Ruszyły zapisy na 7. edycję studiów podyplomowych “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” na Uczelni Łazarskiego

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Siódma edycja studiów podyplomowych “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” przed nami. Kierunek ten jest częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody, prężnie działającej jednostki w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.Do końca czerwca zainteresowani studiami mogą skorzystać z 10 proc. zniżki na czesne.

Kierunek Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody w 2017 r. jest on stale udoskonalany i dostosowywany do potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku fashion. Program ewoluuje z roku na rok przede wszystkim dlatego, iż branża tekstylno-odzieżowa zmienia się w ekspresowym tempie.

Kierunek studiów jest częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody. Działa ona w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, które jest twórcą i organizatorem konferencji Fashion Economy – merytorycznego wydarzenia dla branży połączonego z publikacją raportu KPMG o sektorze fashion w Polsce. Studiami kierują Agnieszka Oleksyn-Wajda, dyrektorka Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego, oraz Urszula Wiszowata-Pilic, Country Manager Zalando Connected Retail Polska i założycielka serwisu FashionBiznes.pl.

SZCZEGÓŁY KIERUNKU I WARUNKI REKRUTACJI

Prawo i zarządzanie w sektorze mody – program studiów

Oferta studiów podyplomowych Akademii Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku. Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z portalem poruszającym problematykę biznesu w modzie (FashionBiznes.pl).

Program koncentruje się na produkcie – na tym jak powstaje, na trendach wokół których jest tworzony oraz w jaki sposób zakupywany. Następnie program płynnie przechodzi do aspektów handlowych: sprzedaży, współpracy z galeriami handlowymi, poszukiwaniu inwestorów. Kiedy wiemy już co tworzymy, wspólnie opracowujemy strategię jak dotrzeć z naszym pomysłem do klientów docelowych. Finalnie szukamy sposobów na skuteczne zakomunikowanie naszego produktu: wspólnie ze studentami budujemy strategię komunikacji, omawiamy pracę z agencją PR, influencerami. Na naszym programie przygotowujemy studentów choćby do prezentacji czy poszukiwania pracy jako specjalista w modzie. Program z zakresu prowadzenia biznesu został wsparty modułami prawnymi. Niezwykle ważne jest, aby słuchacze wiedzieli jak założyć i prowadzić działalność w branży mody. Chcemy odczarować pewne mity związane z przepisami prawa czy uczynić ich rozumienie bardziej przejrzyste choćby w zakresie ochrony twórczości, tajemnicy przedsiębiorstwa marki czy umów, które są „must have” każdego przedsiębiorcy.

W ramach Akademii staramy się również inspirować słuchaczy do rozwoju w obszarach, dla których obecna strategia unijna dla sektora mody stwarza nowe możliwości. W tym celu zapraszamy pionierów innowacyjnych rozwiązań, założycieli start-upów, którzy dzielą się swoim unikalnym doświadczeniem.

Co jest w programie zajęć?

Moduł I. Branża modowa w świetle prawa – własność intelektualna, dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody (11h)

  • Co zyskasz chroniąc swoje wzornictwo?
  • „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
  • „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
  • Ochrona marki – co i jak chronić
  • Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
  • Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
  • Jak chronić wizerunek?
  • Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej

Moduł II. Świat online – promocja, reklama, konsument i uczciwa konkurencja (4h)

  • Handel w Internecie a prawo
  • Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
  • Prawne aspekty promocji i reklamy
  • (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów

Moduł III. Strategia prawna w sektorze mody (10h)

  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
  • Aspekty prawne firmy przygotowującej się do ekspansji międzynarodowej
  • Jak pracować z prawnikiem zagranicznym
  • Jak powstaje prawo i jak uczestniczyć w jego tworzeniu?

