Rozwój, pasja, zaangażowanie. Kaufland z kolejną nagrodą „Friendly Workplace”

2 miesięcy temu

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

Tegoroczny certyfikat przyznajemy, w szczególności, za bogaty wachlarz programów stworzonych na rzecz rozwoju wiedzy i kompetencji pracowników Kaufland. Mamy tu na myśli szereg programów zainicjowanych w latach ubiegłych, jak również najnowsze inicjatywy skierowane do kadry nowych menedżerów. Bardzo wartościową inicjatywą jest cykl webinarów edukacyjnych, obejmujący szereg ciekawych zagadnień związanych ze sferą ogólnorozwojową.

Na wysoką ocenę zasługuje również polityka Kaufland dotycząca ochrony zdrowia oraz wspierania dobrostanu psychicznego pracowników. Z dużą satysfakcją obserwujemy działania firmy w tym obszarze. Podobnie oceniamy troskę o sferę work-life balance, w tym oferowane pracownikom możliwości uczestnictwa w imprezach sportowych i integracyjnych.

Na koniec obszar CSR. Bardzo imponuje nam poziom zaangażowania firmy i zespołu w liczne akcje proekologiczne oraz prospołeczne. Po raz kolejny z zadowoleniem dostrzegamy, iż Kaufland to marka odpowiedzialna społecznie i grono ludzi zaangażowanych na rzecz innych. Gratulujemy nagrody!

Redakcja portalu MarkaPracodawcy.pl

Co nowego w Kaufland?

PROGRAMY ROZWOJOWE DLA PRACOWNIKÓW

Od 2023 roku mamy w ofercie dwa nowe programy rozwojowe dla osób obejmujących stanowiska kierownicze na poziomie Dyrektora Działu/Dyrektora Marketu i Dyrektora Pionu/Dyrektora Regionalnego.

Programy rozwojowe “Silne Przywództwo I i II” zawierają 2 obowiązkowe moduły oraz kilka dodatkowych, w których uczestnik może wziąć udział po uprzednim ustaleniu tego z przełożonym. Oba programy podzielone są na etapy polegające na pracy własnej na bazie udostępnionych materiałów, wymianie doświadczeń z trenerem i innymi uczestnikami oraz wdrożeniu poznanej wiedzy w praktyce zawodowej.

Konfiguracja proponowanych modułów szkoleniowych jest uzależniona od historii awansu pracownika, ukończonych wcześniej programów rozwojowych, ale też decyzji przełożonego.

Na zakończenie każdego modułu uczestnik omówi ze swoim przełożonym zaplanowane przez siebie działania obejmujące jego dalszy rozwój i rozwój jego działu.

Akademia Menedżera

Program rozwojowy dla pracowników, którzy po raz pierwszy przejęli odpowiedzialność kierowniczą w Kaufland. Uczestnicy zdobywają podstawowe kwalifikacje dotyczące zarządzania, poznają nasze wartości oraz ważne instrumenty zarządzania. Program trwa 6 miesięcy i jest podzielony na 4 moduły. Przełożony wspiera uczestnika podczas działań rozwojowych w trakcie trwania całego programu.

Podczas programu odpowiemy na następujące pytania:

  • Co składa się na sukces na stanowisku menedżera?
  • Jakie są zasady zarządzania w Kaufland?
  • W jaki sposób możesz nieustannie stawać się lepszym menedżerem?

Mentoring

Wśród wielu narzędzi rozwojowych, z jakich mogą skorzystać nasi pracownicy, na uwagę zasługuje program mentoringowy dający wyjątkowe możliwości rozwoju w ramach indywidualnej współpracy z doświadczonymi koleżankami i kolegami z naszej firmy.

Mentoring to bardzo efektywna metoda nauki opierająca się na partnerskiej relacji między mentorem a mentee. Jej celem jest rozwinięcie potencjału mentee i przygotowanie go do możliwie najlepszego realizowania zadań zawodowych, a także osobistych. Mentor to osoba, które posiada wiedzę, doświadczenie i cieszy się uznaniem – dzięki czemu może wspierać podopiecznego w rozwoju kompetencji merytorycznych i rozwoju osobistym będąc dla niego przewodnikiem, doradcą i konsultantem.

Elitarność mentoringu polega zaś na tym, iż wszystkie te działania rozwojowe są realizowane w wyjątkowej relacji mistrz-uczeń.

Akademia świeżości

Lada obsługowa jest jednym z najważniejszych działów w naszych marketach. Dążymy do tego, aby stała się ona wizytówką naszych sklepów i przyciągała do nas zarówno starych jak i nowych klientów. Aby zrealizować ten cel musimy stale się rozwijać i podnosić nasze kompetencje. W związku z tym powstał wyjątkowy program szkoleniowy dedykowany pracownikom lady obsługowej. Program obejmuje pięć modułów szkoleniowych, podczas których rozwijają oni swoje kompetencje miękkie m. in. takie jak praca zespołowa, radzenie sobie ze stresem, rozmowa z klientem, a także poszerzają swoją wiedzę z zakresu towaroznawstwa (wędliny, sery, mięso). Każdy moduł składa się z trzech etapów: nauka własna online w SSF, szkolenia w markecie i praca praktyczna.

Zwieńczeniem każdego modułu jest indywidualna rozmowa z bezpośrednim przełożonym. Jej celem jest stworzenie okazji do wzajemnego podzielenia się doświadczeniami i udzielenia informacji zwrotnej zarówno na temat szkoleń jak i pracy w ramach danego modułu. Na koniec całego cyklu szkoleń pracownicy otrzymują imienny certyfikat potwierdzający ukończenie Akademii Świeżości.

Program Absolwent

Współczesne organizacje w sposób świadomy zarządzają posiadanymi zasobami, jak również planują nowe zatrudnienia tworząc m.in. programy rozwojowe

Nasza oferta dla absolwentów i studentów uczelni wyższych to Program Absolwent, który daje szansę pozyskania utalentowanych pracowników, chcących rozpocząć karierę zawodową w strukturach firmy Kaufland i zdobyć doświadczenie w międzynarodowym środowisku.

W ramach wdrożenia uczestnicy programu uczą się nie tylko w dziale, w którym zostali zatrudnieni, ale też w innych kluczowych obszarach, a taka szeroka perspektywa jest bardzo dobrym punktem wyjścia do dalszej kariery zawodowej w naszych szeregach.

DEDYKOWANE PROGRAMY DLA PRACOWNIKÓW

ZDROWIE

  • Bezpłatna, prywatna opieka medyczna LUXMED – zdrowie jest najważniejsze, dlatego wszyscy pracownicy mają możliwość korzystania z finansowanej przez pracodawcę prywatnej opieki medycznej, a za dopłatą mogą nią objąć swoich najbliższych.
  • Pakiety odpornościowe – pracownicy otrzymują je przed sezonem największych zachorowań na grypę.
  • Grupowe ubezpieczenie na życie – firma oferuje pracownikom możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie oraz NNW.

ŚWIĘTA

  • Bony na Święta Wielkanocne i Bożego Narodzenia – w okresie świątecznym pracownicy otrzymują wsparcie finansowe w postaci bonu, który mogą zrealizować w naszych marketach.
  • Paczki świąteczne – na początku grudnia nasi pracownicy otrzymują paczki świąteczne, wypełnione atrakcyjnymi produktami. Do prezentu dołączone są życzenia świąteczne od Zarządu.

RODZINA

  • Wyprawki z okazji narodzenia dziecka – każdy nasz pracownik, który zostanie rodzicem, otrzyma wyprawkę dla maluszka, zawierającą produkty naszych marek własnych bevola® i Kuniboo®
  • Konkursy dla pracowników i ich dzieci – zależy nam, aby oprócz codziennych obowiązków pracownicy mieli szansę na zaprezentowanie swoich zainteresowań i pochwalenie się nimi przed kolegami z pracy.

