
INTER-TEAM Sp. z o.o. od 1989 roku zajmuje się dystrybucją i sprzedażą części zamiennych oraz akcesoriów do samochodów osobowych i dostawczych, a także wyposażenia warsztatowego. Firma realizuje tę misję dzięki szerokiemu asortymentowi produktów uznanych światowych producentów oraz markom własnym: KRAFT Automotive i Sakura. Działamy również poprzez sieci warsztatowe O.K. Serwis i Inter Data Service, a wiedzę przekazujemy w ramach Akademii Technicznej INTER-TEAM. Sprzedaż prowadzimy w blisko 100 oddziałach handlowych w Polsce, 1 w Czechach oraz 4 centrach magazynowych. Główna siedziba znajduje się w Warszawie. Łącznie zatrudniamy około 1900 osób, w tym ponad 200 w centrali.
Od 2018 roku jesteśmy częścią grupy MEKO AB (dawniej Mekonomen Group) – największego dystrybutora części i akcesoriów motoryzacyjnych w Skandynawii. kooperacja w ramach grupy daje możliwości rozwoju, wymiany wiedzy oraz pracy w międzynarodowych zespołach i projektach.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl
Zaufanie, współpraca, szacunek – fundamenty kultury INTER-TEAM
Nagrodę przyznajemy za przyjazne i otwarte środowisko pracy oraz kulturę organizacyjną opartą na wartościach: zaufaniu, współpracy i szacunku. Doceniamy transparentność INTER-TEAM w komunikacji z pracownikami oraz troskę o potrzeby zespołu – potwierdzone regularnym badaniem satysfakcji.
W działaniach firmy dostrzegamy zaangażowanie w budowanie atmosfery sprzyjającej relacjom. W obszarze rozwoju zauważamy świadome podejście spójne z wartościami i kulturą dzielenia się wiedzą. Oferta szkoleniowa jest różnorodna: od onboardingowych programów, przez specjalistyczną «Akademię Handlowca», po programy menedżerskie («Pierwsze Kroki Menedżera», «Akademia Kierownika»). Podoba nam się polityka awansów wewnętrznych.
Doceniamy działania na rzecz równowagi praca–życie, realizowane w duchu zaufania i autonomii. Wysoko oceniamy podejście do zdrowia – od polityki prozdrowotnej i edukacji po ergonomię. Szeroka oferta benefitów potwierdza dbałość o dobrostan pracowników.

INTER-TEAM JAKO PRACODAWCA
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
W INTER-TEAM tworzymy przyjazne środowisko pracy oparte na zaufaniu, otwartości, współpracy i wzajemnym szacunku. Jako firma o ogólnopolskim zasięgu, przykładamy ogromną wagę do budowania zintegrowanego, wspierającego środowiska pracy, w którym każdy pracownik ma wpływ na funkcjonowanie organizacji.
Nasza kultura promuje dzielenie się wiedzą, innowacyjność oraz otwartość na zmiany – niezależnie od działu czy szczebla organizacji. Stawiamy na zaangażowanie i komunikację. Regularnie informujemy pracowników o wydarzeniach i działaniach wewnątrz firmy dzięki kampanii mailingowych, newsletterów, spotkań informacyjnych, jak również strony intranetowej. Działania te służą nie tylko przepływowi informacji, ale też budowaniu wspólnoty i transparentności.
Szczególną wagę przykładamy do systematycznego zbierania informacji od naszych pracowników, aby lepiej rozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Raz w roku przeprowadzamy ankietę dotyczącą satysfakcji z pracy, której celem jest szczegółowe zbadanie różnych aspektów pracy w firmie.
Onboarding
Każdy nowy pracownik przechodzi proces onboardingu, na który składają się szkolenia z zakresu:
– BHP,
– cyberbezpieczeństwa,
– wymagań i aspektów środowiskowych,
– Kodeksu Postępowania
oraz szkolenia adaptacyjne:
– informacje o firmie, jej strukturze, misji, wizji i wartościach,
– wprowadzenie w zakres obowiązków.