Moduł IV. Biznesowe aspekty działalności w sektorze mody (57h)

  • Wprowadzenie do studiów
  • Moda 101 – Wstęp do Rynku Mody
  • Co czeka branżę fashion?
  • Moda to biznes, czyli jak zarabiać na emocjach
  • Budżetowanie i planowanie sprzedaży
  • Strategie sprzedaży/ e-commerce
  • Analiza danych
  • Praca z galeriami handlowymi
  • Kim jest klient galerii – mierzenie ruchu
  • Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
  • Ekspansja na rynki zagraniczne w polskich spółkach odzieżowych
  • Skuteczna sprzedaż
  • Technologie w modzie
  • Zarządzanie produktem
  • Visual Mechandising – zajęcia w siedzibie partnera studiów
  • Wprowadzenie marki zagranicznej na polski rynek z perspektywy agencji multibrandowej

Moduł V. Produkt w sektorze mody (35h)

  • Materiałoznawstwo
  • Product development
  • Kupiectwo
  • Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
  • Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
  • Zarządzanie kolekcją
  • Trendwatching czyli Badanie trendów w modzie

Moduł VI. Komunikacja w sektorze mody(47h)

  • Podstawy marketingu
  • Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
  • Praca z agencją / Showbiznes
  • Digital marketing i praca z mediami
  • Social Media jako narzędzie sprzedaży
  • Storytelling
  • Zarządzanie kryzysem
  • Produkcja i choreografia pokazów mody – kreowanie eventów od konceptu po realizację
  • Budowanie marki eksperta na rynku
  • Praca w modzie (HR)

Moduł VII. Sustainable fashion(26h)

  • Cyrkularna i zrównoważona moda – wprowadzenie
  • Trendy
  • Inicjatywy branżowe
  • Regulacje – Strategia UE dla zrównoważonej mody
  • Środowisko, kwestie społeczne
  • Produkcja
  • Konsument
  • Komunikacja, czyli jak unikać greenwashingu
  • Strategia biznesowa a raportowanie
  • Start-upy zrównoważonego rozwoju w modzie
  • Projektowanie cyrkularne, recykling, upcykling
  • Moda cyrkularna w praktyce i dobre praktyki

Egzamin dyplomowy

Studia modowe na Uczelni Łazarskiego: tryb zajęć

Kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest dostosowany do potrzeb zarówno studentów zamieszkałych w Warszawie, jak i tych, którzy chcieliby studiować w pełni zdalnie. W nadchodzącym roku akademickim forma zajęć będzie łączona. 50 proc. wykładów odbywających się na Uczelni Łazarskiego będzie jednocześnie udostępniana studentom w formie transmisji online, a kolejne 50 proc. będzie obowiązywać uczniów w pełni zdalnie.

Kim są wykładowcy?

„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej. Wśród wykładowców są: Katarzyna Dąbrowska (redaktor naczelna Glamour i Glamour.pl), Zuzanna Krzątała (aktywistka społeczna, menadżerka ds. zrownoważonej mody w Vogue Polska), Ola Szol (dyrektor E-commerce i Marketingu MODIVO oraz Eobuwie.pl), Ewa Janczkowicz-Cichosz (ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP), Łukasz Boguszewski (dyrektor logistyki MODIVO), Martyna Zastawna (pionierka i propagatorka cyrkularności, twórczyni woshwosh), Ewelina Antonowicz (prezeska Fashion Revolution)

Dlaczego kierunek “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” jest wyjątkowy?

Studia modowe na Uczelni Łazarskiego to ogromna dawka wiedzy merytorycznej dotyczącej branży fashion w Polsce i na świecie. Wiedza z programu jest przekazywana w przystępny sposób, dlatego każdy, niezależnie od ukończonego kierunku studiów, odnajdzie się w module proponowanym przez Akademię Biznesu i Prawa Mody. Absolwenci kierunku z powodzeniem znajdują pracę w branży, a narzędzia uzyskane podczas nauki na Uczelni Łazarskiego przydają im się na co dzień w zawodzie. Nie bez powodu 2020 r. kierunek „Prawo i zarządzanie w sektorze mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020.

Idź do oryginalnego materiału