Ruszyła kampania społeczna "Równie dobrze!" o równości między rodzicami

1 rok temu
Kampania Centrum Praw Kobiet „Równie dobrze” ma obalać stereotypy dotyczące ról rodzicielskich oraz podnosić świadomość na temat nowych możliwości, jakie niesie ze sobą wprowadzenie dyrektywy Work-Life Balance. fot. cpk.org.pl/rownie-dobrze
Na początku 2023 roku w Polsce wejdą w życie przepisy, dzięki którym ojcowie zyskają prawo do 9 tygodni urlopu rodzicielskiego, podczas którego będą otrzymywać zasiłek w wysokości 70% podstawy zasiłku. To efekt wprowadzenia dyrektywy Work-Life Balance, mającej na celu zapewnienie dodatkowych uprawnień osobom, które łączą życie zawodowe z opieką nad dziećmi.
W związku z nadchodzącymi zmianami w kodeksie pracy Centrum Praw Kobiet stworzyło kampanię „Równie dobrze!”. Ma ona informować na temat korzyści, jakie daje dyrektywa, a także obalać najczęstsze stereotypy, które z góry narzucają kobietom i mężczyznom konkretne role.


Mama stereotypowo lepiej zajmuje się...
Idź do oryginalnego materiału