Działacz pocztowy Sir Alan Bates zagroził podjęciem kroków prawnych, jeżeli ofiarom niedługo nie zostanie zaoferowana rekompensata finansowa.
Po przyjęciu tytułu szlacheckiego w uznaniu zasług dla wymiaru sprawiedliwości Sir Alan powiedział Sky News: „Jeśli będziemy musieli zebrać pieniądze na sprawę sądową, zrobimy to”.
W liście, który wysłał w zeszłym tygodniu do setek byłych kierowników poczty, wezwał do wyznaczenia terminu do marca 2025 r. na rekompensatę finansową dla osób pracujących na poczcie. skandal.
Aby uzyskać bardziej przystępny odtwarzacz wideo, użyj przeglądarki Chrome
„Nie należy pozwalać na utrzymywanie programów rekompensat finansowych przez więcej lat. Nie ma powodu, dla którego biurokracja miałaby doprowadzić do ich ponownego upadku” – stwierdził.
Setki kierowników poczty zostało niesłusznie oskarżonych o kradzież po tym, jak wadliwe oprogramowanie komputerowe Horizon wykazało fałszywe braki w oddziałach w latach 1999–2015.
Sir Alan powiedział, iż „nie słyszał ani słowa” od nowego rządu na temat… Plany wynagrodzeń.
Dodał: „Istnieją potencjalne ścieżki prawne, którymi możemy podążać, ale grupie zajmie to kolejny rok lub 18 miesięcy”.
„Jeśli nie uda nam się gwałtownie rozwiązać tych kwestii, jeżeli nie uda nam się uzyskać od nich potwierdzenia co do terminu wyznaczonego na marzec 2025 r., być może najlepiej będzie zastosować inne podejście.
„Wiem, iż mamy wsparcie narodu i jeżeli będziemy musieli zebrać pieniądze na sprawę sądową, zrobimy to”.
Sir Alan rozmawiał ze Sky News po tym, jak księżna królewska przyznała mu tytuł szlachecki na zamku Windsor w uznaniu jego zasług dla wymiaru sprawiedliwości.
Powiedział, iż on i jego żona, w tej chwili pani Bates, przyjęli ten zaszczyt „w imieniu całej grupy i cierpienia, przez które wszyscy przeszli”.
Podkreślił, iż jeżeli ten tytuł pomoże „pchnąć naszą walkę do przodu” – to „z tej perspektywy prawdziwy zaszczyt”.
Natomiast pani Bates opisała tytuł szlachecki swojego męża jako „potwierdzenie, jak cudowną podróżą była dla Alana i dla mnie”.
Paula Fennells była dawną naczelniczką poczty Została pozbawiona OOBE Na początku tego roku po tym, jak serial „Pan Bates kontra Poczta” zwrócił szeroką uwagę na skandal.
Siedem miesięcy później Sir Alan ogłosił, iż jego tytuł szlachecki przysługuje wszystkim ofiarom Poczty.
„Zasługujemy na to, w przeciwieństwie do tego, co zrobiła (Paula Fennells) – zepchnęła firmę tak nisko, iż jej reputacja stała się bardzo zła” – dodał.
Zapytany o wiadomość, iż dyrektor naczelny Poczty Nick Read ustąpi ze stanowiska w przyszłym roku, Sir Alan powiedział, iż nie ma zaufania do zarządzania organizacją.
Przeczytaj więcej:
Dyrektor generalny Fujitsu wyraża „poważne obawy” dotyczące „postępowania” poczty
Większość naczelników poczty w oddziałach przez cały czas zgłasza problemy z Horizon
„Potrzebuje znacznych inwestycji kapitałowych” – powiedział. „Istnieje absolutnie fantastyczna sieć ciężko pracujących osób zarządzających urzędami pocztowymi w całym kraju, ale potrzebny jest nowy kierunek”.
Dodał: „Powiedziałem wcześniej, iż należy go sprzedać za 1 funta komuś takiemu jak Amazon, a nie Amazonowi, komuś, kto może potraktować to poważnie”.
Rzecznik Departamentu Biznesu i Handlu powiedział: „Ministrowie w dalszym ciągu spotykają się z osobami dotkniętymi skandalem związanym z programem „Horyzont” i priorytetem jest kooperacja z nimi w celu uzyskania szybkiego i godziwego odszkodowania.
„Od lipca podjęliśmy szybkie działania w celu uruchomienia nowego programu Horizon Convictions Resurrection Scheme i ogłosiliśmy nowy proces odwoławczy w programie Horizon Resurfall Scheme w celu dalszego przyspieszenia płatności.
„Chociaż popieramy cele, które pokazują, jak gwałtownie oferty są składane po złożeniu wniosku, obawiamy się, iż wyznaczenie celu dla systemu GLO wywrze presję na bezbronnych naczelników poczty, którzy mogą potrzebować więcej czasu w dokończenie swoich roszczeń z prawnikiem.
„Wypłacono prawie 290 milionów funtów w ramach ponad 2800 roszczeń w ramach czterech programów odszkodowań, ale wiemy, iż pozostało wiele do zrobienia, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby każdy naczelnik poczty otrzymał pełne i sprawiedliwe odszkodowanie tak szybko, jak to możliwe”.