłatna dostawa w 24h, atrakcyjne rabaty) oraz zautomatyzowane systemy mające na celu dostarczenie jak najlepszych, spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

Dino Polska, które w pierwszym półroczu 2023 roku osiągnęło przychód rzędu 12,1 mld złotych i imponujący 38,3 proc. wzrost rdr., jest w trakcie realizacji planu dalszej ekspansji. W pierwszej połowie 2023 sieć posiadała 2340 sklepów i zapowiadała kolejne otwarcia. Przejęcie udziałów w ezebra.pl jest jednym z kolejnych etapów rozwoju giganta sprzedaży.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Personalizacja, automatyzacja i wellness. Trendy, które ukształtują sektor beauty w 2024 roku

Idź do oryginalnego materiału