PROaktywni! ProService Finteco po raz trzeci z godłem i nagrodą specjalną „Friendly Workplace”

1 dzień temu

Opinia Marki Pracodawcy

Z wielką satysfakcją przyznajemy firmie ProService Finteco sp. z o.o. godło oraz certyfikat „Friendly Workplace 2024”.

Gratulujemy licznych programów oraz aktywności realizowanych na rzecz pracowników. Jest to dla nas dowód, iż firma potrafi konsekwentnie i skutecznie budować angażujące i proaktywne środowisko pracy. Realizowane inicjatywy, takie jak organizowane pikniki, czy konkursy dla pracowników oraz wspólne świętowanie przeróżnych wydarzeń pokazują, iż serce organizacji tętni życiem. Jest integracja, jest otwartość i pozytywny klimat, a także, co nas szczególnie cieszy, jest kultura doceniania pracowników (firmowe jubileusze pracownicze).

Doceniamy aktywną politykę prorozwojową, mocno ukierunkowaną na promocję pionowych, jak i poziomych awansów wewnętrznych oraz na realizację szerokiego wachlarza szkoleń. Wyrazy uznania za bardzo odpowiedzialne podejście firmy do profilaktyki zdrowotnej pracowników oraz tworzenie proekologicznej przestrzeni biurowej, jak i samego miejsca pracy. Pragniemy również pochwalić prospołeczne zaangażowanie firmy i zespołów w działania na rzecz edukacji zawodowej, zrównoważonego środowiska oraz akcji charytatywnych. Nasze gratulacje!

Co nowego w ProService Finteco

PROGRAMY ROZWOJOWE

Umożliwiamy pracownikom rozwój kariery zarówno w ramach aktualnego obszaru pracy (awanse na wyższe stanowiska, w tym stanowiska menedżerskie), jak również w rekrutacji wewnętrznej poprzez dołączenie do różnych obszarów biznesowych bezpośrednio w ProService Finteco.

Organizujemy szkolenia z obsługi klienta i komunikacji, zarządzania projektami oraz programu Excel na różnym poziomie zaawansowania. Odświeżyliśmy również szkolenie dla osób zaangażowanych w procesy rekrutacyjne i przeprowadziliśmy warsztat „Praktyczny Przewodnik po skutecznej rekrutacji”. Kontynuujemy dotychczasowe szkolenia językowe na platformie eTutor, na której poza angielskim i niemieckim udostępniliśmy, uwzględniając potrzeby naszych pracowników, także język francuski i hiszpański. W planach mamy rozszerzenie obecnej oferty o język włoski. Dbamy o rozwój naszych koleżanek i kolegów z IT, nie tylko poprzez organizację dedykowanych szkoleń, ale również budowanie efektywnej struktury organizacyjnej i wymianę wiedzy w obrębie zespołów, w tym budowanie bazy wiedzy dostępnej dla wszystkich.

Co roku planujemy budżet szkoleniowy, za pomocą którego Pracownicy mogą uczestniczyć w szkoleniach, konferencjach i warsztatach organizowanych zewnętrznie. Prowadzimy szkolenia wewnętrzne z naszych procedur i procesów oraz narzędzi, które stosujemy w codziennej pracy, w tym służących planowaniu czasu pracy, wniosków urlopowych i związanych z innymi nieobecnościami, prowadzeniu rekrutacji czy też obsłudze faktur bądź procesowaniu umów z Klientami.

Od kilku lat dbamy o rozwój naszych menedżerów realizując dedykowane im programy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tworzymy zgodne z aktualnymi potrzebami szkolenia menedżerskie w ramach Akademii Menedżera. Firma KEREL, z którą już po raz trzeci organizujemy to wydarzenie, wzmacnia przekaz dzięki zastosowaniu narzędzia iWAM na wszystkich szczeblach menedżerskich. Akademia Menedżera ma za zadanie rozwijać kompetencje obecnych menedżerów, jak również przygotować do tej roli osoby, które awansowały na stanowisko związane z zarządzaniem zespołem.

Wdrożyliśmy Przewodnik Menedżera, którego celem jest wskazywanie roli i określanie stojących przed nimi zadań, jednocześnie wspierając ich codzienną realizację. Jest on szczególnie ceniony, zwłaszcza przez nowych menedżerów.

Kontynuujemy Program Rekomendacji Pracowników, w którym pracownicy polecają osoby posiadające, ich zdaniem, doświadczenie i kompetencje pozwalające dołączyć do ProService Finteco w ramach oferowanych stanowisk. Osobom polecającym pracownika (w wybranych procesach rekrutacyjnych) oferujemy bonus finansowy.

Mamy świadomość jak istotny jest proces wdrożenia nowego pracownika, dlatego też uaktualniliśmy pakiet szkoleń Welcome Day dbając o to, aby pracownicy czuli się zaopiekowani i odpowiednio poinformowani o kluczowych narzędziach, osobach kontaktowych itp. Dodatkowo dla wszystkich przygotowywany jest Welcome Pack z przyborami, które mogą przydać się w realizacji codziennych obowiązków. W czerwcu ubiegłego roku, wraz z przedstawicielami wszystkich obszarów biznesowych zorganizowaliśmy warsztaty, w ramach których zwiększyliśmy nacisk na wdrożenie nowego pracownika, monitoring i standard procesu tak, aby utrzymać wysoki poziom onboardingu na każdym etapie.

W planach mamy stworzenie również wewnętrznej Akademii Trenera, Program mentoringu oraz Program Talentowy.

PROGRAMY DLA PRACOWNIKÓW

W ProService Finteco przykładamy dużą wagę do tego, aby nasze wartości PRO – Pasja, Rozwój, Orientacja na Klienta – były nieodłącznymi elementami codziennej pracy.

Co roku, począwszy od 2022, organizujemy ogólnofirmowy piknik rekreacyjno-integracyjny z wieloma atrakcjami muzyczno-sportowymi i wellbeingowymi oraz nagrodami. Świętujemy wspólnie jubileusze pracy naszych pracowników oraz celebrujemy osiągnięte sukcesy. Jest to doskonała okazja, żeby spotkać się z całym zespołem – blisko 500 osobami z ok. 800 osobowego zespołu ProService Finteco – w jednym miejscu. W zeszłym roku, w związku z naszą okrągłą 30-stą rocznicą działalności, zostały zorganizowane konkursy sportowe charakterystyczne dla poszczególnych kontynentów, zgodnie z myślą tematu przewodniego „Dookoła świata przez 30 lat z ProService Finteco”. Było to wyjątkowo kolorowe wydarzenie, ponieważ dress code na ten dzień brzmiał „monocolor” z wykluczeniem czarnego, brązowego i białego.

Każdy z naszych zespołów dysponuje rocznym budżetem integracyjnym, który w 2024 roku zwiększyliśmy blisko dwukrotnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu menedżerowie indywidualnie planują spotkania integracyjne. Dość często zdarza się, iż zespoły z różnych obszarów biznesowych wspólnie organizują integrację, co wzmacnia współpracę i buduje relacje w szerszym zakresie. W 2023 roku wprowadziliśmy słodkie paczki bożonarodzeniowe dla wszystkich pracownika i współpracownika. Hasło „Dużo słodkości i firmowej radości” cieszy się ogromnym zainteresowaniem i odbieramy bardzo pozytywne informacje w tym aspekcie.

W ProService Finteco skupiamy się również na naszych PRO-rodzinnych inicjatywach i PRO-wspieraniu rodziców.

Jedną z przykładowych inicjatyw, którą organizujemy już od 6 lat, jest świąteczne dekorowanie pierniczków. W okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia na początku grudnia zapraszamy naszych pracowników wraz z dziećmi na wspólne dekorowanie pierników, które specjalnie dla nas przygotowuje lubelska mini manufaktura. Każdego roku te rodzinne spotkania w naszym biurze bardzo nas cieszą się i pozwalają czuć satysfakcję z tego, iż tworzymy tak wyjątkowe chwile dla naszych pracowników i ich rodzin.

Warto również dodać, iż przygotowane pierniki są przekazywane na nasz coroczny Kiermasz Świąteczny, podczas którego zbieramy środki na szczytny cel. Dwa lata temu cała zebrana kwota z licytacji rękodzieł i domowych przetworów przygotowanych przez naszych pracowników była przekazana na pomoc w leczeniu skomplikowanej choroby nowotworowej córki naszego kolegi. W wielu wypadkach licytacja, która miała miejsce na Teams (w końcu część osób pracuje zdalnie przez większość swojego czasu), toczyła się często do ostatniej sekundy trwania kiermaszu. Cóż to były za emocje…. W zeszłym roku dołączyliśmy do akcji i wsparliśmy jedną z rodzin w ramach „Szlachetnej paczki”. Jak co roku nasi Pracownicy stanęli na wysokości zadania i wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem.

W tym samym czasie organizujemy również konkurs na kartkę świąteczną, do którego zapraszamy wszystkie dzieci pracowników naszej PROdrużyny. Konkurs rozstrzyga komisja złożona z przedstawicieli pracowników, a zwycięska praca staje się naszą oficjalną świąteczną kartką firmową, którą w formie mailowej lub drukowanej, w wersji polskiej i anglojęzycznej, wysyłamy do naszych klientów. W ubiegłym roku otrzymaliśmy ponad 69 prac i każda była wyjątkowa, a wszystkie dzieci otrzymały od nas nagrody i podziękowania za udział w konkursie.

