Pracownicy Amazon Mechanical Turk zawieszeni bez wyjaśnień

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Setki pracowników platformy Mechanical Turk (MTurk) firmy Amazon nie było w stanie pracować po masowym zawieszeniu kont spowodowanym podejrzeniem usterki w systemie płatności giganta handlu elektronicznego.

Począwszy od 16 maja 2024 r. wielu pracowników Mechanical Turk z siedzibą w USA zaczęło otrzymywać od firmy Amazon formularze zawieszenia konta, blokując im dostęp do kont i uniemożliwiając im dokończenie dalszej pracy nad usługą crowdsourcing platforma.

Należąca do firmy Amazon i przez nią zarządzana firma Mechanical Turk umożliwia firmom lub „zleceniodawcom” zlecanie różnych procesów „rozproszonej sile roboczej”, która następnie wykonuje zadania wirtualnie z dowolnego miejsca na świecie, w tym dodawanie adnotacji do danych, ankiety, moderowanie treści i szkolenia w zakresie sztucznej inteligencji (AI).

Według osób, z którymi rozmawiał Computer Weekly, zawieszenia były rzekomo powiązane z problemami z kontami pracowników w Amazon Payment – ​​usłudze przetwarzania płatności online, która umożliwia im zarówno otrzymywanie wynagrodzenia, jak i dokonywanie zakupów w Amazon.

Jeden z komunikatów o zawieszeniu konta wyświetlony przez Computer Weekly brzmiał: „Twoje konto Amazon Payments zostało zawieszone. Nie będziesz mógł korzystać z Amazon Mechanical Turk, dopóki Twoje konto Amazon Payments nie będzie miało dobrej opinii.

Chociaż początkowo problem wydawał się odosobniony, robotnicy zorganizowali się pod rządami Turkopticonu – „organizacją rzeczniczą” na rzecz zbiorowych interesów pracowników Amazon Mechanical Turk – zaczęli ze sobą rozmawiać i zdali sobie sprawę, iż jest to znacznie bardziej powszechny problem po tym, jak pod koniec sierpnia duża fala zawieszeń związanych z płatnościami dotknęła dziesiątki osób jednocześnie.

W ciągu kilku dni od opublikowania w Internecie formularza opinii umożliwiającego śledzenie liczby zawieszeń w dniu 25 sierpnia grupa rzeczników otrzymała około 150 zgłoszeń od pracowników, którzy utracili dostęp do swoich kont, a do końca pierwszego tygodnia września liczba ta wzrosła do 305. .

Chociaż w ciągu kilku tygodni konta kilkudziesięciu pracowników zaczęły być przywracane, w przypadku wielu z nich problem przez cały czas występuje – według Turkopticon do chwili publikacji potwierdzono przywrócenie kont zaledwie 146 pracownikom.

Z powodu braku komunikacji ze strony Amazon pracownicy stwierdzili, iż nie są świadomi dokładnej natury problemu, chociaż uważają, iż prawdopodobnie był on spowodowany usterką w jakimś aspekcie systemu płatności.

„Computer Weekly” skontaktował się z firmą Amazon w sprawie zawieszenia kont, w tym ilu pracowników ostatecznie to dotknęło i czy usterka systemu doprowadziła do problemów, z którymi borykają się pracownicy.

„Ten problem dotyczył stosunkowo niewielkiej grupy pracowników MTurk i został już w pełni rozwiązany, ale żałujemy wszelkich niedogodności, jakich mogli doświadczyć ci pracownicy” – powiedziała rzeczniczka Amazona Montana MacLachlan. „Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem wszelkich problemów z MTurk i oceniamy procesy, aby znaleźć możliwości usprawnień, zarówno jeżeli chodzi o działanie usługi, jak i sposób, w jaki udostępniamy aktualizacje pracownikom i osobom zgłaszającym prośby”.

