Raportowanie biznesowe

7 miesięcy temu

Raportowanie biznesowe należy do podstawowych elementów controllingu w niemal każdym przedsiębiorstwie. w tej chwili procesy z tym związane można w niemałym stopniu zautomatyzować, co jest szczególnie przydatne dla większych firm. Z raportów biznesowych mogą efektywnie korzystać analitycy na różnym poziomie zaawansowania, a do ich tworzenia i wizualizacji warto zastosować odpowiednio zaprojektowane oprogramowanie.

Spis treści:
Dlaczego warto?
Szybki wgląd w dane
Wysoka funkcjonalność
Ułatwiony dostęp
Jak przeprowadzić?
Sprawna wizualizacja i prezentacja
Intuicyjna obsługa
Kompleksowe zastosowanie

Dlaczego warto wdrożyć raportowanie biznesowe w firmie?

Raportowanie biznesowe może dotyczyć wielu różnych obszarów funkcjonowania firmy, włącznie z procesami sprzedażowymi czy pracą menedżerów. Narzędziem ułatwiającym jego wdrażanie jest autorski system EURECA stworzony przez naszą firmę Controlling Systems, która specjalizuje się w kompleksowym controllingu – od koncepcji, przez narzędzia IT po doradztwo organizacyjne. Oprogramowanie to redukuje czas i zasoby, które są niezbędne do analizy dużej ilości danych. Za jego pomocą możesz też poprawić spójność raportów oraz ujednolicić informacje przekazywane menedżerom, analitykom czy finansistom. Nasz system daje pełen wgląd w procesy biznesowe, a zarazem standaryzuje komunikację między działami pracowniczymi oraz gromadzi niezbędne dane w jednym i ogólnodostępnym panelu.

Szybki wgląd w dane

Nasze narzędzie nie tylko automatyzuje proces raportowania, ale też zapewnia intuicyjny wgląd w poszczególne informacje. Dane prezentowane są zgodnie ze ścisłymi zasadami, co podnosi ich czytelność dla konkretnych grup odbiorców. Jednym z takich rozwiązań jest zastosowanie koncepcji One Page Only, która ogranicza prezentację kluczowych informacji do pojedynczej strony. System wykorzystywany w tym celu powinien gwarantować szybki i swobodny dostęp do danych dla poszczególnych działów przedsiębiorstwa, a zarazem zapewniać bardzo czytelną wizualizację. Pod tym względem bardzo korzystnie wypada właśnie nasze specjalistyczne oprogramowanie EURECA.

Wysoka funkcjonalność

Do praktycznych funkcji naszego narzędzia należy raportowanie XL ENT, za pomocą którego użytkownicy mogą korzystać z licznych usprawnień podczas pracy z arkuszami Excel. Przydatnym rozwiązaniem jest przykładowo możliwość zarządzania parametrami, pozwalająca na prezentację jedynie kluczowych danych bez konieczności pobierania do pliku wszystkich informacji. Warto też zwrócić uwagę na dodatkowe typy wykresów, ukierunkowane na analizę odchyleń czy waterfall. Oprogramowanie EURECA zachowuje zgodność z ogólnoświatowymi standardami pod kątem wizualizacji, a także wymienioną wyżej koncepcją One Page Only. Bogaty zakres funkcji systemu sprawia, iż raporty typu XL ENT są wyjątkowo użytecznym rozwiązaniem przy prezentacji danych.

Ułatwiony dostęp

Dane wykorzystywane do tworzenia raportów powinny być wiarygodne i spójne, a zarazem łatwo dostępne. Prawidłowość i aktualność informacji mają najważniejsze znaczenie pod kątem ich poprawnej interpretacji i prezentacji z poziomu stosowanych narzędzi business intelligence. Aby przyspieszyć działania w tym obszarze oraz osiągnąć najlepsze efekty raportowania, warto wykorzystać hurtownię danych dostępną w naszym oprogramowaniu EURECA. Rozwiązanie to poprawia bezpieczeństwo informacji, a zarazem automatyzuje odświeżanie w Excelu. W rezultacie można zminimalizować wiele problemów powiązanych z tworzeniem raportów biznesowych, ponieważ cały proces ogranicza się do adekwatnej analizy i wizualizacji danych oraz nie wymaga ich wieloetapowej oceny pod kątem wiarygodności.