SPORT

  • Karta Multisport – pracownikom dbającym o kondycję fizyczną pracodawca oferuje dofinansowanie do karty MultiSport, która umożliwia dostęp do kilku tysięcy obiektów sportowo-rekreacyjnych na terenie całej Polski.
  • Imprezy biegowe oraz inne wyzwania sportowe – pracownicy mają możliwość zaangażowania się w liczne imprezy sportowe (np. Bieg Kobiet, Bieg Firmowy), których celem jest wspieranie działalności charytatywnej, a jednocześnie stanowią one doskonałą okazję do integracji wśród pracowników.
  • Imprezy integracyjne – organizowane dla pracowników wycieczki lub spotkania towarzyskie są doskonałą okazją do integracji i wzmacniania więzi w zespole.

DODATKOWE ŚWIADCZENIA

Nagrody i paczki jubileuszowe – pracownicy, którzy przepracowali w firmie odpowiednio 10, 25 lub 40 lat, w dowód uznania otrzymują od pracodawcy nagrodę finansową, dyplom oraz paczkę jubileuszową, a ich przełożony organizuje z tej okazji poczęstunek.

Dodatkowa wypłata emerytalna – każdy pracownik przechodzący na emeryturę otrzymuje, w ramach uznania, dodatkowe wynagrodzenie.

Zapomogi bezzwrotne – Pracownicy, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji losowej lub życiowej mogą liczyć na pomoc ze strony firmy.

Program poleceń pracowniczych – pracownik polecający do pracy swoją rodzinę lub znajomych otrzymuje bon.

Webinary:

WEBINARY zrealizowane od 2023 do dziś

  • Zdrowy balans w Tłusty Czwartek
  • Depresja – choroba XXI wieku
  • Dbanie o relacje jako filar stabilności zespołu i budowania zaangażowania
  • Etykieta w biurze
  • Hormony
  • Zarządzanie stresem podczas wystąpień publicznych
  • HPV

Dodatkowe inicjatywy:

  • Masaże biurowe w centrali
  • Badania profilaktyczne – np. badanie markerów onkologicznych, badanie cukru, szczepienia przeciwko grypie
  • Eventy sportowe dla pracowników – Bieg Kobiet, Bieg Firmowy, Firmowy Rajd Rowerowy, bezpłatny przegląd rowerowy
  • Wsparcie psychologiczne specjalistycznej poradni dla potrzebujących pracowników

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

Od ponad 6 lat funkcjonuje u nas stanowisko Eksperta ds. relacji pracowniczych tematy natury osobistej – również te związane ze zdrowiem psychicznym, trafiają w pierwszej kolejności do ekspertów – naturalnie, jeżeli pracownik ma gotowość się nimi podzielić.

Dysponujemy namiarami na placówki pomocowe, które przekazujemy pracownikom, płacimy im również za terapię, jeżeli wyrażą na to zgodę i istnieje taka potrzeba. Aktualnie też jesteśmy w trakcie opracowywania polityki dotyczącej zdrowia psychicznego w miejscu pracy.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Blix Awards 2023

W obszarze promocji sieć kieruje swoją ofertę do wszystkich grup konsumentów tak, aby jak najlepiej odpowiadała ich zróżnicowanym preferencjom. Poza obniżką cen na wybrane produkty czy grupy towarowe Kaufland nagradza również specjalnymi ofertami użytkowników programu lojalnościowego Kaufland Card, który zadebiutował w 2023 r. we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce.

Employer Branding Excellence Awards 2023

Rekrutacyjny wideoklip sieci Kaufland „Kauflandowicz feat. Regiony Wola – Towar na palecie” otrzymał wyróżnienie na tegorocznej gali Employer Branding Excellence Awards 2023! Główną ideą konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych praktyk employerbrandingowych w Polsce. Blisko trzyminutowy teledysk został wyróżniony w kategorii „Film wizerunkowy”. W produkcji udział wzięli pracownicy centrum dystrybucyjnego Kaufland w Woli Krzysztoporskiej, którzy rapując, wyjaśnili, dlaczego wybrali pracę w dziale logistyki.

Gwiazda Jakości Obsługi

W szesnastej edycji programu Polskiego Programu Jakości Obsługi Kaufland otrzymał nagrodę Gwiazda Jakości Obsługi 2023 w kategorii „Zakupy spożywcze”. Wyróżnienie to, które stanowi potwierdzenie najwyższego poziom obsługi klienta i najlepszej jakości oferowanych przez firmę usług, siec otrzymała już po raz dziesiąty.

IAB Mixx Awards

Kaufland wraz z partnerami merytorycznymi — domem mediowym The Media Insight, Finecast oraz agencją kreatywną Ancymony Schulz — został nagrodzony brązową statuetką MIXX Awards w kategorii commerce za kampanię „To co dobre, je po blisku!”. Kampania miała charakter lokalny i bazowała na wyróżniku, jakim jest śląski język. Dzięki zaangażowaniu eksperta – gwaroznawcy Kaufland wraz z agencjami precyzyjnie zlokalizował miasta, w których wciąż używa się lokalnego dialektu. Na tej podstawie stworzono spoty wideo, w których po śląsku promowane były regionalne produkty. Celem IAB MIXX Awards jest wyróżnienie tych kampanii i rozwiązań, w których wykorzystanie kanałów lub narzędzi cyfrowych stanowi najważniejszy czynnik sukcesu.

Złote Spinacze 2023

Kaufland po raz pierwszy został uhonorowany w prestiżowym konkursie Złote Spinacze, organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Sieć otrzymała Srebrny Spinacz za launch programu lojalnościowego Kaufland Card. Wyróżnienie jest efektem pracy Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska, który wspólnie z Pionem Marketingu przy wsparciu agencji 38Content Communication zadbał o wszechstronne przedstawienie nowego programu szerokiemu gronu konsumentów. Podjęte działania komunikacyjne gwałtownie przyniosły wymierne efekty: już dziesięć dni od launchu do programu przystąpiło milion klientów. Nagroda Złotych Spinaczy ma na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce.

Złoty Laur Klienta 2023

Codzienne zaangażowanie Kaufland w dostarczaniu klientom szerokiego wyboru produktów świeżych zostało docenione przez konsumentów. Na podstawie ich opinii sieć otrzymała Złoty Laur Klienta 2023 za najwyższą jakość i świeżość artykułów w trzech kategoriach: owoce i warzywa, produkty z lady oraz pieczywo. Nagroda ta jest dla sieci dużym wyróżnieniem, ponieważ produkty świeże, a także lady obsługowe są wizytówką sklepów Kaufland. Laur Klienta to jeden z najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w Polsce, który w przypadku owoców i warzyw oraz produktów z lady Kaufland zdobył już po raz drugi.

Złoty Listek CSR

Kaufland po raz trzeci otrzymał Złoty Listek CSR, nagrodę tygodnika „Polityka” przyznawaną firmom, dla których działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności wobec społeczeństwa oraz środowiska są kluczowym aspektem strategii biznesu i relacji z interesariuszami. Zgłoszenia przedsiębiorstw oceniane są przez jury, które tworzą redaktorzy tygodnika oraz przedstawiciele firmy doradczej Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Nagrody przyznawane są tym firmom, które opierają swoje działania na najlepszych lokalnych i globalnych praktykach zarządczych oraz stosują najwyższe międzynarodowe standardy etyczne.

