Przychody ze sprzedaży Answear.com wzrosły o 16,7 proc. [sprawdź szacunkowe dane]

fashionbiznes.pl 1 rok temu

W trzecim kwartale bieżącego roku przychody ze sprzedaży polskiego marketplace’u (według MSSF) wzrosły rok do roku o 16,7 proc. Oznacza to, iż Answear wypracował w omawianym okresie kwotę wynoszącą 272,6 mln zł.

Przeczytaj również: Konfrontacja z inflacją i niskim wzrostem

Answear.com – wstępne dane finansowe za trzeci kwartał 2023

Przychody ze sprzedaży (trzeci kwartał) 272,6 mln zł (+16,7 proc.)

Przychody ze sprzedaży (po dziewięciu miesiącach): 827 mln zł (+36,1 proc.)

Za nami wymagający trzeci kwartał, w którym dostrzegliśmy pierwsze objawy spowolnienia w branży i słabnącego popytu konsumenckiego. Oprócz tego nie pomogło nam przedłużające się lato i wysokie temperatury we wrześniu w Polsce oraz w pozostałych krajach, w których prowadzimy działalność. W efekcie dynamiki wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku nie są tak imponujące jak w poprzednich okresach. Niemniej udaje nam się wciąż utrzymywać wzrosty na dwucyfrowym poziomie – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Przeczytaj również: AI wesprze inwestorów giełdowych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych

Answear.com – odniesienie wyników do sytuacji rynkowej

Za pośrednictwem opublikowanego komunikatu spółka poinformowała, iż trudne warunki makroekonomiczne notowane we wskaźnikach sprzedaży detalicznej spowodowały, iż otoczenie rynkowe dla branży fashion stało się bardzo wymagające. Spowolnienie i słabnący popyt konsumencki, którego pierwsze oznaki spółki zaobserwowała już w ostatnich tygodniach czerwca, widoczne były w całym trzecim kwartale bieżącego roku.

Warto jednak podkreślić, iż w „pierwszej połowie 2023 roku Answear zrealizował sprzedaż powyżej zakładanych planów”. Efektem tego było „wejście w okres letnich wyprzedaży z dobrze odsprzedaną kolekcją SS23”. W konsekwencji oznaczało to, iż start sezonu z niskim poziomem zapasów. „Mniejsza presja na wyprzedaż poniżej zakładanej marży spowodowała, iż spółka nie angażowała się w udział w agresywnej wojnie cenowej mającej miejsce w tym okresie, ze względu na działanie konkurencji”, napisano w komunikacie prasowym.

Ponadto władze Answear wskazały, iż marka PRM poszerzająca jej ofertę o segment luxury streetwear_fashion realizowała zakładane budżety. Z wyłączeniem września, w którym niższy popyt kształtowany był przez warunki pogodowe. – Warto odnotować również bardziej wymagającą bazę trzeciego kwartału 2022 roku. Ona także wpłynęła na niższe dynamiki wzrostu w trzecim kwartale 2023 roku – powiedział wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Przeczytaj również: Luksusowe jeansy. W te marki warto inwestować

Answear.com – pozostałe newsy

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zamierza przeprowadzić emisję nie więcej niż 1 mln akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Zgodnie z treścią ogłoszonych dziś projektów uchwał, po uzyskaniu akceptacji walnego zgromadzenia, akcje zostaną zaoferowane w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu. Cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu.

Ponadto w ramach proponowanych projektów uchwał na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu spółka zamierza przyjąć nowy program motywacyjny dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników Answear.com. Będzie on realizowany poprzez emisję nowych akcji w ramach upoważnienia zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego. W związku z jego realizacją spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160 tys. nowych akcji po dniu 1 lipca 2025 r., przy czym ich liczba, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r.

Przeczytaj również: Najmodniejsza sukienka na jesień 2023 wybrana

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału