Siódma edycja studiów podyplomowych “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” przed nami. Kierunek ten jest częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody, prężnie działającej jednostki w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.Do końca czerwca zainteresowani studiami mogą skorzystać z 10 proc. zniżki na czesne.
Kierunek Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody w 2017 r. jest on stale udoskonalany i dostosowywany do potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku fashion. Program ewoluuje z roku na rok przede wszystkim dlatego, iż branża tekstylno-odzieżowa zmienia się w ekspresowym tempie.
Kierunek studiów jest częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody. Działa ona w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, które jest twórcą i organizatorem konferencji Fashion Economy – merytorycznego wydarzenia dla branży połączonego z publikacją raportu KPMG o sektorze fashion w Polsce. Studiami kierują Agnieszka Oleksyn-Wajda, dyrektorka Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego, oraz Urszula Wiszowata-Pilic, Country Manager Zalando Connected Retail Polska i założycielka serwisu FashionBiznes.pl.
SZCZEGÓŁY KIERUNKU I WARUNKI REKRUTACJI
Prawo i zarządzanie w sektorze mody – program studiów
Oferta studiów podyplomowych Akademii Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku. Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z portalem poruszającym problematykę biznesu w modzie (FashionBiznes.pl).
Program koncentruje się na produkcie – na tym jak powstaje, na trendach wokół których jest tworzony oraz w jaki sposób zakupywany. Następnie program płynnie przechodzi do aspektów handlowych: sprzedaży, współpracy z galeriami handlowymi, poszukiwaniu inwestorów. Kiedy wiemy już co tworzymy, wspólnie opracowujemy strategię jak dotrzeć z naszym pomysłem do klientów docelowych. Finalnie szukamy sposobów na skuteczne zakomunikowanie naszego produktu: wspólnie ze studentami budujemy strategię komunikacji, omawiamy pracę z agencją PR, influencerami. Na naszym programie przygotowujemy studentów choćby do prezentacji czy poszukiwania pracy jako specjalista w modzie. Program z zakresu prowadzenia biznesu został wsparty modułami prawnymi. Niezwykle ważne jest, aby słuchacze wiedzieli jak założyć i prowadzić działalność w branży mody. Chcemy odczarować pewne mity związane z przepisami prawa czy uczynić ich rozumienie bardziej przejrzyste choćby w zakresie ochrony twórczości, tajemnicy przedsiębiorstwa marki czy umów, które są „must have” każdego przedsiębiorcy.
W ramach Akademii staramy się również inspirować słuchaczy do rozwoju w obszarach, dla których obecna strategia unijna dla sektora mody stwarza nowe możliwości. W tym celu zapraszamy pionierów innowacyjnych rozwiązań, założycieli start-upów, którzy dzielą się swoim unikalnym doświadczeniem.
Co jest w programie zajęć?
Moduł I. Branża modowa w świetle prawa – własność intelektualna, dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody (11h)
- Co zyskasz chroniąc swoje wzornictwo?
- „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
- „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
- Ochrona marki – co i jak chronić
- Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
- Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
- Jak chronić wizerunek?
- Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej
Moduł II. Świat online – promocja, reklama, konsument i uczciwa konkurencja (4h)
- Handel w Internecie a prawo
- Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
- Prawne aspekty promocji i reklamy
- (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów
Moduł III. Strategia prawna w sektorze mody (10h)
- Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
- Aspekty prawne firmy przygotowującej się do ekspansji międzynarodowej
- Jak pracować z prawnikiem zagranicznym
- Jak powstaje prawo i jak uczestniczyć w jego tworzeniu?
Moduł IV. Biznesowe aspekty działalności w sektorze mody (57h)
- Wprowadzenie do studiów
- Moda 101 – Wstęp do Rynku Mody
- Co czeka branżę fashion?
- Moda to biznes, czyli jak zarabiać na emocjach
- Budżetowanie i planowanie sprzedaży
- Strategie sprzedaży/ e-commerce
- Analiza danych
- Praca z galeriami handlowymi
- Kim jest klient galerii – mierzenie ruchu
- Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
- Ekspansja na rynki zagraniczne w polskich spółkach odzieżowych
- Skuteczna sprzedaż
- Technologie w modzie
- Zarządzanie produktem
- Visual Mechandising – zajęcia w siedzibie partnera studiów
- Wprowadzenie marki zagranicznej na polski rynek z perspektywy agencji multibrandowej
Moduł V. Produkt w sektorze mody (35h)
- Materiałoznawstwo
- Product development
- Kupiectwo
- Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
- Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
- Zarządzanie kolekcją
- Trendwatching czyli Badanie trendów w modzie
Moduł VI. Komunikacja w sektorze mody(47h)
- Podstawy marketingu
- Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
- Praca z agencją / Showbiznes
- Digital marketing i praca z mediami
- Social Media jako narzędzie sprzedaży
- Storytelling
- Zarządzanie kryzysem
- Produkcja i choreografia pokazów mody – kreowanie eventów od konceptu po realizację
- Budowanie marki eksperta na rynku
- Praca w modzie (HR)
Moduł VII. Sustainable fashion(26h)
- Cyrkularna i zrównoważona moda – wprowadzenie
- Trendy
- Inicjatywy branżowe
- Regulacje – Strategia UE dla zrównoważonej mody
- Środowisko, kwestie społeczne
- Produkcja
- Konsument
- Komunikacja, czyli jak unikać greenwashingu
- Strategia biznesowa a raportowanie
- Start-upy zrównoważonego rozwoju w modzie
- Projektowanie cyrkularne, recykling, upcykling
- Moda cyrkularna w praktyce i dobre praktyki
Egzamin dyplomowy
Studia modowe na Uczelni Łazarskiego: tryb zajęć
Kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest dostosowany do potrzeb zarówno studentów zamieszkałych w Warszawie, jak i tych, którzy chcieliby studiować w pełni zdalnie. W nadchodzącym roku akademickim forma zajęć będzie łączona. 50 proc. wykładów odbywających się na Uczelni Łazarskiego będzie jednocześnie udostępniana studentom w formie transmisji online, a kolejne 50 proc. będzie obowiązywać uczniów w pełni zdalnie.
Kim są wykładowcy?
„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej. Wśród wykładowców są: Katarzyna Dąbrowska (redaktor naczelna Glamour i Glamour.pl), Zuzanna Krzątała (aktywistka społeczna, menadżerka ds. zrownoważonej mody w Vogue Polska), Ola Szol (dyrektor E-commerce i Marketingu MODIVO oraz Eobuwie.pl), Ewa Janczkowicz-Cichosz (ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP), Łukasz Boguszewski (dyrektor logistyki MODIVO), Martyna Zastawna (pionierka i propagatorka cyrkularności, twórczyni woshwosh), Ewelina Antonowicz (prezeska Fashion Revolution)
Dlaczego kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest wyjątkowy?
Studia modowe na Uczelni Łazarskiego to ogromna dawka wiedzy merytorycznej dotyczącej branży fashion w Polsce i na świecie. Wiedza z programu jest przekazywana w przystępny sposób, dlatego każdy, niezależnie od ukończonego kierunku studiów, odnajdzie się w module proponowanym przez Akademię Biznesu i Prawa Mody. Absolwenci kierunku z powodzeniem znajdują pracę w branży, a narzędzia uzyskane podczas nauki na Uczelni Łazarskiego przydają im się na co dzień w zawodzie. Nie bez powodu 2020 r. kierunek „Prawo i zarządzanie w sektorze mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020.