Gwiazda Jakości Obsługi 2024

Kaufland już po raz jedenasty otrzymał Gwiazdę Jakości Obsługi – nagrodę przyznawaną firmom, które na tle branży wyróżniają się przyjaznym podejściem do klienta, profesjonalną i solidną obsługą. W trwającym przez cały rok badaniu konsumenckim klienci wyrażają swoją opinię nt. poszczególnych marek. Firmy, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem jakości obsługi lub dużą próbą ilościową, poddawane są ocenie w dodatkowym badaniu ankietowym. Prestiżowy tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów oraz wyróżniły się na tle średnich wyników w branży. W 2024 roku wyróżnienia zostały przyznane po raz siedemnasty, a Kaufland nagrodzono Gwiazdą Jakości Obsługi już po raz jedenasty.

Top Employer 2024

W 2024 roku Kaufland po raz kolejny został uznany przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie.

Kompleksowe badanie warunków pracy, któremu został poddany Kaufland ubiegający się o odnowienie certyfikatu, jest gwarancją prawidłowego przebiegu procesu rekrutacji i zatrudnienia. Polityka personalna w firmie oceniana była w oparciu o następujące kryteria: strategia rozwoju talentów, planowanie zasobów ludzkich, wdrażanie nowych pracowników (on-boarding), szkolenia i rozwój, zarządzanie wynikami, rozwijanie umiejętności przywódczych, rozwój kariery, wynagrodzenia i świadczenia, kultura organizacyjna oraz działania z obszaru well-being.

Sieć Kaufland z sukcesem przeszła rygorystyczną weryfikację i po raz ósmy z rzędu otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy w Polsce i po raz szósty – tytuł najlepszego pracodawcy w Europie.

Złoty Laur Klienta 2024

Złoty Laur Klienta 2024 w kategorii dań wegetariańskich otrzymała marka własna K-takie it veggie – obejmująca kilkadziesiąt różnych produktów, wśród których można znaleźć m.in. tofu, falafele, nuggetsy, roślinne napoje czy pasty do smarowania pieczywa. To nie pierwsza nagroda dla tej linii w tym prestiżowym plebiscycie – marka otrzymała wcześniej takie wyróżnienia jak: Złoty Laur Klienta 2022 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle – dania wegetariańskie oraz Odkrycie Roku 2020.

EDUKACJA – Działania skierowane do studentów i absolwentów. kooperacja z uczelniami, ośrodkami naukowymi.

Zarówno w ubiegłym roku akademickim, jak i aktualnym firma Kaufland jest partnerem wielu organizacji studenckich. Jesteśmy partnerem strategicznym ponad 26 organizacji i kół naukowych z Wrocławia, mamy podpisane 47 umów z biurami karier, które umożliwiają nam stały kontakt ze studentami. Rozpoczęliśmy również autorskim program Ambasadorki Pokolenie K, w którym 3 niesamowitych młodych ludzi promuje naszą firmę w całej Polsce w największych ośrodkach akademickich. Uruchomiliśmy aktualnie ponad 17 ogłoszeń na stanowiska praktykanckie, by młodzi ludzie mogli zdobyć nowe umiejętności, poszerzyć posiadane kompetencje oraz sprawdzić wiedzę nabytą podczas studiów. Podnieśliśmy wynagrodzenie na praktykach letnich do 5000 zł brutto miesięcznie, by stać się konkurencyjni i jeszcze bardziej atrakcyjni. Objęliśmy partnerstwem również Auto Stop Race, czyli największy autostopowy wyścig dla studentów, w którym weźmie udział ponad 1400 osób z całego kraju. Jesteśmy obecni na targach pracy, webinarach i prelekcjach z naszymi ekspertami by dzielić się z młodym pokoleniem wiedzą i doświadczeniem.

ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE KAUFLAND / WOLONTARIAT

Akcja Sprzątania Świata

W październiku odbyła się 30. edycja Akcji Sprzątania Świata, którą Kaufland przeprowadził wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia. Wolontariusze Kauflandu wraz ze swoimi bliskimi spotkali się nad brzegiem Odry we Wrocławiu i sprzątali teren przez trzy godziny. Akcja ta ma nie tylko korzystny wpływ na środowisko, ale również walor edukacyjny dla pracowników i ich najbliższych. Działania były realizowane w ramach inicjatywy Grupy Schwarz – River Cleanup Collective – Together for cleaner rivers, podczas której pracownicy we wszystkich krajach sprzątali tereny położone nad europejskimi rzekami.

  • miejsce akcji w 2023 r. teren Wyspy Opatowickiej we Wrocławiu.
  • w akcji udział wzięło 27 wolontariuszy – pracowników Kaufland wraz z rodzinami i przyjaciółmi.
  • w ciągu 3 godzin udało nam się zebrać 248 kg śmieci.
  • po zakończeniu pracy na wszystkich wolontariuszy czekał smaczny poczęstunek i nagrody.
  • Fundacja Nasza Ziemia zapewniła nam niezbędne środki czystości w postaci worków, rękawic i chwytaków

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Akcja List do Św. Mikołaja.

W 2023 roku pracownicy Kaufland z całej Polski po raz kolejny wzięli udział w zainicjowanej przez firmę akcji „List do Świętego Mikołaja”. Wolontariusze otrzymali wzruszające listy od podopiecznych Fundacji Serca dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin opisujące ich małe, świąteczne marzenia. Ponad 334 pracowników Kaufland przygotowało podarunki dla potrzebujących w tym szczególnym czasie. Również klienci mogli włączyć się w pomoc podopiecznym Fundacji Serca dla Maluszka – skarbony Fundacji umieszczone są w punkcie informacyjnym każdego sklepu Kaufland. W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Akcja sadzenia lasów

Firma Kaufland realizuje projekty mające na celu ochronę klimatu. Jedną z takich inicjatyw była akcja sadzenia lasów, która odbyła się w kwietniu 2023 roku. W pięciu lokalizacjach w Polsce pracownicy Kauflandu zostawili zielony ślad, sadząc drzewa dla przyszłych pokoleń. Działanie miało charakter wolontariatu pracowniczego, zorganizowanego w godzinach pracy. Angażując się w akcję pracownicy pokazali, iż ochrona lasów jest dla nich ważnym elementem działań na rzecz ochrony środowiska. Dzięki prawie 200 pracownikom Kauflandu, którzy zaangażowali się w akcję sadzenia lasów, posadzono ponad 9000 drzewek w pięciu nadleśnictwach w całej Polsce.

Poza ważnym efektem środowiskowym, jaki dają lasy, wydarzenie pozwoliło również na promocję wolontariatu pracowniczego. Firma Kaufland zdaje sobie sprawę z postępujących zmian klimatycznych, dlatego podejmuje działania komunikacyjne, które pozwolą podnieść świadomość społeczeństwa w tym temacie. Akcja była szeroko komunikowana za pośrednictwem social mediów przedsiębiorstwa. Przygotowano również film podsumowujący wydarzenie, który promował akcję w zewnętrznych kanałach.

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Zbiórki żywności

Przed świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocnymi w sieci Kaufland przeprowadzane są wspólnie z Caritas Polska i Bankami Żywności zbiórki artykułów spożywczych. Nasi klienci mogą przekazywać produkty o wydłużonym terminie przydatności do spożycia, takie jak olej, mąka, makarony, kasze, konserwy, słodycze, kawa, herbata będzie można składać do specjalnie oznaczonych koszy. Zebrane artykuły trafiają do osób potrzebujących i służą im do przygotowania świątecznych potraw. Sieć Kaufland regularnie przekazuje nadwyżki żywności organizacjom pożytku publicznego. Wartość przekazanych produktów w ciągu roku wynosi ok. 8 mln zł.

