Fintech ogłosił start nowej siedziby w Canary Wharf, pięcioletni program inwestycyjny o wartości 13 mld dol. i plan wejścia na 30 nowych rynków do 2030 r. Spółka podaje, iż ma 65 mln klientów na świecie i chce przekroczyć 100 mln do połowy 2027 r.
Revolut poinformował o otwarciu nowej globalnej siedziby w londyńskiej dzielnicy Canary Wharf. Według komunikatu inwestycja ma znaczenie symboliczne i operacyjne, bo wzmacnia pozycję firmy na macierzystym rynku i wyznacza kierunek dalszego rozwoju. Spółka deklaruje, iż obsługuje 65 mln klientów na świecie, z czego 12 mln w Wielkiej Brytanii i 5 mln w Polsce. Celem jest przekroczenie 100 mln użytkowników do połowy 2027 r., a do końca dekady wejście na 30 nowych rynków.
Plan rozwoju ma być wsparty pięcioletnim programem inwestycyjnym o wartości 13 mld dol. Revolut zapowiada, iż przełoży się to na 10 tys. nowych miejsc pracy globalnie, w tym ponad tysiąc etatów w samej Wielkiej Brytanii. Z puli inwestycji 4 mld dol. ma trafić do UK, 1,2 mld dol. do Francji, a 0,5 mld dol. na rozwój biznesu w USA. Firma wskazuje także na dalsze wsparcie innych państw europejskich oraz przygotowania do wejścia na rynki w Ameryce Łacińskiej, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie.
Spółka przedstawia cztery filary strategii.
Pierwszy to ekspansja międzynarodowa. W Ameryce Łacińskiej planowane jest uruchomienie banku w Meksyku na początku 2026 r., realizowane są prace nad wejściem do Kolumbii i Argentyny, a w 2025 r. mają zostać złożone kolejne wnioski licencyjne. W regionie Azji i Pacyfiku po uzyskaniu licencji w Indiach w kwietniu 2025 r. realizowane są przygotowania do udostępnienia usług. Revolut uruchomił też hub technologiczny na Filipinach oraz stara się o licencje w Australii i Nowej Zelandii. W Afryce firma zaczyna od RPA, a na Bliskim Wschodzie informuje o wstępnej zgodzie na licencję usług płatniczych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i planach rozszerzenia działalności w krajach Zatoki Perskiej. W Europie fintech ogłosił paryską siedzibę dla Europy Zachodniej i zamiar ubiegania się o licencję bankową we Francji, a na 2025 r. zapowiada start lokalnych oddziałów banku w Belgii i Portugalii. Według komunikatu ma już dziewięć oddziałów banku w Europie.
Drugi filar to innowacje produktowe. Wład Jacenko, współzałożyciel i CTO, oraz Tara Massoudi, zarządzająca ofertą premium, przedstawili rozwój usług z naciskiem na wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz wprowadzenie rozwiązań z obszaru bankowości prywatnej. Firma podaje, iż jej klienci dokonują ponad miliarda transakcji miesięcznie, a szeroka oferta ma wspierać dalszy wzrost bazy użytkowników.
Trzeci filar dotyczy segmentu firm. Revolut Business – jak podano – przekroczył niedawno poziom 1 mld dol. rocznych przychodów. Spółka zwraca uwagę na rosnącą skalę usług akceptacji płatności. Według komunikatu na rzecz merchantów procesowanych jest ponad 4 mln transakcji miesięcznie. Firma zapowiada dalszy rozwój narzędzi dla przedsiębiorstw.
Czwarty filar to partnerstwa strategiczne. Podczas inauguracji nowej siedziby zaprezentowano współpracę z przyszłym zespołem Audi F1 Team. Wśród planów znajdują się karty płatnicze we współbrandingu. W komunikacie podkreślono, iż partnerstwa mają wspierać rozpoznawalność marki i ekspansję na nowych rynkach.
Nik Storoński, współzałożyciel i prezes, przypomniał, iż celem Revolut jest budowa pierwszego w pełni globalnego banku i uproszczenie finansów dla klientów. Nowa siedziba w Londynie ma być początkiem kolejnego etapu rozwoju, a nadrzędnym celem pozostaje dotarcie do 100 mln klientów na świecie.
Zapowiadane działania będą w najbliższych latach weryfikowane tempem pozyskiwania licencji na nowych rynkach, rozbudową oferty produktowej i realizacją planów zatrudnienia. Firma deklaruje, iż 13 mld dol. inwestycji ma zapewnić nie tylko ekspansję geograficzną, ale też wzmocnienie działalności na największych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji i Stanach Zjednoczonych.