W centrali spółki każdy nowozatrudniony pracownik podczas „Welcome Day” jest także oprowadzany po firmie oraz zapoznawany z kadrą kierowniczą i ze współpracownikami.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
W spółce funkcjonuje Dział Szkoleń i Rozwoju, którego głównym zadaniem jest wspieranie rozwoju pracowników – głównie w obszarze kompetencji sprzedażowych. Dedykowane kursy i autorskie szkolenia mają na celu podnoszenie kwalifikacji zarówno nowych osób w firmie, jak i pracowników z wieloletnim stażem. Dbamy o to, aby nasze służby handlowe dysponowały zawsze aktualną wiedzą w zakresie technik sprzedażowych, aktualności rynkowych i zmian w ofercie.
Szkolenia:
Onboarding w Departamencie Sprzedaży – skierowany przede wszystkim do nowozatrudnionych pracowników lub tych zmieniających stanowiska w obrębie departamentu. Pozwala na zapoznanie się z procedurami i obowiązkami na nowym stanowisku. Ma za zadanie wprowadzenie pracownika w zakres jego działań i jego szybką adaptację w INTER-TEAM.
Platforma e-learningowa – oferuje dostęp do interaktywnych szkoleń i materiałów edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie. Platforma, dzięki swojej elastyczności, umożliwia korzystanie ze szkoleń o dowolnej porze, wygodnej dla pracownika.
Wybrane projekty szkoleniowe:
„Pierwsze kroki Managera” oraz „Akademia Kierownika” podnoszą umiejętności zarządzania zespołem wśród kadry kierowniczej.
„Akademia Handlowca” – sztandarowy projekt skierowany do wszystkich osób zajmujących stanowisko Przedstawiciela Handlowego. Ma na celu rozwijanie umiejętności sprzedażowych, komunikacyjnych oraz interpersonalnych. Szkolenia obejmują m.in. techniki aktywnego słuchania, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, budowanie relacji z klientem oraz techniki sprzedaży.
Rekrutacja wewnętrzna
Stawiamy na naszych pracowników, dlatego przy powstaniu wakatu, pierwsze informacje na ten temat kierujemy do naszych kolegów i koleżanek. Pomagamy także w podniesieniu kwalifikacji umożliwiających objęcie nowego stanowiska. Wszystko po to, aby każdy pracownik miał możliwość rozwoju w strukturach INTER-TEAM.
Polecenie Pracownicze
Uruchomiliśmy system poleceń pracowniczych, za pomocą którego nasi pracownicy są na bieżąco informowani o dostępnych ofertach pracy. Mają także możliwość polecania swoich znajomych, a za skuteczne polecenie mogą otrzymać atrakcyjne bonusy.
Program MEKO Talent
Międzynarodowy program stażowy MEKO ma na celu wspieranie rozwoju przyszłych liderów. Uczestnicy programu rozwijają swoją wiedzę, uczestnicząc w spotkaniach i warsztatach w oddziałach grupy w różnych krajach. Celem programu jest zapewnienie wyjątkowego startu w obiecującą karierę i umożliwienie jego uczestnikom zbudowania rozległej, międzynarodowej sieci kontaktów z kolegami z całej Europy Północnej.
DZIAŁANIA SKIEROWANE DO PRACOWNIKÓW
Aktywnie celebrujemy ważne chwile i wydarzenia, budując w ten sposób pozytywną atmosferę oraz poczucie wspólnoty wśród pracowników. Realizujemy różnorodne inicjatywy okolicznościowe, takie jak: obchody Dnia Kobiet, Dnia Mężczyzn, Dnia Dziecka czy życzenia dla mam i ojców z okazji ich święta.
Świętujemy pierwsze dni pór roku poprzez symboliczne gesty, np. wręczanie drobnych upominków, dostarczanie świeżych owoców czy dekoracje w biurach. Szczególnie dbamy o celebrację Świąt Bożego Narodzenia – przygotowujemy Wigilię zarówno w centrali firmy, jak i we wszystkich oddziałach firmy, organizujemy konkursy, a także wspieramy świąteczne inicjatywy charytatywne.
