Badanie przeprowadzone przez ekskluzywnego sprzedawcę internetowego z odzieżą męską ThreadSpy opierały się na ocenie wartości rynkowej obliczonej na podstawie liczby wyszukiwań w Google oraz danych z mediów społecznościowych. Wyniki mogły zadziwić.
Przeczytaj również: Jak młodzi Polacy zmieniają swoje podejście do zarządzania pieniędzmi? [raport]
Zwycięzcy badania
Badanie ThreadSpy wykazało, iż wartość rynkowa Nike wynosi 30,5 mld funtów, a wynik marki znalazł się na poziomie 9,87. Producent odzieży sportowej posiada 305 mln obserwujących na Instagramie, 4,8 mln śledzących na TikToku. Natomiast średnia wyszukań brandu w zeszłym roku wyniosła ponad 326 mln. Te dane wyłoniły zwycięzcę rankingu.
Na drugim miejscu znalazła się Zara, sieciówka należąca do grupy Inditex. Pomimo większej liczby wyszukiwań (386,5 mln) wartość marki szacuje się „jedynie” na 11,5 mld funtów. Jej liczba obserwujących na Instagramie i TikToku jest znacznie mniejsza niż w przypadku Nike. Odpowiednio prawie 61 milionów i 9,1 miliona. Ogólny wynik marki to 9,75.
Przeczytaj również: Kaszmirowy szalik – luksusowy dodatek do każdej stylizacji
Kolejne pozycje w rankingu
Pozycja numer trzy przypadła luksusowej marce Louisem Vuittonem z grupy LVMH. Wartość marki oszacowano na 26,7 miliarda funtów (powyżej wyniku Zary, mimo iż brand znalazł się niżej w rankingu). Liczba wyszukiwań to 118 milionów. Louis Vuitton ma ponad 54 miliony obserwujących na Instagramie i 11 milionów na TikTok, a końcowy wynik marki to 9,67.
Pomiędzy Adidasem z czwartego miejsca (wartość marki 13,4 miliarda funtów i wynik marki 9,44) a Pradą z dziesiątego (wartość marki 7,3 miliarda funtów i wynik marki 7,92) znalazły się marki, które sprzedają się na przeciwległych krańcach skali cenowej. Numery od piątego do dziewiątego to Gucci , H&M , ASOS, Dior i Burberry. Marką modową o najszybciej rosnącym popycie w 2023 roku uznano Longchamp. Jej wzrost liczby wyszukiwań na całym świecie był 40-proc.
Przeczytaj również: Piękna bestia
Zdjęcie główne: Unsplash