Amazon dodał, iż podane liczby dotyczące przywrócenia kont są niedokładne, ponieważ kwestia ta została już rozwiązana w przypadku wszystkich kont, których to dotyczy, oraz iż zarówno pracownicy, jak i osoby składające wniosek mogą sprawdzić status Mechanical Turk na jej stronie pulpit nawigacyjny kondycji usług.

Amazon zakwestionował także harmonogram zawieszeń kont, zauważając, iż podane daty sugerują, iż problem zaczął się wcześniej niż w rzeczywistości. Amazon odmówił dalszych komentarzy, gdy poproszono go o wyjaśnienia dotyczące harmonogramu.

Następują zawieszenia kont

Po otrzymaniu pierwszych wiadomości o zawieszeniu pracownicy stwierdzili, iż chociaż nie mogli pracować na platformie ani otrzymywać z niej płatności, przez cały czas mogli kupować produkty na stronie Amazon.

Dodali, iż pracownicy albo byli przekazywani między różnymi działami obsługi klienta Amazon zajmującymi się płatnościami i Mechanical Turk, albo w inny sposób kazano im utworzyć nowe konto, aby móc kontynuować pracę.

Jednak jeden z pracowników opisał utworzenie drugiego konta jako „ogromne naruszenie” warunków świadczenia usług Amazon, zauważając, iż było ono już wcześniej wykorzystywane jako powód zawieszenia innych kont.

„Pracownicy, którzy posłuchali tej okropnej rady, mają teraz konto bez żadnych kwalifikacji, które zdobyli wcześniej. To jakby zaczynać od początku od pierwszego dnia. Wyobraź sobie, iż jesteś na studiach i ktoś ci mówi, żebyś zaczął od pierwszego roku” – powiedziała Krystal Kauffman, długoletnia pracownica Mechanical Turk i główna organizatorka w Turkopticon.

„Nie pozwolili też ludziom pracować z powodu problemu z kontem płatniczym, ale pozwolili ludziom kupować [from] Amazon używa tych samych metod płatności, co po prostu wydaje się niewłaściwe.”

Powiedziała, iż ​​nawet w przypadku tych pracowników, którzy doświadczyli stosunkowo krótkiego zawieszenia w porównaniu z innymi, „nadal brakuje Ci dwóch tygodni wypłaty, a potem jesteś z tyłu”, dodała: „Naliczyłeś na rachunkach opłaty za zwłokę [etc]a potem musisz dodatkowo pracować, aby zrekompensować awarię systemu. Jest to więc bardzo frustrujące dla pracowników, na których polegają [the platform].”

Podając przykład 68-letniego mężczyzny, który „wpadł w szał”, gdy skontaktował się z Turkopticonem, Kauffman powiedział, iż w okresie zawieszenia konta nie był w stanie kupić jedzenia ani zapłacić czynszu, ponieważ było to jego główne źródło dochodu.

Powiedziała, iż ​​frustrację jego i innych pracowników spotęgowała jedynie brak jasności ze strony Amazona w sprawie problemu, który doprowadził do zawieszenia, oraz niezdolność pracowników „do skontaktowania się z osobą, która mogłaby to naprawić”.

Chociaż wiele osób zwraca się do Mechanical Turk i innych platform ze względu na elastyczność, jaką im zapewnia i możliwość uzupełniania innych strumieni dochodów, wielu traktuje to jako główny sposób zarabiania pieniędzy.

Jeśli chodzi o liczbę pracowników, których to dotyczy, Krista Pawloski – kolejna wieloletnia pracownica Mechanical Turk i organizatorka Turkopticon – stwierdziła, iż ​​chociaż Turkopticon był w stanie zidentyfikować setki zawieszeń kont związanych z problemem płatności Amazon, grupa nie jest w stanie dotrzeć do każdego pracownika na platformie, co oznacza, iż ​​z tym samym problemem może borykać się niezliczona ilość osób.