Wiemy jak ważne są spotkania, rozmowy i wspólna integracja, dlatego organizujemy spotkania świąteczne wraz z poczęstunkiem i życzeniami od naszego Zarządu oraz przedstawiciela Rady Nadzorczej. Pamiętając, iż część z naszych pracowników pracuje zdalnie i nie zawsze ma możliwość dotrzeć do biura, organizujemy życzenia stacjonarne w dwóch naszych warszawskich lokalizacjach, a także łączymy się na Teams.

Pamiętamy również o życzeniach i poczęstunku w okresie świąt Wielkiej Nocy.

W ubiegłym roku w okresie wakacyjnym odbyła się już także druga edycja konkursu „Kartka z wakacji”. Pracownicy przesyłali wakacyjne zdjęcia z różnych zakątków Polski i świata, po czym każdy członek zespołu ProService Finteco mógł oddać swój głosy na najładniejsze jego zdaniem zdjęcie. Trzy pierwsze prace z największą liczbą głosów otrzymały karty upominkowe do wykorzystania w dedykowanym sklepie. Konkurs cieszył się dużym powodzeniem, o czym świadczyła ilość zgłoszonych prac oraz oddanych głosów. Liczymy, iż i w tym roku nasi pracownicy wykażą się nie mniejszym zaangażowaniem.

Świętujemy Dzień Kobiet i Dzień Chłopaka przekazując pracownikom firmowe upominki. W zeszłym roku z okazji Dnia Kobiet dodatkowo zorganizowaliśmy dla całej firmy warsztaty FaceYoga. W trakcie spotkania poznaliśmy podstawowe ćwiczenia: Lift it up – Wake it up – Relax it up, pomagające poprawić elastyczność skóry, przywrócić promienny wygląd twarzy i rozluźnić napięte mięśnie. Na zakończenie uczestnicy otrzymali e-book z ćwiczeniami i automasażami do samodzielnego stosowania.

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

Już od kilku lat organizujemy inicjatywę Dni Zdrowia ProService Finteco, której celem jest zwiększenie świadomości pracowników na temat ich własnego zdrowia oraz motywowanie ich do podejmowania prozdrowotnych działań. Szczególnie jest to ważne w okresie jesienno-zimowym, kiedy występuje większe ryzyko zachorowań, ale nie tylko. Organizując działania w ramach Dni Zdrowia rok do roku dbamy o to, aby każdego dnia zdobyta wiedza i doświadczenia mogły być wykorzystywane w praktyce.

W ramach Dni Zdrowia 2024 mieliśmy okazję zadbać o dobrostan psychiczno-fizyczny naszych pracowników, organizując webinary o tematyce „Budowanie odporności psychicznej”, „Emocje rozumiem i akceptuję”, a także „Office Yoga”. Zorganizowaliśmy możliwość przystąpienia do udziału w szczepieniach na grypę, pomiaru składu ciała pracowników oraz masaży w siedzibach naszej firmy. Przez cały październik w naszych kuchniach nie zabrakło również bogatej oferty herbatek owocowych, ziołowych i zimowych wspomagających zdrowie, odporność i dobre samopoczucie naszych pracowników.

Dni Zdrowia cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony pracowników, dlatego jesteśmy właśnie w trakcie dopracowywania szczegółów kolejnej edycji.

POZOSTAŁE INFORMACJE

W obliczu wzrostu emisji CO2, galopującego zanieczyszczenia wód, gleb i powietrza propagowanie zachowań mających na celu świadome wybory konsumenckie nabiera jeszcze większego znaczenia. Jako ProService Finteco chcemy budować ekologiczne środowisko pracy, dlatego w ubiegłym roku zorganizowaliśmy dwa warsztaty online: „Plastik i mikroplastik” oraz „Eko Żywność”. Podczas warsztatów pozyskaliśmy cenną wiedzę na temat eko żywności i plastiku poprzez interaktywne testy i quizy, które były źródłem odpowiedzi na większość nurtujących nas pytań. Warsztaty były organizowane w formie online w 4 różnych terminach, aby każdy z pracowników mógł wziąć w nich udział.

