4F, topowy polski producent odzieży sportowej, od dawna podąża za nurtem mody zrównoważonej, wplatając w swoje działania innowacyjne ekologiczne projekty. Wspólna akcja z Ubrania do Oddania może okazać się niemałym zaskoczeniem dla klientów sieci.
4F: kolejny krok ku cyrkularności
Marki 4F i Ubrania Do Oddania ruszają z kolejną odsłoną programu naprawy ubrań pt. „Nie szukaj dziury w całym!” W ten sposób marka 4F rozszerza swoje działania cyrkularne w ramach strategii 4F Change.
Akcja Nie szukaj dziury w całym ma na celu promocję odzieży naprawionej w ramach programu Wear_Fair i strategii 4F Change, którą spółka OTCF wdraża od stycznia 2022 r. Jej celem jest edukacja klientów w zakresie odpowiedzialnych zakupów, korzystania z produktów i usług cyrkularnych, a także wpływu branży odzieżowej na środowisko, w zgodzie ze Strategią Tekstylną Unii Europejskiej.
Nad zwiększeniem liczby naprawianych ubrań pracowaliśmy z Ubrania Do Oddania już od dłuższego czasu. Z tego powodu odwiedziliśmy m.in. United Repair Centre w Amsterdamie, gdzie podobne naprawy realizuje się od lat. Dla marki 4F to kolejny krok w ramach modelu cyrkularnego, który realizujemy od 2022 roku – mówi Przemysław Feliga, Head of Sustainability w OTCF S.A.
Wspólna akcja akcja 4F i Ubrania do Oddania
Od 17 października w salonach 4F w Westfield Arkadia w Warszawie i CH Bonarka City Center w Krakowie klienci mogą kupić ubrania naprawione w sposób widoczny. 4F podkreśla, iż naprawione ubranie jest pełnowartościowym produktem, jest atrakcyjne, a do tego jest unikatowe.
Używane ubrania dostępne w strefach WearFair są zbierane, sortowane, czyszczone, odświeżane i naprawiane przez Ubrania Do Oddania. Odzież została podzielona na kilka kategorii. Będą to: odnowione (RENEWED), odzyskane (REVIVED), naprawione (REPAIRED) lub powstały z innych produktów: używanych i/lub niewykorzystanych (UPCYCLED).
W tym roku odzież z kategorii REPAIRED została poddana widocznej naprawie. Oznacza to, mogą posiadać widoczne łaty lub choćby dosztukowane duże elementy materiału. Polski producent zaznacza, iż wykorzystane do tego surowce również pochodzą z ekologicznego drugiego obiegu. „Chcemy pokazać, iż odpowiedzialne zarządzanie tekstyliami jest nie tylko istotnym elementem cyrkularnej gospodarki, ale także przestrzenią do modowej ekspresji” – argumentuje Zosia Zochniak, CEO i Co-Founderka w Ubrania do Oddania.
W salonach 4F w Westfield Arkadia i CH Bonarka City Center pojawi się łącznie 250 naprawionych sztuk odzieży. Następne czekają już na swoją kolej w magazynach Ubrania do Oddania.
4F zachęca do pozytywnej zmiany
W związku ze swoimi proekologicznymi działaniami w ramach programu Wear_Fair, marka 4F zachęca innych do wsparcia tych idei, jak np. dawanie drugiego życia ubraniom czy wprowadzanie drobnych zmian mających pozytywny wpływ na środowisko. Tym samym zachęca do zostania Changemakerem, czyli osobą mającą wpływ na zmiany. Do grona Changemakerów zaproszono pracowników firmy, partnerów oraz influencerów. Działania cyrkularne wsparły: Ola Kubiak i Zuzanna Krzątała. W swoich mediach społecznościowych zachęcają do wyboru naprawionych ubrań z drugiego obiegu.