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Akcja charytatywna „Twoje punkty mają moc”

W listopadzie i grudniu 2023 roku firma Kaufland zorganizowała pierwszą akcję charytatywną z wykorzystaniem programu lojalnościowego Kaufland Card. Klienci mogli aktywować kupony w aplikacji Kaufland i przekazywać swoje punkty na rzecz wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego. W akcji udział wzięły trzy organizacje: Fundacja Serca dla Maluszka, Polska Akcja Humanitarna oraz Caritas Polska. Kaufland przeznaczył na wsparcie 500 000 zł. Najwięcej głosów otrzymała Fundacja Serca dla Maluszka, co wiązało się ze wsparciem w wysokości 250 000 zł. Kolejno uplasowały się Caritas (150 000 zł) oraz PAH (100 000 zł).

Dzięki wsparciu firmy Kaufland wspomniane organizacje będę mogły rozwinąć swoje programy pomocowe skierowane do dzieci. Fundacja Serca dla Maluszka przeznaczy otrzymane środki na refundację bezpłatnych turnusów rehabilitacyjnych w gabinecie Leśna Ścieżka. Caritas będzie mógł rozwinąć program Skrzydła, który wspiera edukację dzieci z rodzin najuboższych, zaś Polska Akcja Humanitarna przeznaczy środki na wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży wychowujących się w warunkach niekorzystnych w ramach programu PAJACYK. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów, którzy łącznie oddali ponad 60 tysięcy głosów, a tym samym pokazali, iż wsparcie potrzebujących jest dla nich ważne.

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Mammobusy

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym rozpoznawanym u kobiet. Niestety choroba ta jest często wykrywana na bardzo późnym etapie. W trosce o zdrowie Polek Kaufland wspólnie z partnerami – firmą LUXMED oraz Geneva Trust – regularnie organizuje bezpłatne badania mammograficzne na parkingach swoich sklepów. W ramach NFZ badania przysługują kobietom od 45-74 roku życia. Aby skorzystać z mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. W 2023 r. z bezpłatnych badań skorzystało prawie 77 000 kobiet.

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Rozrabiaki Literaki

W 2023 r. Kaufland po raz kolejny zaangażował się w działania edukacyjne z zakresu ekologii, zdrowia oraz codziennej troski o środowisko, skierowane do najmłodszych konsumentów. Sieć zorganizowała drugą edycję akcji Rozrabiaki Literaki, w ramach której zachęcała dzieci do nauki poprzez gry i zabawy edukacyjne wprowadzające je do ekoświata. Specjalna książeczka dostępna we wszystkich sklepach sieci Kaufland sprzyjała przekazaniu cennej wiedzy w interesującej formie, a także umożliwiała kolekcjonowanie 24 naklejek przedstawiających tytułowych Rozrabiaków.

Akcja Krwiodawstwa

W październiku 2023 r. wspólnie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu zorganizowaliśmy w naszej siedzibie akcję krwiodawstwa. Na parkingu naszej siedziby zaparkował autobus, w którym nasi pracownicy i przechodnie mogli oddać krew.

Łącznie w akcji wzięły udział 32 osoby, z których każda oddała około 500 ml krwi. Dla wolontariuszy przygotowano poczęstunek na wzmocnienie oraz drobne upominki.

W 2024 r. planujemy kontynuację projektu.

Program edukacyjny „Eko od dziecka”

Od kwietnia 2024 r. ruszamy z kolejną edycją projektu edukacyjnego „Eko od dziecka”. Pracownicy Kaufland odwiedzą szkoły podstawowe położone we Wrocławiu i Bydgoszczy, aby nauczyć dzieci, w jaki sposób zapobiegać marnowaniu jedzenia. W poprzedniej edycji projektu udział wzięło ponad 600 dzieci.

Kaufland jako pracodawca: https://kariera.kaufland.pl/

Idź do oryginalnego materiału