Pensjom pracowników działów obsługi klienta i operacji przyjrzała się firma Grafton Recruitment. Jak podaje agencja rekrutacyjna, oferowane wynagrodzenia różnią się w zależności od lokalizacji, doświadczenia oraz zakresu obowiązków.
Doradca klienta może liczyć na propozycje wynagrodzeń od 5 500 zł brutto w Krakowie do 7 500 zł w Warszawie. Według ekspertów różnica jest pochodną konkurencyjności lokalnych rynków pracy. Kierownicy zespołów doradców otrzymują oferty w przedziale od 7 500 zł w Katowicach do 12 500 zł w stolicy, gdzie zapotrzebowanie na doświadczonych liderów jest największe.
Najwyższe oferowane stawki dotyczą stanowisk zarządczych. Regionalny dyrektor sprzedaży może otrzymać od 18 000 zł w Łodzi do 35 000 zł w Warszawie, natomiast dyrektor departamentu sprzedaży – od 18 000 zł do 40 000 zł. Specjaliści ds. reklamacji, zajmujący się rozwiązywaniem problemów klientów, mogą liczyć na oferty od 6 000 zł do 9 000 zł, a key account managerowie, odpowiadający za strategicznych klientów firmy, od 9 000 zł do 18 000 zł brutto.
Wysokie pensje oferowane są również business development managerom (15 000–20 000 zł), którzy odpowiadają za rozwój nowych rynków oraz sales managerom (14 000–20 000 zł) zarządzającym zespołami sprzedażowymi i realizacją celów biznesowych. Zdaniem Grafton Recruitment zróżnicowanie wynagrodzeń wynika z rosnących oczekiwań pracodawców wobec kandydatów oraz konieczności oferowania atrakcyjnych warunków pracy, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie konkurencja o talenty jest największa.
Liczą się wysokie kwalifikacje
Dodatkowo w ocenie ekspertów zapotrzebowanie na podstawowe stanowiska spada, a firmy koncentrują się na zatrudnianiu specjalistów o wysokich kwalifikacjach, zdolnych do zarządzania relacjami biznesowymi i usprawniania procesów operacyjnych, w tym w obszarze sprzedaży.
Grafton Recruitment przewiduje, iż rosnąca złożoność obsługi oraz coraz wyższe oczekiwania odbiorców sprawiają, iż organizacje poszukują pracowników nie tylko z doświadczeniem operacyjnym, ale również z umiejętnościami analitycznymi i technologicznymi, które pozwalają na dostosowanie działań do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
– Nowoczesne narzędzia wykorzystujące zaawansowane algorytmy umożliwiają przewidywanie zachowań klientów i dostosowywanie usług do ich potrzeb w czasie rzeczywistym. Dzięki zdolnościom analitycznym zespoły mogą skuteczniej identyfikować wąskie gardła w procesach operacyjnych i wdrażać rozwiązania optymalizacyjne, co przekłada się na oszczędności kosztowe i lepszą efektywność. W obszarze obsługi klienta analiza danych wspiera personalizację komunikacji, co znacząco podnosi poziom satysfakcji klientów – podsumowuje Karolina Gaszyna z Grafton Recruitment.
Polecamy też:
- Większość pracowników zarabia mniej niż przeciętne wynagrodzenie. Nowe dane GUS
- Kasjerzy sklepowi mogą pracować w każdą niedzielę. Kluczem jest większe wynagrodzenie
- „Wielka rezygnacja” pracowników. Dobre wynagrodzenie to za mało
- W tym zawodzie pensja zależy od wielu czynników. Ile zarabiają lekarze?