Sonos niedługo zachęci pracowników różnych zespołów produktowych zamieszkałych w pobliżu biur w USA do odwiedzania firmy przynajmniej dwa dni w tygodniu, Krawędź nauczył się. To zauważalne zerwanie z historią firmy, w której Sonos entuzjastycznie wspierał pracę w pełni zdalną i hybrydową. W ofertach pracy w Sonos regularnie pojawia się informacja, iż „chodzi o wpływ, a nie lokalizację”. Recenzje szklanych drzwi od dawna to potwierdzali, twierdząc, iż pracownicy nie zgłaszali żadnej presji, aby przychodzić do biura.
Jednak to luźne podejście zmieni się nieco, gdy Sonos będzie kontynuował wysiłki, aby wyprostować podążający za nim statek tegoroczna wpadka z aplikacją i bądź na bieżąco z nadchodzącymi produktami. Przyjmuje bardziej rygorystyczną politykę, która będzie wymagać od pracowników produktu w pobliżu Santa Barbara, Bostonu, Seattle i San Francisco regularnej obecności w tych biurach. Siedziba firmy Sonos znajduje się w Santa Barbara. w tej chwili firma posiada również biura międzynarodowe w Paryżu i Holandii
„Elastyczność była podstawową zasadą działania Sonos od chwili naszego założenia. Elastyczność nie zniknie, ale podobnie jak wiele firm oceniamy wpływ osobistej współpracy na efektywność naszych zespołów i naszą kulturę” – stwierdziła firma Sonos w oświadczeniu przekazanym przez rzeczniczkę Olivię Singer.
„Zespoły produktowe Sonos w dużym stopniu polegają na współpracy, zbiorowym rozwiązywaniu problemów i praktycznych testach. Są to działania, które naszym zdaniem można skuteczniej wykonać osobiście. Priorytetem będzie dla nas przestrzeń biurowa, w której nasze zespoły ds. produktów będą mogły współpracować osobiście przez ponad 2 dni w tygodniu, w zależności od lokalizacji (bliskość biura), roli i bieżących potrzeb. Jednak wielu pracowników i zespołów Sonos nie odczuje żadnych zmian w swojej obecnej sytuacji zawodowej”.
Pracownicy Sonos mówią mi, iż wewnętrzne morale pozostaje niskie – tak jest, odkąd kontrowersje wokół aplikacji przerodziły się w kryzys – a niektórzy obawiają się kolejnej fali zwolnień w nadchodzących tygodniach po W kwietniu zwolniono 100 pracowników.
W ostatnich tygodniach firma bardzo rzadko zamieszczała oferty pracy, ponieważ Sonos zaciska pasa w obliczu słabego popytu. Podczas rozmowa o wynikach kwartalnych za ostatni miesiącdyrektor generalny Patrick Spence i dyrektor finansowy Saori Casey powiedzieli, iż Sonos podejmie wszelkie niezbędne kroki, aby utrzymać bilans na adekwatnym poziomie, ponieważ firma audio przechodzi trudny okres dla swojej działalności. Środki te obejmują już większe wykorzystanie sztucznej inteligencji przy realizacji zgłoszeń do obsługi klientów.
Nowy Sonos Arc Ultra zebrał pozytywne recenzje na całym świecie, włączając w to twoje naprawdę. Jednak pojedynczy produkt nie przekonał szeregowych pracowników (lub najbardziej zagorzałych klientów firmy), iż Sonos w dłuższej perspektywie powrócił na adekwatną drogę.
Mandaty powrotu do urzędu stały się powszechne w całej branży technologicznej; wiele dużych firm wymaga od pracowników posiadania plakietki przez co najmniej trzy dni w tygodniu. Amazon zrobił furorę na początku tego roku kiedy to ogłoszono powrót do tradycyjnego pięciodniowego tygodnia pracy biurowej.