W ostatnim czasie firma oddała do użytku 4 nowe ładowarki Shell Recharge zlokalizowane na stacjach Shell MOP Szewce Zachód, w Lubrzy oraz w Jerzmanowej. Spółka nawiązała też współpracę z Ekoenem, dzięki której klienci biznesowi mogą korzystać z 4 ultraszybkich hubów ładowania. Shell rozwija również swoją sieć stacji LNG, która została rozszerzona o punkt w Gliwicach.
Zgodnie z globalną strategią „Powering Progress” Shell ma na celu transformacje swojego biznesu w przedsiębiorstwo energetyczne o zerowej emisji netto do 2050 r. W tym celu firma konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, sieć roamingową i stacje LNG.
Rośnie liczba punktów ładowania Shell Recharge
Sieć autorskich ładowarek Shell Recharge została o 3 nowe lokalizacje. W MOP Szewce Zachód (woj. Świętokrzyskie) znajdują się 2 ładowarki z 4 punktami ładowania, w Lubrzy (woj. Opolskie) i Jerzmanowej (woj. Dolnośląskie) dostępne są pojedyncze ładowarki, każda z 2 punktami ładowania. Punkty zostały wybrane z uwagi na bliskość infrastruktury drogowej szybkiego ruchu oraz energetycznej, umożliwiającej kierowcom skorzystanie z ultraszybkich ładowarek wysokiej mocy. Dzięki lokalizacji ładowarek w ramach infrastruktury stacyjnej klienci mają możliwość skorzystania z oferty kawiarniano-gastronomicznej Shell – mogą napić się kawy premium i zjeść jakościowy posiłek w krótkim czasie – podczas ładowania swojego pojazdu. Zgodnie z planem rozwoju oferty dla branży elektromobilności, do końca 2024 roku Shell planuje rozbudowę swojej sieci autorskich ładowarek o kolejne 9 urządzeń. W najbliższej perspektywie kierowcy elektryków będą mogli skorzystać z ładowarki Shell Recharge na stacji Shell Tuga w Nowym Dworze Gdańskim.
Sieć roamingowa również dla elektrycznych ciężarówek
Dodatkowo, Shell stale działa na rzecz rozszerzenia oferty dla klientów biznesowych. W sieci roamingowej Shell Recharge pojawiły się cztery huby ładowania nowego partnera Ekoen, w tym również punkty przeznaczone dla ciężarówek elektrycznych. Superszybkie ładowarki o mocy 350 kW są widoczne w aplikacji Shell Recharge i dostępne dla klientów Shell Card. Karta flotowa Shell Card EV umożliwia ładowanie pojazdów elektrycznych, w 4700 punktach ładowania w Polsce, a powiązana z nią aplikacja Shell Recharge pozwala na zaplanowanie trasy elektryka z uwzględnieniem jego poziomu energii w baterii i rodzaju samochodu. Za jej pomocą można sprawdzić dostępność ładowarek, ich moc, lokalizację i przewidywany czas ładowania czy znaleźć inny najbliższy punkt.
LNG jako alternatywa dla diesla
W Gliwicach przy węźle autostrad A1 i A4 otwarta została już siódma stacja Shell LNG w Polsce. Zgodnie ze standardem wyznaczonym przez sześć poprzednich stacji, obiekt Shell LNG Gliwa mieści w sumie 70 m3 LNG, czyli 31,5 ton gazu, co umożliwia zatankowanie choćby 150 ciężarówek. Stacja jest otwarta całą dobę i wyposażona w szereg udogodnień dla kierowców. Stacja w Gliwicach i poprzednio otwarte punkty LNG to inwestycje ukierunkowana przez globalną strategię Shell dotyczącą rozwoju paliw alternatywnych. LNG jako paliwo wykorzystywane przez samochody ciężarowe jest coraz popularniejsze na europejskim rynku. Skroplony gaz ziemny przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych przez samochody ciężarowe choćby o 22% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym. Pojazdy zasilane LNG mogą być też tankowane zeroemisyjnym BioLNG[1].
[1] Redukcje emisji gazów cieplarnianych, na wszystkich etapach łańcucha paliwowego (ang. „well-to-wheel”), opierają się na aktualnych normach ISO 9001 dotyczących analiz i wartości emisji EPA i GREET. Termin „emisja gazów cieplarnianych” obejmuje CO₂, metan i N₂O.