„Razem w Lidlu” – społecznie zaangażowana kampania employer brandingowa sieci

9 miesięcy temu

Właśnie ruszyła kampania wizerunkowa Lidl Polska, dotykająca ważnych społecznie spraw. Sieć porusza w niej tematy rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, społecznej odpowiedzialności biznesu i sprawiedliwego procesu rekrutacji. Kampania, w której udział wzięli pracownicy i pracowniczki Lidl Polska poprzedzona została kampanią teaserową.

„Razem w Lidlu” to zaangażowana społecznie kampania employer brandingowa Lidl Polska, która wystartowała 1 lutego br. Wtedy odbyła się jej faza teaserowa, podczas której w całej Polsce pojawiły się reklamy outdoroowe oraz on-linowe z krótkimi, dającymi do myślenia pytaniami. Czy zdjęcie w CV jest w ważne?; Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? – to przykłady treści, jakie znalazły się na teaserach kampanii.

8 lutego br. ruszyła część główna „Razem w Lidlu”. Firma odpowiada w niej na wcześniejsze pytania, jednocześnie informując, w jaki sposób Lidl Polska jako pracodawca odnosi się do rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, sprawiedliwego procesu rekrutacji czy atmosfery w pracy. W materiałach pojawili się pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika. Odpowiadają oni o tym, jak ważni dla firmy są ludzie, ich kompetencje oraz potencjał.–

Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, iż tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla wszystkich, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Do kampanii zaprosiliśmy naszych pracowników i pracowniczki, bo kto, jak nie oni, wiedzą najlepiej, jak pracuje się w Lidlu. Stawiamy na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w handlu. Mamy szeroki pakiet benefitów, jedne z najwyższych wynagrodzeń w branży i cieszymy się, iż mamy wewnątrz firmy zgrane zespoły oraz pozytywne relacjemówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.

Pięć filarów kampanii

Rodzicielstwo to jeden z pięciu tematów przewodnich „Razem w Lidlu”, ponieważ w Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30 a 50 rokiem życia i wielu z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. W 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci, którym Lidl przekazał Wyprawki dla Maluszka, zasilając karty Lidl kwotą 150 zł brutto. Z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1600 rodziców. Aby ułatwić im powrót do pracy, Lidl stworzył Program wsparcia rodzicielstwa. Sieć zaopatrza także dzieci pracowniczek i pracowników w szkolne wyprawki i wręcza im świąteczne paczki, których w ubiegłym roku było ponad 19 tys.

Oprócz tego, Lidl oferuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych dla pracowników i członków ich rodzin. Wśród nich są m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport i MedicoverSport, a także Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego można skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej, prawniczej oraz doradztwa finansowego.

Kolejnym motywem kampanii są Generacje – z badań wynika[1], iż do 2025 roku pokolenie „Z” będzie stanowiło 27 proc. pracowników na świecie, dlatego tak ważna będzie międzypokoleniowa integracja w środowisku pracy. Lidl Polska dużą wagę przykłada do tworzenia przyjaznego miejsca pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, czuje się mile widziany. Sieć podejmuje w tym zakresie różne inicjatywy, jak nagradzanie firm wspierających równość płac w konkursie Lidl Fair Pay czy prowadzenie rozmów o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla. Sieć jest też sygnatariuszem Karty Różnorodności.

Wynagrodzenia to następny temat, poruszany w trakcie kampanii „Razem w Lidlu”. Lidl Polska od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami, stawiając na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy, oferując jedne z najwyższych zarobków w handlu. Od stycznia tego roku pracownicy sklepów zarabiają od 4 550 zł brutto do 5 550 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy, a po dwóch latach kolejne podwyżki.

W przypadku pensji załogi magazynów Lidl Polska, po podwyżkach wyniesie ona od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto na początku zatrudnienia. Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto do 7 600 zł brutto na start. Co więcej, w Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.

Kampania porusza również temat procesu rekrutacji i wyglądu, podkreślając otwartość Lidl Polska w obszarze różnorodności i pokazując, iż firma stawia na kompetencje i chęć do pracy.

Kampania „Razem w Lidlu” porusza również temat ważnej i potrzebnej społecznej odpowiedzialności biznesu. Lidl Polska skrupulatnie realizuje swoją strategię CSR na lata 2020-2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania się w dialog swoich interesariuszy. Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”. Najlepszym dowodem na to, iż Lidl jest w tym skuteczny, jest staż pracowników – ponad 65 proc. z nich pracuje w firmie 3 lata lub dłużej.

Kampania „Razem w Lidlu” potrwa do końca lutego 2024 r. Akcja jest wspierana przez różne działania wizerunkowe, które zostały zaplanowane w formie reklam outdoor w miastach, promocji w internecie, social media, radio oraz prasie on-line. W przygotowaniu kampanii Lidl Polska wspierała agencja Lucky You.

[1] „The Future of Time” – badanie Adobe Document Cloud, 2021 r.
Idź do oryginalnego materiału