Inne przykłady naszych działań to m.in.:
• Celebrowanie dni i świąt nietypowych, np. „Dzień Handlowca”, „Tłusty Czwartek”, „Dzień Ziemi”.
• Plebiscyt na „Top magazyniera”, „Top lidera zespołu”.
• Andrzejkowe wróżby.
• W czasie Świąt Bożego Narodzenia organizujemy dni słodkości, wizyty Świętego Mikołaja, dni świątecznego swetra, mini koncerty i wspólne kolędowanie.
WORK-LIFE BALANCE
W lokalizacjach, w których mamy taką możliwość, oferujemy elastyczne formy zatrudnienia – pracę w niepełnym wymiarze godzin lub zmianową – dla obojga rodziców zatrudnionych w firmie. Dzięki temu łatwiej im pogodzić obowiązki zawodowe z życiem rodzinnym.
Praca zdalna lub hybrydowa jest dostępna dla osób, które mogą wykonywać swoje obowiązki poza biurem.
Rodzice mogą liczyć na dofinansowanie opłat za pobyt dziecka w żłobku lub przedszkolu, realizowane w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Regularnie zachęcamy do planowania urlopów oraz wykorzystywania bieżących dni wolnych, podkreślając, iż odkładanie odpoczynku na później może negatywnie wpływać na efektywność i dobrostan.
W naszej firmie 24 grudnia jest corocznie dniem wolnym od pracy, niezależnie od dnia tygodnia, na który przypada. Ten dodatkowy dzień wolny umożliwia spokojne przygotowanie do świąt oraz spędzenie tego wyjątkowego czasu z najbliższymi – bez pośpiechu i stresu.
Spółka jest również otwarta na inne formy zatrudnienia, takie jak umowy zlecenia lub B2B; przy czym zgodnie z polityką personalną osoby zatrudnione na podstawie takiej umowy mają możliwość zmiany rodzaju umowy – na umowę o pracę. Mają również pierwszeństwo w rekrutacjach wewnętrznych.
W firmie promujemy kulturę zaufania, wierząc, iż każdy pracownik potrafi samodzielnie organizować swoją pracę. Dajemy im swobodę w planowaniu zadań i elastyczność w godzinach pracy, co sprzyja większej motywacji i odpowiedzialności. Autonomia w działaniu pozwala lepiej wykorzystać potencjał zespołu, a brak zbędnej kontroli buduje zaufanie i pozytywną atmosferę.
Szanujemy czas pracowników, dlatego staramy się ograniczać pracę w godzinach nadliczbowych, dbając o efektywność w czasie standardowych godzin pracy. W przypadku zaistnienia konieczności pracy w sobotę, w pierwszej kolejności oddajemy inny dzień wolny od pracy.
W centrali firmy stworzyliśmy strefę relaksu (chillout room) – przestrzeń, w której pracownicy mogą na chwilę oderwać się od komputera, odpocząć, zagrać w gry lub skorzystać z fotela do masażu, a wszystko w otoczeniu kwiatów. To miejsce sprzyja regeneracji i pomaga złapać oddech w ciągu dnia.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
Zapewniamy ergonomiczne stanowiska pracy oraz odpowiedni sprzęt, aby minimalizować ryzyko urazów i dolegliwości zdrowotnych. Dbamy o to, by każdy pracownik miał dostęp do wygodnych foteli, biurek i akcesoriów, które sprzyjają prawidłowej postawie i komfortowi podczas pracy. Dodatkowo regularnie sprzątamy i dezynfekujemy miejsca pracy, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się zarazków i zapewnić zdrowe środowisko pracy.
Dbamy o bezpieczeństwo i higienę pracy, organizując cykl szkoleń oraz regularne komunikaty, które przypominają o obowiązujących standardach BHP. Regularnie sprawdzamy, czy te standardy są przestrzegane, aby zapewnić pracownikom bezpieczne środowisko pracy.
Oferujemy dofinansowanie do pakietu zdrowotnego PZU Zdrowie, za pomocą którego pracownicy mają dostęp do szerokiego zakresu usług medycznych, w tym konsultacji specjalistycznych, badań diagnostycznych oraz opieki szpitalnej.
