Mohito, należące do portfolio grupy LPP, to jedna z ulubionych marek Polek. Premiera aplikacji mobilnej marki spotkała się z dużym zainteresowaniem klientek i już w pierwszym tygodniu uplasowała się wysoko w rankingu ocen użytkowników w swojej kategorii. Rozerzenie działań m-commerce ma posłużyć jako wsparcie omnichannelowej strategii LPP w rozwoju na rynkach zagranicznych.
LPP stawia na rozwój m-commerce, uzupełniając ofertę kolejnego sklepu ze swojego portfolio w aplikację mobilną. Warto podkreślić, iż to właśnie aplikacje zagwarantowały topowym markom gdańskiej spółki – Reserved i Sinsay – ponad 50 proc. sprzedaży internetowej w Polsce w drugim kwartale br. obrotowego. Teraz przyszła kolej na markę Mohito, która aktualnie notuje najwyższe wyniki e-commerce w Grupie.
Aplikacja mobilna Mohito zadebiutowała na rynku w połowie listopada 2023. Ma ona wzmocnić potencjał sprzedażowy Mohito w kanale online, służąc również jako wsparcie marki na rynkach zagranicznych.
– Aplikacja wzmocni potencjał rozwoju naszej marki w kanale online, który stanowi już ok. 30 proc. jej przychodów. Dostarczając nam danych dotyczących m.in. preferencji klientów, aplikacja pozwala lepiej je poznawać i odpowiednio dopasowywać ofertę. Zakładamy też, iż jako bardziej efektywny sposób dotarcia i interakcji z użytkownikami, zwiększy rozpoznawalność marki i pomoże w budowaniu lojalności klientów, co w perspektywie przełoży się na jeszcze wyższą sprzedaż. Aplikacja, na razie dostępna w Polsce, będzie także wsparciem Mohito w rozwoju zagranicznym. W planach mamy udostępnienie jej na najważniejszych sprzedażowo rynkach spółki. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie to Rumunia oraz Czechy
– mówi Katarzyna Czekała, Omnichannel Sales Director, Mohito.Dowiedz się więcej: Jak LPP wykorzysta sukces aplikacji Sinsay? O potencjalnym klubie zakupowym i rozwoju sprzedaży mobilnej opowiada Michał Laskowski, dyrektor e-commmerce
Klienci otrzymają rabat po pobraniu aplikacji mobilnej Mohito
Aplikacja jest dostępna w sklepach AppStore oraz Google Play. W ciągu pierwszych tygodni od uruchomienia, bez kampanii promocyjnej, została pobrana ponad 60 tys. razy.
Oprócz łatwego dostępu do najnowszych kolekcji Mohito, aplikacja mobilna oferuje prosty dostęp do ID klienta, który można dodać jako widget na głównym ekranie telefonu. Zawiera on informacje o historii zamówień (zarówno stacjonarnie, jak i online), umożliwia szybkie zwroty online. Użytkownicy aplikacji mobilnej będą mogli dokonać zwrotów stacjonarnych bez fizycznego paragonu – historia transakcji będzie dostępna na koncie klienta.
Aplikacja mobilna Mohito zapewni również dostęp do skanera metek, który może okazać się wyjątkowo przydatny podczas zakupów stacjonarnych. Funkcja ta wyszuka dany produkt w ofercie online oraz pomoże wskazać dostępność w innych salonach stacjonarnych Mohito. Twórcy aplikacji pomyśleli również o funkcji planowania zakupów, umożliwiając tworzenie list zakupowych. Ponadto, użytkownicy aplikacji zyskają szybszy dostęp do zniżek oraz dedykowanych promocji, a w momencie pobrania – otrzymają rabat na kolejne zakupy.
LPP stawia na m-commerce
Prace nad aplikacją mobilną ruszyły w kwietniu i trwały kolejne sześć miesięcy. Nad jej przygotowaniem i wdrożeniem czuwały wewnętrznie w Grupie LPP – siłami zespołów Mohito oraz Silky Coders. Celem było stworzenie jak najbardziej intuicyjnego systemu, oferującego najlepsze doświadczenia zakupowe klientom sieci LPP.
Bardzo zależało nam, by spełniała oczekiwania klientów marki, dlatego cieszy nas, iż jest wysoko oceniana przez użytkowników. przez cały czas jednak dążymy do jej udoskonalania, aby była w pełni dostosowana do dynamicznie zmieniającego się świata mody. Aktywnie śledzimy jej funkcjonowanie i reagujemy na potrzeby użytkowników pracując nad kolejnymi aktualizacjami, jak personalizowane rekomendacje czy wydania obcojęzyczne
– mówi Michał Bachryj, Product Manager, Silky Coders.LPP planuje strategię rozwoju międzynarodowego
Aplikacje mobilne stanowią ważne wsparcie strategii omnichannel dla rozwoju Grupy poza granicami kraju. Aktualnie z aplikacji Sinsay i Mohito mogą skorzystać klienci w Rumunii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Dodatkowo klienci Reserved dokonają zakupów w tym kanale w Niemczech, a Sinsay w Bułgarii i Chorwacji. LPP zapowiada zwiększenie zasięgu o kolejne kraje. W 2024 roku mają ruszyć aplikacje planuje zwiększanie ich zasięgu o kolejne kraje. W 2024 r. LPP zamierza uruchomić aplikacje mobilne także dla pozostałych marek – Cropp oraz House.
Przeczytaj również: 10 najbardziej wpływowych influencerów modowych 2024 roku w Polsce