Promujemy naszą firmę na targach pracy. Od 2023 roku bierzemy udział w Festiwalu Pracy Jobicon, gdzie mamy możliwość przeprowadzenia wielu interesujących rozmów z kandydatami. W planach mamy także zorganizowanie warsztatów ze studentami w ramach współpracy z Warszawskimi Uczelniami w celu ukazania perspektyw zawodowych pokoleniom wkraczających dopiero na rynek pracy. Odświeżyliśmy naszą firmową stronę Kariera, nasz profil pojawił się na stronie pracodawców pracuj.pl, w serwisie 50+ oraz NoFluff Jobs, z którymi dodatkowo nawiązaliśmy współpracę. W czasopiśmie HR Business Partner dzieliliśmy się naszymi doświadczeniami, metodologią i założeniami Akademii Menedżera, którą dodatkowo omawialiśmy w ramach cyklu wymiany wiedzy w PSZK dla członków Stowarzyszenia.

Od czerwca 2015 roku prowadzimy badania zaangażowania pracowników. Jest to anonimowa ankieta, w której pracownicy oceniają inicjatywy ogólnofirmowe. Frekwencja w ostatnim badaniu wyniosła blisko 90%, odnotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost NPS. Wzrost frekwencji i NPS świadczy o tym, iż nasi pracownicy dostrzegają pozytywne zmiany, a to dodatkowo motywuje do jeszcze większego zaangażowania i aktywności.

Aby usprawnić komunikację wprowadziliśmy kwartalniki, w których przekazujemy informacje podsumowujące inicjatywy i sukcesy osiągane przez pracowników, działania i wydarzenia zrealizowane oraz zaplanowane na kolejne miesiące. Na bieżąco informujemy o zmianach, które mają miejsce, a także o sukcesach, które osiągamy dzięki wspólnemu zaangażowaniu i wytężonej pracy.

Zmodyfikowaliśmy ofertę benefitów zwiększając, m.in. kwotę dofinansowania w ramach ZFŚS czy do okularów korekcyjnych oraz kwoty doładowań kart Edenred w okresie wielkanocnym i bożonarodzeniowym. Przy okazji wprowadzając możliwość wyboru rodzaju karty (on-line lub tradycyjna).

Doceniamy naszych długoletnich pracowników przekazując nagrody pieniężne i wspólnie celebrując jubileusze. Podczas corocznego pikniku integracyjnego pracownicy odbierają nagrody wraz z dyplomami od Prezes Zarządu.

W 2023 roku wprowadziliśmy regulamin pracy zdalnej doprecyzowujący procentowy udział czasu pracy zdalnej i wprowadziliśmy ryczałt za pracę zdalną. Zaktualizowaliśmy instrukcje, procedury i regulaminy HR, które są dostępne na Teams na kanale Ogólnym. Zautomatyzowaliśmy razem z biznesem proces przekazywania potwierdzeń PPE w formie elektronicznej. Na bieżąco monitorujemy i aktywnie analizujemy zmieniający się rynek pracy i otoczenie rynkowe reagując, stosownie do naszych możliwości, na zmiany wynagrodzeń. Wprowadziliśmy dyżury w HR, dzięki czemu mamy czas na spotkania osobiste z pracownikami jak i kontakt mailowy, telefoniczny i Teamsowy z osobami, które pracują zdalnie.

ZAANGAŻOWANIE NA RZECZ EDUKACJI

Nawiązaliśmy współpracę z biurami karier z kilku uczelni wyższych na terenie całej Polski (m.in. Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Akademia Leona Koźmińskiego, Polsko- Japońska Akademia Technik Komputerowych, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji) gdzie regularnie promujemy nasz zespół, jako doskonałe środowisko do rozpoczęcia swojej kariery zawodowej. Publikujemy nasze aktualne ogłoszenia na portalach biur karier oraz planujemy organizować cykliczne spotkania ze studentami w formie warsztatów.

ZAANGAŻOWANIE PROSPOŁECZNE

Dzielimy się naszymi pasjami dbając jednocześnie o środowisko. Zgłosiliśmy trzy drużyny do rowerowej gry miejskiej FRRuuu, w której każdy uczestnik oznacza jedno posadzone drzewo. Otrzymaliśmy dużo pozytywnych informacji zwrotnych od uczestników i w tym roku również będziemy brali udział w tym evencie. W tym roku chcemy zaangażować się jeszcze bardziej w działania prospołeczne i z tego tytułu przystąpimy także do nocnego biegu firmowego wspierając podopiecznych Fundacji Everest i ich rodziny. Organizujemy corocznie kiermasz świąteczny i wsparcie dla osób, które potrzebują pomocy (w 2022 roku wsparliśmy naszego kolegę w walce o powrót do zdrowia po udarze, w 2023 córkę kolegi, która walczy z nowotworem, a w 2024 roku jedną z rodzin w ramach akcji „Szlachetna paczka” ). Nasz PROzespół jednoczy swoje moce i już niejednokrotnie pokazał, iż potrafimy pomagać i wspólnie możemy więcej.

Zapraszamy na stronę www
https://psfinteco.com/pl/

.

Idź do oryginalnego materiału