Jak przeprowadzić raportowanie biznesowe?

Raportowanie biznesowe możesz bardzo skutecznie zrealizować z poziomu naszego narzędzia w konfiguracji EURECA Pulpity, będącego rozwiązaniem klasy business intelligence. Oprogramowanie efektywnie korzysta z nowoczesnych technologii do wizualizacji informacji. System jest idealnie przystosowany do potrzeb zarówno menedżerów zarządzających danymi pozyskanymi z wielu źródeł, jak i analityków odpowiedzialnych za szczegółowe oceny różnych działań i procesów. Istotną zaletą naszej propozycji jest gwarancja wsparcia w polskim języku, a także możliwość skorzystania z kompleksowego e-learningu w zakresie obsługi aplikacji.

Sprawna wizualizacja i prezentacja

System w wersji EURECA Pulpity umożliwia sprawne oraz szybkie wdrażanie działań analitycznych, a także daje bezpośredni dostęp do najważniejszych danych. Informacje mogą być prezentowane jako bardzo czytelne dashboardy, przybierając formę tabeli, wskaźników czy diagramów. W dane można się zagłębić poprzez wyświetlanie szczegółów czy drill-down, a także publikować komentarze i opisy na pulpicie. Sporym ułatwieniem przy prezentacji danych jest opcja zastosowania standardowych obiektów, takich jak kafelki czy mapy. System proponowany przez naszych ekspertów efektywnie łączy w sobie podstawowe i zaawansowane elementy business intelligence, dzięki czemu umożliwia tworzenie wizualizacji interaktywnych. Do prezentacji informacji na pulpitach można wykorzystać jako źródło nie tylko hurtownię danych, ale też inne źródła danych – włącznie z bazami danych, arkuszami Excel czy plikami w formacie CSV.

Intuicyjna obsługa

Dużą zaletą naszej aplikacji jest pełne wsparcie dla koncepcji One Page Reporting, w ramach której obsługa informacji związanych z wybranym kontekstem pozostaje wyjątkowo intuicyjna. Dane dotyczące analizy mogą być dzięki temu spójnie zestawiane na jednej stronie, włącznie z parametrami dotyczącymi systemów informatycznych firmy pod kątem sprzedaży, kosztów czy kadr. Oprogramowanie EURECA obsługuje ponadto informacje bezpośrednio wprowadzane do narzędzia dzięki formularzy internetowych, co dotyczy chociażby szans sprzedaży czy ocen i kompetencji pracowniczych. Niemałą zaletą systemu pozostaje uwzględnienie informacji przetwarzanych w hurtowniach danych czy dotyczących budżetu. Rozbudowane funkcje sprawiają, iż tak zaprojektowany pulpit jest bardzo pomocny w prezentacji kluczowych wartości – np. wyników sprzedaży, marż, kosztów czy budżetowania. Nasz system zapewnia też wsparcie członkom zespołu w obszarze oceny szans sprzedaży, realizacji działań, braków produkcyjnych czy rekrutacji.

Kompleksowe zastosowanie

Controllerzy i analitycy zyskują dostęp do systemu EURECA Pulpity w formie desktopowej aplikacji, która może być jednostanowiskowa lub udzielana w ramach licencji obejmującej pełną funkcjonalność oprogramowania. Rozwiązaniem optymalnym dla menedżerów jest z kolei wariant obsługiwany z poziomu przeglądarki internetowej. Praca z pulpitami pozwala na intuicyjne filtrowanie wszystkich lub wybranych danych na stronie, np. z uwzględnieniem kanału sprzedaży czy regionu. Wykresy pozwalają też na bezpośrednie analizy informacji zawartych w konkretnej kostce hurtowni danych lub poza jej obszarem, a zarazem ułatwiają prezentację szczegółów związanych z określoną analizą i dostępnych w pozostałych kostkach. Zachęcamy do zapoznania się z funkcjami naszych zaawansowanych systemów informatycznych pod kątem raportowania, a także zapraszamy do kontaktu z ekspertami Controlling Systems.

Idź do oryginalnego materiału