W ramach dni zdrowia organizowanych w naszej firmie organizujemy Active Day. Pracownicy mają możliwość skorzystania z różnych usług zdrowotnych, takich jak pomiary, konsultacje czy porady dietetyków.
Zachęcamy pracowników do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej jako ekologicznych środków transportu oraz promujemy „Dni bez samochodu”. Dla rowerzystów zapewniamy stojaki rowerowe w dogodnych lokalizacjach oraz prysznice w większych biurach.
Stawiamy na wsparcie zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników, organizując regularne webinary, które poruszają różnorodne tematy związane z dobrostanem, m.in. w zakresie: prokrastynacji, świadomego odżywiania, radzenia sobie z wypaleniem zawodowym i wiele innych.
Inicjatywy prozdrowotne, jakie dotychczas realizowaliśmy, to:
– Krwiodawstwo,
– Różowy październik/Miesiąc świadomości raka piersi – podcasty, materiały edukacyjne w toaletach o samobadaniu piersi, zachęcanie do badań,
– Miesiąc profilaktyki nowotworów „męskich” – podcasty i materiały edukacyjne,
– 10 000 kroków dziennie przez 7 dni,
– „Bike to Work Day” – Dzień dojazdów do pracy rowerem.
TROSKA O ŚRODOWISKO – ODPOWIEDZIALNY BIZNES
– Podejmujemy działania na rzecz ograniczenia plastiku, oferując pracownikom dostęp do wody filtrowanej, dzięki czemu zmniejszamy zużycie plastikowych butelek.
– Segregujemy odpady i uczymy w tym zakresie zarówno pracowników, jak i naszych klientów.
– Organizujemy zbiórki elektrośmieci, aby promować odpowiedzialną utylizację zużytego sprzętu elektronicznego.
– W centrali stworzyliśmy bibliotekę z używanymi książkami, opartą na zasadach bookcrossingu.
BENEFITY
- Opieka zdrowotna:
– Prywatne ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników i ich rodzin. - Dofinansowanie zajęć sportowych (dostęp do programów wellness i zajęć fitness).
- Ubezpieczenie na życie:
Ubezpieczenie na życie w naszej firmie to gwarancja bezpieczeństwa i spokoju ducha dla naszych pracowników i ich rodzin. Posiadamy dwa warianty polis – tak, by każdy mógł wybrać najbardziej dogodną dla siebie.
Ubezpieczenie dla dzieci:
Nasz pakiet ubezpieczeń na życie został rozszerzony o możliwość wykupienia dodatkowego świadczenia związanego z nieszczęśliwym wypadkiem, leczeniem szpitalnym i ciężką chorobą dziecka. - Karty lunchowe w Magazynie Centralnym i Magazynach Regionalnych:
Dzięki nim każdy pracownik może cieszyć się pysznymi posiłkami, które dodają energii do działania. Karty te są akceptowane w szerokiej gamie restauracji i punktów gastronomicznych. - Praca zdalna:
– Możliwość pracy zdalnej na wybranych stanowiskach/w wybranych działach. - Różne formy zatrudnienia:
– Umowy o pracę, zlecenie, B2B. - Rozwój zawodowy:
– Dofinansowanie kursów, szkoleń i konferencji,
– Webinary rozwojowe dla kadry zarządzającej,
– Możliwość rozwoju kariery wewnątrz firmy. - Świadczenie kafeteryjne:
– Co miesiąc konta pracowników zasilane są punktami, które można wymieniać na różnego typu vouchery, zniżki z zakresu sportu, rekreacji, wypoczynku, kultury (benefity).