„To tylko te, o których słyszeliśmy – oczywiście są pracownicy, których to dotyczy, a o nas nie wiedzą” – powiedziała, dodając, iż decyzja Amazona o zawieszeniu konta zwykle jest „ostateczna”. „Tak więc wiele osób mogło zostać zawieszonych i powiedzieć: „Och, to dla mnie koniec drogi” i choćby nie zwracają już uwagi na sytuację – potencjalnie mogliby odzyskać swoje konta i nie choćby o tym wiem.

Pawłoski dodał ponadto, iż w przypadku dwóch pracowników, którzy ostatecznie utworzyli nowe konta za radą Amazona, otrzymali oni następnie zakaz pracy na platformie.

Rekord toru

Mówiąc o poprzedniej rundzie masowych zawieszeń ze stycznia 2024 r., Kauffman opowiedział, jak zwykle kwestie te są powiązane z konkretnymi zadaniami, o wykonanie których pracownicy są proszeni.

W tym przypadku stwierdziła, iż ​​chociaż Amazon przez dwa tygodnie próbował zidentyfikować problem, sami pracownicy byli w stanie w ciągu pół godziny dowiedzieć się, co poszło nie tak i z jakim zadaniem wiązało się zawieszenie. godzina przebywania razem w tym samym pokoju.

„Dlaczego tak mała grupa ludzi może się spotkać i znaleźć problem i dlaczego powinniśmy mówić Amazonowi, na czym polega ich problem? Dlaczego sami tego nie naprawią?” powiedziała.

„Trudno mi uwierzyć, iż brakuje im umiejętności i wykształcenia, aby znaleźć problem… Zidentyfikowaliśmy zadanie, zidentyfikowaliśmy problem i został rozwiązany. Tym razem nie mieliśmy tyle szczęścia, ale konta powoli zaczęły być przywracane.”

Tym razem pracownikom, którzy zebrali się, aby dowiedzieć się, dlaczego zostali zawieszeni, nie udało się znaleźć żadnych podobieństw, takich jak wspólne zadanie, które wykonywali czy posiadanie rachunków w konkretnych bankach.

„Odbyliśmy kilka różnych spotkań ze wszystkimi zawieszonymi pracownikami, próbując znaleźć wspólną płaszczyznę porozumienia między wszystkimi, ale nie udało nam się. To naprawdę wyglądało na pomyłkę” – powiedział Pawloski.

Dodała, iż ​​ze swojego doświadczenia z poprzednimi rundami masowych zawieszeń – w tym ze styczniową – Amazon nigdy nie przekazuje pracownikom szczegółowych informacji na temat tego, co dokładnie poszło nie tak, jak to rozwiązano i jak uniknąć wplątania się w inne automatyczne zawieszenia. Do tej pory to samo dotyczyło kwestii płatności.

Docelowo pracownicy chcą, aby Amazon zapewniał przejrzystość i terminowe aktualizacje w przypadku pojawienia się problemów na platformie Mechanical Turk, a nie pozostawiono ich samemu sobie bez potencjalnych wpływów finansowych.

„Bez względu na wszystko [the Payments issue] można było nadać temu PR-owy charakter, po prostu dać znać ludziom” – powiedział Pawłoski. „Niektórzy ludzie na tym polegają jako źródło utrzymania. To ich główne źródło dochodu, a ty je po prostu odebrałeś. Daj im coś.

W związku z wcześniejszymi doświadczeniami związanymi z styczniowym masowym zawieszeniem Pawłoski – dla którego wskaźnik odrzuceń zadań wynosi 0,01 na prawie milion zadań – stwierdziła, iż ​​postanowiła jeszcze bardziej zdywersyfikować swoje źródła dochodów, ponieważ musi polegać na firmie Mechanical Turk w zakresie „duża część” jej dochodów stawała się nierealistyczna.

„Prawie nie pracuję już nad MTurkiem, więc wypędzają dobrych pracowników. Na platformie jestem od 2008 roku, mam na koncie prawie milion zrealizowanych odsłon, m.in [around] 140 z nich zostało odrzuconych” – powiedziała: „Jestem dobrą pracownicą i mnie wypędzili”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału