Rozmowa z innowacją: wnętrza na miarę marzeń.

5 miesięcy temu

W 2024 nikogo nie dziwi potrzeba personalizacji i indywidualizacji produktów czy usług. Mało tego – stają się coraz ważniejsze! Ramaro – polska firma, która projektuje i produkuje nowoczesne meble tapicerowane, uczyniła z tych potrzeb swoje wartości już lata temu – i wciąż zdobywa uznanie klientów z całego świata swoimi unikatowymi projektami, które choć personalizowane, kupuje się równie łatwo, gwałtownie i przyjemnie.

Jednym z waszych głównych haseł jest „Zaprojektuj swoje idealne meble z Ramaro”. Jak udaje Wam się dotrzymywać tej obietnicy bez komplikowania zakupów?

Osiągamy to dzięki naszemu konfiguratorowi online, wprowadzonemu razem z otwarciem nowego sklepu internetowego www.ramaro.pl w 2021 roku. Daje on naszym klientom swobodę w wyborze nie tylko materiałów i kolorów, ale także w kształtowaniu formy i funkcji mebla już na etapie dodawania produktu do koszyka, bez konieczności czekania na obsługę klienta czy przytłaczających formalności. To właśnie to rozwiązanie postrzegamy jako „idealnie dopasowanie mebla” – w zasięgu ręki każdego klienta, na co dzień.

Czy na tle możliwości konfiguracji wyróżnia się mimo wszystko jakiś konkretny mebel lub typ produktu jako wizytówka marki?

Naszym flagowym produktem, który od dawna definiuje charakter Ramaro, są modułowe meble. Możemy śmiało powiedzieć, iż są one naszą specjalnością i dumą. Doskonale odpowiadają one na rosnące zapotrzebowanie klientów na personalizację przestrzeni, oferując ogromną elastyczność w urządzaniu. Wszystkie moduły są ruchome, można więc zestawiać je w dowolnych konfiguracjach nie tylko na etapie produkcji – ale choćby już w domach! To np. kolekcje Paradiso, Vento, Varese, Toscana, Garedo.

Innym kluczowym segmentem naszej oferty są sofy z szerokiej kolekcji Madera – kompaktowe w rozmiarze, ale nieograniczone w funkcjonalności. Zwłaszcza jeżeli chodzi o komfort spania! Jesteśmy jedynymi w Polsce, którzy stosują w nich innowacyjne rozwiązanie i komponenty, które na co dzień używane są w łóżkach. To najwyższej klasy sprężyny kieszeniowe, pianka wysokoelastyczna HR oraz elastyczne listwy sprężynujące. Kolekcje Madera są szczególnie doceniane przez klientów aranżujących mniejsze lub nietypowo ukształtowane przestrzenie.

Mówi się, iż „diabeł tkwi w szczegółach” – jakie są wasze? Czy jest coś, czemu poświęcacie wyjątkową uwagę?

Choć dopracowanie każdego szczegółu i detalu produktów w warsztacie jest dla nas wyznacznikiem standardu Ramaro i nie podlega dyskusji – to przecież tylko jedna strona medalu! Po drugiej jest… człowiek. Dlatego nasza uwaga równie mocno skupia się na obsłudze klienta. Owszem, sklep internetowy może być pierwszym miejscem styku z marką – ale rozumiemy, iż dla wielu zakup mebli to znaczące przedsięwzięcie, wymagające bezpośredniego kontaktu i wsparcia. Stąd nacisk na odpowiednio prowadzone doradztwo telefoniczne i w showroomach Ramaro – i zapewnienie naszym klientom poczucia pełnego komfortu, pewności i bezpieczeństwa od A do Z – od pierwszej rozmowy, do wymarzonego zakupu… i dalej!

Bo przecież dostawa to część doświadczenia klienta, prawda?

Dlatego by mieć pewność, iż każdy mebel dotrze do klienta w nienagannym stanie, zainwestowaliśmy we własny system transportu. Nasza dedykowana ekipa logistyczna nie tylko dostarcza meble, ale również zajmuje się ich rozpakowaniem, ustawieniem w wyznaczonych miejscach i usunięciem opakowań. Dzięki temu cały proces jest dla klienta bezproblemowy, szybki i… czysty. Po wyjściu naszych dostawców meble są gotowe do użytku i cieszenia się chwilą.

Wspomniałaś o showroomach – czy to stacjonarne sklepy meblowe Ramaro?

I tak i nie [śmiech]. Percepcja naszych produktów wykracza poza tradycyjne postrzeganie mebli; traktujemy je jak dzieła sztuki. A sztuka wymaga odpowiedniej oprawy.

Tę filozofię odzwierciedlają nasze eleganckie, zaprojektowane z dbałością o detal showroomy, które służą nie tylko jako punkty sprzedaży, ale jako miejsca spotkań z profesjonalną obsługą, czasem na rozmowę przy kawie i pełne skupienie uwagi na naszych klientach.

Dziękuję za rozmowę.

Wywiad z Katarzyną Tyburską – Marketing Managerem w Ramaro
przeprowadziła Joanna Koralewska

Idź do oryginalnego materiału