Sprzedaż Biedronki liczona w PLN wzrosła o 9,7% r/r w II kw. 2025

1 dzień temu

Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 9,7% r/r w II kw. br., zaś w euro odnotowała wzrost o 10,7% r/r do 6,4 mld euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins, prezentując wstępne wyniki. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 5,3% r/r.

„Biedronka, stojąc przed wyzwaniem przekroczenia silnego wzrostu wolumenu osiągniętego w I półr. 2024 r., skupiła się na dalszym oferowaniu konsumentom najlepszych możliwości oszczędzania, nie zaniedbując przy tym jakości i innowacyjności swojego asortymentu, który przez ostatnie 30 lat nieustannie ewoluował, zdobywając trwałą lojalność polskich rodzin. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 5%, przy wskaźniku LFL na poziomie 0,9% i wyższym udziale w rynku. W euro sprzedaż osiągnęła 12,4 mld, co stanowi wzrost o 7,1% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r.” – czytamy w komunikacie.

Spółka podała, iż EBITDA wzrosła o 9% (+6,9% w walucie lokalnej) w I poł. 2025, a marża osiągnęła 7,7% (7,6% w I poł. 2024 r.). Ten wynik był napędzany przez wzrost sprzedaży, wzmocnioną dyscyplinę kosztową i skupienie się na wydajności, podano.

„Biedronka będzie również przez cały czas koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dalsze środki zwiększające wydajność w celu ochrony rentowności i reagowania na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka zakupowego, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki konsumpcji żywności. Sieć planuje wzmocnić swoją obecność na rynku poprzez otwarcie od 130 do 150 sklepów (netto) w 2025 r., zaprojektowanych w formatach, które sprawdziły się pod względem wyników. Ponadto program renowacji ma w tej chwili objąć około 200 lokalizacji w ciągu roku. Spółka planuje również dodać nowe centrum dystrybucyjne do istniejących 17” – czytamy dalej w materiale.

„W centrum strategicznych priorytetów spółki znalazł się program ekspansji i renowacji sklepów, który został zrealizowany zgodnie z planem. W okresie sprawozdawczym Biedronka otworzyła 81 sklepów (72 nowe placówki netto) i wyremontowała 34 lokalizacje” – wskazano także.

Capex sieci Biedronka wyniósł 239 mln euro w I poł. 2025 r. (546 mln euro dla całej grupy Jeronimo Martins) wobec 121 mln euro rok wcześniej.

Na koniec czerwca 2025 r. sieć Biedronka liczyła 3 802 placówki. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,73 mln m2 na koniec czerwca br. wobec 2,7 mln m2 na koniec marca b.r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału