Prawnicy NLRB twierdzą, iż Amazon wziął odwet po strajku pracowników w związku z polityką dotyczącą powrotu do pracy

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


W lutym 2023 r. dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, ​​wysłał e-mail do pracowników firmy, w którym przedstawił nowe wytyczne dotyczące powrotu do pracy. Wcześniej poszczególne zespoły w firmie mogły decydować, gdzie pracownicy mają pracować, ale z e-maila Jassy’ego wynikało, iż od 1 maja 2023 r. większość pracowników Amazon miała pracować w biurze co najmniej trzy dni w tygodniu. (Niektóre role, takie jak sprzedawca i obsługa klienta, zostały wyłączone.)

W odpowiedzi tysiące Pracownicy Amazona podpisali petycje przeciwko nowemu mandatowi i kilka miesięcy później zorganizowali strajk. Pomimo protestów i sprzeciwów, jak twierdzi a Zgłoś przez Wtajemniczonyna spotkaniu na początku sierpnia 2023 r. Jassy potwierdziła zaangażowanie firmy w to, aby pracownicy wracali do biura przez większą część tygodnia.

W skardze NLRB zarzuca się pracownikom Amazona „przesłuchiwanie” pracowników w sprawie strajku przy użyciu wewnętrznego systemu Chime. Po raz pierwszy pracownik został objęty przez Amazon planem poprawy wydajności po wysiłkach organizacyjnych związanych ze strajkiem, a później „zaoferowano mu odprawę w wysokości dziewięciotygodniowego wynagrodzenia, jeżeli pracownik podpisze umowę o odprawę i zwolnienie na całym świecie w zamian za rezygnację”.

Według prawników NLRB wszystko to wynikało z zaangażowania pracownika w organizację, a odwet miał na celu zniechęcenie do „…chronionych, skoordynowanych działań”.

Nazwisko pracownika objętego skargą NLRB zostało zredagowane. Ostatni rok, „The Seattle Times”. profilowane jeden z organizatorów strajku, który – po strajku – wprowadził plan poprawy wyników, który gazeta opisuje jako „znany z tego, iż prawie niemożliwy do uniknięcia”. Zarówno w skardze, jak i w artykule wspomniano szczegółowo, w jaki sposób śledczy przesłuchiwali tę konkretną osobę w związku z rzekomym zachęcaniem innych pracowników do „gniewania się na Amazon”.

Prawnik generalny NLRB domaga się od Amazon kilku różnych form zadośćuczynienia, w tym zwrotu „szkod finansowych oraz wydatków związanych z poszukiwaniem pracy i pracą” poniesionych przez pracownika, listu z przeprosinami oraz „Zawiadomienia dla pracowników”, które należy fizycznie złożyć przesłane do placówek firmy na terenie całego kraju, rozpowszechniane elektronicznie i czytane przez przedstawiciela Amazona podczas nagranej wideokonferencji. Treść „Zawiadomienia dla pracowników” nie została określona.

Amazon odpowiedział dzisiaj na skargę NLRB, a Brad Glasser, rzecznik Amazona, podzielił się następującym oświadczeniem Krawędź:

„Fakty dotyczące tej sytuacji są jasne i nie mają nic wspólnego z tym, czy ten były pracownik sprzeciwił się naszym wytycznym dotyczącym powrotu do biura. Przez prawie rok osiągała stale słabe wyniki i wielokrotnie nie realizowała powierzonych jej projektów. Pomimo szerokiego wsparcia i coachingu była pracownica nie była w stanie poprawić swoich wyników i zdecydowała się opuścić firmę.

Jeżeli Amazon i pracownik nie dojdą do porozumienia, w dniu 4 lutego 2025 r. planowana jest rozprawa z sędzią prawa administracyjnego NLRB (ALJ) w Seattle.



Source link

Idź do oryginalnego materiału