– Programy rabatowe dla pracowników w różnych sklepach. - Pożyczki z ZFŚS na preferencyjnych warunkach:
– Środki mogą zostać przeznaczone m.in. na remont mieszkania, spłatę kredytu czy inne ważne potrzeby życiowe. - Wsparcie dla rodziców:
– Pracownicy mogą korzystać z dofinansowania kosztów żłobków i przedszkoli,
– Oferujemy świadczenie z tytułu narodzin lub przysposobienia dziecka. - Zniżki na firmowe produkty i usługi:
Jako dystrybutor części samochodowych oraz wyposażenia warsztatów dysponujemy szeroką gamą jakościowych produktów i profesjonalnych usług, stąd dbamy o to, by nasi pracownicy mieli do nich szczególny dostęp i w preferencyjny sposób mogli cieszyć się z oferty naszej firmy. - Świadczenia świąteczne:
Co roku nasi pracownicy otrzymują świadczenia świąteczne w formie pieniężnej, które mają ułatwić przygotowania i sprawić, iż ten czas będzie jeszcze bardziej wyjątkowy.
Dbamy również o najmłodszych członków rodzin naszych pracowników. Dzieci do 14. roku życia w minionych latach otrzymywały:
– świąteczne paczki pełne smakołyków i drobnych prezentów,
– karty podarunkowe do sieci handlowych z asortymentem dla dzieci,
– a ostatnio – punkty mikołajkowe, które można wykorzystać na zakup różnorodnych voucherów i upominków dla dzieci.
WYDAWNICTWA WŁASNE
INTER-TEAM od lat z powodzeniem tworzy i wydaje własne czasopisma, które trafiają zarówno do naszych klientów, jak i pracowników.
– INTER-TEAM News – bezpłatny magazyn motoryzacyjny, wydawany nieprzerwanie od stycznia 2004 roku. Na magazyn składają się m.in. wywiady ze znanymi osobami, porady, ciekawostki motoryzacyjne oraz informacje branżowe.
– INTER-TEAM Warsztat – magazyn techniczny wydawany dwa razy w roku, skierowany do właścicieli i pracowników warsztatów. Zawiera merytoryczną wiedzę branżową, porady, opisy produktów oraz nowości techniczne.
– OK Serwis Press – Dociera do klientów sieci OK Serwis i łączy w sobie porady ekspertów, wywiady z gwiazdami oraz ciekawostki motoryzacyjne. Jest to wydawnictwo stworzone z myślą o szerokim gronie czytelników, oferujące atrakcyjne treści.
Akademia Techniczna INTER-TEAM
Akademia Techniczna powstała w maju 2014 roku. Prowadzi dedykowane szkolenia techniczne skierowane do mechaników samochodowych. Współpracuje ze szkołami zawodowymi, podnosząc kwalifikacje nauczycieli i przekazując wiedzę specjalistyczną uczniom. w tej chwili stale współpracujemy z 7 placówkami edukacyjnymi. Wspieramy je nie tylko szkoleniowo, ale dostarczamy także sprzęt diagnostyczny, aplikacje techniczne oraz konsultujemy programy zajęć praktycznych, by lepiej odzwierciedlały realia pracy w warsztatach.
Inicjatywy dobroczynne
Chcemy inspirować naszych pracowników do zaangażowania się w pomoc innym. Wspólnie organizujemy różnego rodzaju akcje, w które mogą się włączyć wszyscy chętni, a także współpracujemy z organizacjami, które mają pozytywny wpływ na nasze społeczności. Takie działania budują silne więzi w firmie, tworząc zespół, który nie tylko pracuje, ale także dzieli się sercem i pomocą z tymi, którzy tego najbardziej potrzebują.
Działania w tym zakresie to m.in.:
– Akcja charytatywna – zbiórka dla powodzian 2024,
– Wsparcie dla osób z Ukrainy,
– Przekazywanie 1,5% podatku dochodowego dla wskazanych przez naszych pracowników osób potrzebujących,
– Akcja charytatywna Zespolaki,
– Akcja Święty Mikołaj dla Seniora,
– Dzień dobroci dla zwierząt – zbiórki na rzecz schronisk np. w Józefowie, Skierniewicach, Tarnobrzegu / budowanie budek dla psów ze schronisk, sprzątanie schroniska, wychodzenie na spacery z psami ze schroniska.
Zapraszamy na nasze profile:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/inter-team
Facebook: https://www.facebook.com/pl.InterTeam