Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal, zauważa silną koneksję między wzrostem wartości rynku kosmetycznego, a rozwojem klasy średniej. Jego zdaniem obecne trendy nakręcają konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po produkty premium. Nurt ten wciąż poszerza bazę nowych klientów w segmencie.
Przeczytaj również: Polska Rada Centrów Handlowych zaskakuje danymi. Galerie ponownie w natarciu?
Rynek kosmetyczny – jaka wartość do 2030 roku?
Samozwańczy „beauty junkie” pracuje w spółce L’Oréal od blisko czterech dekad. W tym okresie miał on szansę obserwować od środka diametralną przemianę branży kosmetycznej. Handel elektroniczny oraz sieci społecznościowe zmniejszyły barierę między konsumentem, a startupami. Ponadto rozkwit zainteresowania przeżył dział dermatologiczny. Na przestrzeni ostatnich lat zauważono również wzrost sprzedaży środków kosmetycznych dla mężczyzn.
Zdaniem Hieronimusa wszystkie te elementy sprowadzają się do jednego wniosku. Wartość rynku kosmetycznego będzie rosła. W jakim tempie? Uważa on, iż z obecnych 270 mld euro urośnie do blisko 400 mld euro w trakcie najbliższych siedmiu lat. Dyrektor generalny jest przekonany, iż ludzi pragnących korzystać z produktów premium przybywa. Zauważa to szczególnie wśród bogacącej się klasy średniej, która coraz większe kwoty przeznacza na kosmetyki.
Przeczytaj również: Jak to możliwe, iż markom luksusowym opłaca się wystawiać w outletach modowych?
Dyrektor generalny L’Oréal – Nicholas Hieronimus
Nicolas Heronimus to absolwent jeden z najlepszych szkół biznesu we Francji – ESSEC. Niedługo po jej skończeniu, w 1987 roku, związał się ze spółką L’Oréal zostając menadżerem do spraw produktu. Następnie, już jako dyrektor marketingu Laboratories Garnier, stworzył gamę produktów do pielęgnacji włosów Fructis. W 1998 roku został dyrektorem generalnym oddziału Garnier Maybelline w Wielkiej Brytanii. Później podobne stanowiska pełnił w L’Oréal Paris, czy L’Oréal Mexico.
W styczniu 2011 roku został mianowany prezesem L’Oréal Luxe. Funkcję tę pełnił do końca 2018 roku. Od 2017 roku był również zastępcą dyrektora generalnego odpowiedzialnego za oddziały. Członkiem zarządu oraz CEO L’Oréal Nicholas Hieronimus jest od maja 2021 roku.
Przeczytaj również: Dlaczego luksusowe domy mody wprowadzają do oferty kolekcje beauty?
Zdjęcie główne: mat. prasowy